obey-robots.txt
07 December 2016, 17:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ISA server 2004 achter LB

noel
Ik probeer ISA server 2004 werkend te krijgen achter de livebox. Ik krijg helaas geen Internet. Moet ik op de livebox bepaalde poorten openzetten? Of gaat deze constructie niet werken?

rrozema
Dat ligt er aan over welke onderdelen van ISA server je het hebt. De caching en dergelijke moet wel lukken. Ik kan me echter voorstellen dat het niet zo gemakkelijk of zelfs helemaal niet mgelijk is om bijvoorbeeld een VPN server op te zetten om jouw data te ontsluiten richting het internet. ISA server is een groot product. Wat wil je gaan gebruiken en wat lukt wel en wat lukt niet?

noel
Ik wil in elk geval ISA als firewall gebruiken voor intern en extern verkeer. Daarnaast ben ik nog zoekende binnen ISA qua mogelijkheden. Ik wil ISA beter leren kennen, aangezien ik de Microsoft certificering wil halen. Twee vliegen in een klap hoop ik. En het certificaat en ik heb een prima firewall thuis. Wink

rrozema
tja, maar je zit al achter een firewall; de livebox. Niet dat het dan niet kan; maar het heeft weinig nut. Doordat de livebox alles al tegenhoudt, zal de isa server niets te doen hebben, hij zal alleen de boel trager maken. Voor je certificaat kun je het proberen, maar als nuttige firewall heb je er weinig aan.

noel
Ok. Maar hoe zet ik de LB helemaal open, zodat ISA wel als firewall ingesteld kan worden? Ik wil wel experimenteren met de mogelijkheden aan firewall rules in ISA. Moet ik op de LB nog instellingen veranderen om VPN met ISA te testen?

Richard
Ok. Maar hoe zet ik de LB helemaal open, zodat ISA wel als firewall ingesteld kan worden?

Da's eenvoudig, poort 1 t/m 65535 tcp en udp forwarden naar de machine waar je ISA op draait. Verder de Livebox firewall uitzetten en dan heb je een soortement van bridgemode, geen echte, maar dan laat de livebox wel alles door en kan je de firewalling gaan doen met de ISA machine.

Greetings, Richard.

rrozema
VPN zal met 99% zekerheid niet werken op de door Richard voorgestelde manier. Als je echt wilt experimenteren moet je een ander modem nemen dat je in bridge mode kunt instellen.

Richard
VPN zal met 99% zekerheid niet werken op de door Richard voorgestelde manier.

Al geprobeerd dan? Ik dacht dat een van de twee meest gebruikte VPN methodes wel met de Livebox werkte (de meest gebruikte in elk geavl niet).
Als de tweede methode met de livebox werkt, dan werkt ie ook met de door mij voorgestelde manier en zitten we slechts op 50%.Smile

Zou het eigenlijk best eens willen testen met m'n linux bak, alleen heb ik nergens een VPN dingens.

Een ander modem is een optie, maar alleen van toepassing als je geen telefonie van Orange gebruikt.
Gewijzigd door Richard op 01 oktober 2007, 01:24
Greetings, Richard.

noel
Ik heb de livebox pas sinds kort en wil toch eerst even kijken of het ook hiermee werkt voordat ik een nieuw modem koop. Ik lees dat er 2 manieren zijn om VPN in te richten en dat eentje zou kunnen werken.

Welke 2 manieren zijn dit? En welke optie zou werken?

Richard
De beide manieren zijn Ipsec en PPTP, en een van beiden schijnt iemand eens aan de praat gekregen te hebben. Als het goed is staat dat ergens in een topic alhier als ik het me goed herinner.

Ik dacht dat de meestgebruikte methode de Ipsec was en dat die niet werkte, maar weet het niet meer zeker. Zoals gezegd is het al weer een tijdje geleden en heb ik zelf nooit een VPN aansluiting gemaakt.

Overigens lees ik net nog iets over een SSL VPN verbinding, misschien is dat ook nog eens iets om te proberen?
http://www.ictforyourbusiness.nl/main.asp?ChapterID=1572

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISA server 2004 achter LB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ftp server Huawei configuratie en problemen 4 14 februari 2016, 23:46
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen 4 29 december 2015, 12:09
geen verbinding met server Storing 42 19 oktober 2015, 14:25
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten 6 07 september 2015, 09:46
Port forwarding (voor Minecraft server) Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 6 17 mei 2015, 17:35
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:24:05
| Hans03:44:23
| Memooh05:11:02
| Wanabo09:47:09
| Tiger17:58:30
| ronald schuit18:56:59
| ekhhorlings21:16:43
| Lutz21:23:53
| mRcan22:48:11
| dutch flash23:04:36
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.