obey-robots.txt
09 December 2016, 18:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

LB troubles met mijn laptop !!

wiku
hallo

heb sinds kort aan Lb een tweede Pc (laptop) gekoppeld ook weer via een ethernetkabel.......op mijn "vaste" Pc wel internet en mail en kan hier ook torrentsfiles up en downloaden via Utorrent of Bitcomet

op mijn laptop echter geen Torrents wel internet.....ik heb in de Vista firewal deze programmas wel toegestaan
ik krijg echter steeds de nelding dat doelcomputer niet kan worden bereikt en dat ip 85.146.xx.xx is blocked....

wie helpt op een simpele manier ?

thx en groet

wiku
Gewijzigd door Richard op 29 september 2007, 02:02

Richard
Ik heb even de laatste cijfers van je ip adres aangepast zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden, het is beter deze op de manier te plaatsen zoals het nu staat (dus met xx.xx op het eind) dan volledig.

Je probleem is erg vreemd, omdat het namelijk niet uit maakt voor je externe ip adres, dus dat 85.146.x.x of je er nu je pc of je laptop aan hebt hangen.

Wat wel kan uitmaken is eventuele port-forwarding.
Het zou kunnen zijn dat je poorten in de Livebox open hebt gezet zodat de pc goed gebruik kan maken via Utorrent en Bitcomet.

De netwerkkaart van de laptop heeft een ander macadres en normaliter krijgt deze van de Livebox dan ook een ander ip adres waardoor het open zetten van die poorten dus op dat moment geen zin heeft omdat die wijzen naar het verkeerde interne ip.

Misschien dat daarin de oplossing van je probleem terug te vinden is.

Greetings, Richard.

rrozema
Richard's opmerking over de port forward naar je pc is een deel van je antwoord. Bittorrent vereist -om snel te kunnen downloaden- dat je van buitenaf bereikbaar bent om te uploaden. Je hebt blijkbaar in de livebox al een port forward aangemaakt naar jouw pc zoals Richard zei. Je zal ook naar je laptop een forward moeten maken. Beide pc's kunnen echter niet dezelfde poorten gebruiken. Je zult dus eerst in de instellingen van je bittorent client op de laptop een ander poort nummer moeten instellen. Volgens mij moet je bij bittorent een reeks poorten voor elke client opgeven, dus neem voor je laptop bijvoorbeeld een stuk of 20 poorten hoger dan die je voor je pc gebruikt. Maak dan een nieuwe portforward in de livebox aan waarmee je die nieuwe reeks poorten forward naar het ip adres van je laptop.

wiku
beste Richard (superbeheerder) en RRozema,

dank beide voor de tips....ik heb inderdaad op mijn vaste pc de LB benaderd en een tweetal "forwards" gedaan voor een 2-tal torrentclients

Bittorrent 49160-49200
Bitcomet 49201-49220

ipconfig van laptop meegegeven

en op laptop vervolgens in de 2 programma's de poorten zo ingesteld

echter...zonder enig resultaat...blijft 85.146.xx.xx blokkerenAngry

het blijft een curieus probleem maar toch de vraag

hebben jullie nog meer tips die ik kan testen ?

groet

Wiku

Richard
Nee helaas, sorry, ik blijf me er over verbazen dat je 85.x adres geblokkeerd wordt op de laptop en op de pc niet, of liever gezegd dat die melding komt.
Doch ik heb geen ervaring met beide programma's dus weet niet wat er verder nog aan instelmogelijkheden is.

Greetings, Richard.

rrozema
Post eens een schermdump van de instellingen van je bittorent client(s) en eentje van je livebox configuratiescherm 'firewall', liefst ook de output van ipconfig /all op je laptop. Je hebt iets verkeerd staan, dat kan niet anders.

mesa57
En die melding ook ....

wiku
hallo Richard, Rrozema, Mesa en natuurlijk alle andere die dit lezen

ik ben er nog steeds niet uit en heb zoals door jullie gevraag enige schermafdrukken gemaakt en opgeslagen als *.jpeg files ...hoop dat jullie deze kunnen openen

verder lees ik dat meerdere leden troubles hebben met dowloaden via utorrent !

en ja Richard ben aan het denken dat evt herinstallatie van Vista op Laptop een optie is !!!ik heb dit overigens ook in een van de antwoorden van iemand met soortgelijk downloadprobleem gelezen...en daarna was het "weg".....

maar bij deze eerste 4 prinsshots als bijlage !

groet en tot horens

Wiku

wiku voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

rrozema
Hoi, dat is er al vast eentje. Hij is wel een beetje groot Wink Met Alt+printScrn maak je een scherm afdruk van alleen het actieve venster. Dat scheelt al weer heel wat ruimte.

En als je plaatjes wilt uploaden is het misschien handiger om dat te doen volgens deze instructies. Dan kun je ook meerdere plaatjes in 1 bericht zetten.

In ieder geval zijn we al wat wijzer van dit plaatje. De poort die je moet forwarden naar het ip adres van je laptop is dus 49180. En het vinkje bij 'Gebruik UPnP-poorttoewijzing' kun je wel uitzetten. De livebox ondersteunt geen UPnP.

rrozema
http://www.utorrent.com/setup_guide.php

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LB troubles met mijn laptop !!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 1 12 augustus 2016, 14:24
geen email voor mijn-online Helpdesk 6 26 oktober 2015, 21:59
Mijn vaste telefoonnumer niet bereikbaar! Algemeen 3 09 september 2015, 23:34
Is mijn snelheid goed? Snelheid 22 15 april 2015, 10:08
Mijn maximale snelheid en uitleg lijnstatus Snelheid 3 02 april 2015, 20:39
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:40:22
| Wanabo01:17:48
| jms31901:36:00
| Hans01:37:55
| gvmelle03:27:47
| MBroertjes03:47:03
| dutch flash07:09:17
| Franx09:56:48
| Lutz11:27:54
| Johan418:10:55
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.