obey-robots.txt
10 December 2016, 17:29
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zwartepieten met Orange en KPN

Ton Hendriks
Geacht Forum,

Ik ben voor mijn dochter al sinds mei van dit jaar in conclaaf met zowel Orange als de KPN.

Op mijn aanraden heeft mijn dochter Orange ADSL extra, internet en telefoon met nummerbehoud aangeschaft. De installatie ging al moeizaam, fout in het installatie cd-tje. Echter werd mij toen al duidelijk gemaakt dat er een fout met de telefoonverbinding was. Dit zou later wel geregeld worden, eerst de installatie van het internet.

Nu factureerd zowel de KPN als Orange de telefoonrekening. Orange zegt dat KPN een fout heeft gemaakt, en de KPN zegt dat Orange een fout heeft gemaakt maar deze best kan oplossen.

Orangemedewerker stelde dat de eindgebruiker/klant zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar aansluiting. Vreemd, er is wel duidelijk een contract afgesloten.

Vorige week werd ik eindelijk gebeld door een medewerker van KPN uit Zwolle. Deze kan niets aan de fout doen, Orange moet het maar oplossen.Intussen wel aan beide betalen.

Heb geprobeerd de klantenservice te mailen, maar zoals bekend kom je daar ook niet ver mee. In de periode heb ik uren aan de telefoon gezeten en ben niets wijzer geworden.

Is een klacht als deze bij het forum bekend? En kan mijn dochter het contract met Orange per direct opzeggen wegens niet nakomen van het contract, namelijk telefoon en internet ?

Met vriendelijke groet,

Ton Hendriks

Richard
Orangemedewerker stelde dat de eindgebruiker/klant zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar aansluiting. Vreemd, er is wel duidelijk een contract afgesloten.

Niet als er een abo is afgesloten waarbij je zelf geen lijn hoeft te hebben en Orange dit regelt, dan is Orange verantwoordelijk.

Aan KPN zul je moeten blijven betalen, maar Orange zou je per direct moeten kunnen opzeggen en zelfs terugvorderen van reeds betaalde gelden, wegens het niet kunnen leveren van diensten volgens contract.

Greetings, Richard.

Ton Hendriks
Beste Richard, bedankt voor je snelle reactie.

Voorheen was er een telefoonaansluiting van de KPN. Omdat Orange eindelijk in de woonplaats van mijn dochter internet plus telefoneren kon realiseren heeft ze besloten om over te stappen naar Orange. Volgens de gegevens die ik heb zou Orange zorgen voor opzegging bij de KPN. Verders werd door Orange verteld dat naam en opgegeven telefoonnummer niet overeenkomen met de door de KPN verstrektte gegevens. Woonplaats en straat kwamen niet overeen met KPN telefoonnummer.

Moest dit zelf regelen met de KPN.

Groetjes, Ton

Richard
V.w.b. de reactie graag gedaan.

De situatie die je nu echter schetst is toch weer een andere situatie.
Het klopt dat Orange het KPN abo op zegt, doch de klant blijft hier verantwoordelijk voor als dat niet lukt.
Staat dacht ik ergens in de algemene voorwaarden.

Indien Orange niet kan opzeggen of wijzigen omdat er gegevens niet overeen komen, dan kan Orange daar niets aan doen en ook dan blijft klant verantwoordelijk.

Je zult er dus zelf even achteraan moeten gaan om te kijken wat er aan de hand is c.q. waarom woonplaats en straat niet overeenkomen met het telefoonnummer wat bij jullie bekend is aldaar.

Greetings, Richard.

Ton Hendriks
Beste Richard,

Ik heb tot verveling toe met zowel KPN als Orange aan de telefoon gehangen. KPN stelt dat Er bij hen niets fout is gegaan en blijven bij hun mening dat Orange het eenvoudig kan oplossen. Mij bevreemd het dat volgens Orange het adres in Voorburg is en de telefoonaansluiting in Leuth bij Nijmegen? Volgens KPN kloppen alle gegevens op haar woonadres. Ze krijgt toch ook op haar adres de rekening.

Ook is ze in het bezit van twee telefoonnummers, namelijk een van KPN en een van Orange. Ze heeft wel aangegeven aan Orange dat ze nummerbehoud wilde. Staat ook in contract. Puntje bij paaltje. Beide partijen zeggen in feitte "zoek het maar uit"

Groetjes,

Ton

Richard
Ja dan zit je in een vervelende situatie. Als bij KPN alles goed staat in de systemen, dan gaat er dus iets mis bij de informatie die bij Orange binnen komt.
Orange heeft die zelf ook niet op staan maar vraagt die op via de computersystemen.
Ergens daar tussenin ligt dus een fout zodat de foute informatie op het beeldscherm verschijnt. Misschien een foutieve database koppeling. Hoe dat exact in elkaar steekt weet ik niet.
Maar het is nu echt koffiedik kijken of dat probleem bij KPN of Orange ligt.

Aangezien v.w.b. adres en koppelingsgegevens bij mijn weten Orange alleen die zaken kan opvragen uit de database van KPN of een aparte database met door KPN beschikbaar gestelde gegevens, lijkt mij toch de fout bij KPN te liggen.
Het zou best kunnen dat Orange dit zou kunnen oplossen, vermoedelijk door zelf contact op te nemen met KPN, maar je krijgt dan inderdaad het bekende kastje naar de muur verhaal.

En begin dan maar eens. Kennis van me zat in hetzelfde straatje, we hebben daar de zooi maar opgezegd omdat Orange niet bleek te kunnen leveren.

Greetings, Richard.

rrozema
Ton, je dochter betaalt dus 2 telefoonrekeningen. Staan op beide ook gesprekskosten? Of worden uitgaande gesprekken wel door Orange afgehandeld?

Het lijkt mij handig om eerst eens boven water te krijgen wat er nu eigenlijk 'fout' geregistreerd staat. Ik weet dat je bij de Orange helpdesk soms erg lang door moet vragen en dat je vaak zelfs iemand aan de lijn krijgt die van toeten noch blazen weet, maar je moet toch van ze los zien te krijgen waarom ze je dochter's lijn niet kunnen porteren. Is er misschien een verkeerd telefoonnummer opgegeven op het nummerbehoud formulier of zo? Bijvoorbeeld een eenmaal gemaakt schrijffoutje (of natuurlijk een type foutje bij Orange) kan erg lang na-ijlen doordat iedere medewerker bij Orange alleen maar blind vertrouwt op de gegevens die hij 'in het systeem' ziet en vrijwel nooit iets zelf zal verifieren. Dus vraag ze om de gegevens die zij hebben eens op te lezen, zodat jij kunt controleren of er iets niet klopt.

Ton Hendriks
Beste forumleden, Richard en Rrozema,

ter verduidelijking, mijn dochter betaald inderdaad twee telefoonrekeningen. Echter sinds 1 juni betaald ze gesprekskosten aan Orange en niet meer aan KPN maar wel abonnementkosten, € 40,34 per twee maanden. Dat is toch vreemd of niet.

Volgens een telefonische verklaring van iemand(naam is bekend) van de technische ondersteuning van Orange ligt de oorzaak bij KPN omdat de KPN zelf de verkeerde aanvraag heeft gedaan met de verkeerde postcode en huisnummergegevens ( Winoxbergestraat in Voorburg) ze hebben 2 verschillende gegevens gebruikt en klopten geen van beide. Als ze (KPN) dan een check doen op het moment dat ze het willen overzetten klopt het neit en wijzen ze het zelf ook weer af.

Dit moet vanuit de KPN gebeuren, dus wij (Orange) kunnen de aanvraag niet doen. KPN Moet dat doen en dan een keer met de juiste gegevens. Er moest maar van onze kant uit contact gezocht worden met KPN. Einde verklaring Orange.

KPN echter, na een wachttijd van zo'n 2 maanden op een reactie, stelt dat de fout bij Orange ligt en zeggen dat Orange wel weet hoe ze foutberichten moeten corrigeren. Neemt u maar contact met Orange op.

Verder zijn alle formulieren betreffende de aanvraag allemaal correct ingevuld, ook het aanvraagformulier betreffend het nummerbehoud.

Hieruit concluderend mogen we aannemen dat het echt een zwarte pieten spel is.

Groetjes,

Ton

Richard
Echter sinds 1 juni betaald ze gesprekskosten aan Orange en niet meer aan KPN maar wel abonnementkosten, € 40,34 per twee maanden. Dat is toch vreemd of niet.

Nee dat is niet vreemd. Dat bewijst dat ze wel via Orange belt, maar dat Orange de lijn niet heeft overgenomen.
Oftewel, er is nog altijd een bel-basis abonnement van KPN aanwezig op de telefoonlijn.
Daarom betaal je dus vastrecht aan KPN en gesprekskosten aan Orange. Dat heb ik hier ook, alleen heb ik belbudget dus betaal maar 20 euro per 2 maanden aan KPN.

Gezien je gegevens blijkt dus dat Orange de lijn niet kan overnemen, het ziet er verder inderdaad naar uit dat het een zwartepietenspel is.

Er zijn meerdere mogelijkheden. Bellen via Orange werkt dus anders kreeg je geen telefoonrekening van ze. Wat je zou kunnen doen is hetzelfde wat ik hier ook heb. Dus bel-basis om laten zetten (door KPN) naar belbudget, dan ben je de helft van de tweemaandelijkse lasten aan KPN kwijt.
En die 10 euro per maand wat overblijven zou je aan Orange ook moeten betalen. Maar dan ben je wel van het huidige geneuzel af tussen die twee.

Ik weet niet of dat een oplossing is die je schikt, het is maar een idee.
Greetings, Richard.

Ton Hendriks
Beste Richard,

Ik begrijp je stelling, echter zit ze nu met twee contracten. Ze is met haar telefoon overgestapt naar Orange, omdat zij bij hun aanbieding de telefoon het eerste jaar aanboden voor 1 euro.

Ik vraag me af of er niet de mogelijkheid bestaat om e.e.a. bij derden aanhangerig te maken. Door miscommunicatie tussen twee moguls zitten consumenten vaak met de handen in het haar.

Het is jammer dat geen van beide partijen met een klantvriendlijke oplossing komen.

In ieder geval alweer bedankt voor je reactie.

Groetjes, Ton

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zwartepieten met Orange en KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? 8 21 november 2011, 16:12
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen 2 29 december 2010, 18:26
Orange Live box vraag Algemeen 14 15 december 2010, 23:04
outlook instelling orange account Algemeen 4 16 oktober 2010, 22:43
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo< 5 mins
| cdb03:57:49
| Matthy Alblas06:07:53
| peukevreugd06:23:50
| johan32406:24:44
| Hans07:33:54
| Franx08:34:09
| mRcan15:57:36
| Tiger16:44:21
| Lutz20:11:14
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.