obey-robots.txt
11 December 2016, 05:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox en liksys wrt54g

ejhilst
Ik heb volgens de info van Richard de instellingen in de livebox en wrt54g aangepast

ik kan nu via de wrt54g bekabeld internetten maar nog niet draadloos.

De kabel van de livebox zit in 1 van de 4 porten internet aanluiting is leeg

heeft iemand een idee? hoe ik het ook draadloos kan

Ed

angelo
wil even reageren op dit verhaal ik gebruik hier ook de livebox in combinatie met linsys wrt54g zowel bekabeld al draadloos werk goed het enige wat je hoeft te doen is is het ipnummer van je wrt54g te veranderen dus standaard is dit 192.168.1.1 dit verander je in 192.168.2.1 even opslaan. draadloos zet je hem op wpa2 persanal even een wachtwoord ingeven save en klaar de kabel gewoon in de internet ingang plaatsen even van te voren je linksys reseten in de live box niks veranderd hier werk goed succes

ejhilst
Bedankt voor je reactie
waar kan je dat van wpa2 persenal instellen?

als ik het goed begrijp gaat de kabel van de rode livboxaansluiting naar de internet aansluiting van de linksys?

gr ed

rrozema
Voor de instructies om je linksys als switch/access point aan te sluiten kijk je hier. Dit is de methode waar je de livebox aansluit op 1 van de 4 lan poorten, mijn persoonlijke favoriet en ook de manier waarop je hem al had aangesloten volgens je eerste post.

Voor de instructies om je linksys als router aan te sluiten kijk je hier. Dit is de methode waarbij je de livebox aansluit op de internet aansluiting van de linksys; de methode waarover angelo het heeft. Mix de instructies van beide methoden niet door elkaar, want dan werkt het zeker niet.

ejhilst
Ik heb de router gereset en ingesteld op 192.168.2.1
de beveiliging voor het draadloos netwerk ingesteld en werken als een trein.
iedereen hartelijk dank voor de hulp

gr Ed

luca s
Ik heb totaal geen ervaring met wireless, wil het volgende;
heb nu de livebox met op de rode poort de desktop en wil in combinatie met de Linksys wrt54gl een laptop gaan gebruiken (wireless), welke methode kanik het beste gebruiken..?
bvd

rrozema
Ik kan je de switch methode aanbevelen. Deze is iets eenvoudiger in te stellen en heeft verder nog het voordeel dat je slechts op 1 router port-forwards hoeft in te stellen.

luca s
ok de router wordt een netgaer iplv de linksys http://www.router...tm#reviews
de methode blijft hetzelfde neem ik aan, ik ga er mee aan de gang

Richard
@ejhilst:
Ik heb volgens de info van Richard de instellingen in de livebox en wrt54g aangepast
ik kan nu via de wrt54g bekabeld internetten maar nog niet draadloos.
De kabel van de livebox zit in 1 van de 4 porten internet aanluiting is leeg

Dan heb je dus niet goed gelezen wat er stond in mijn faq, want daar staat duidelijk dat de kabel van de Livebox in de WAN poort moet en niet in een van de 4 switchpoorten. Wellicht heb je nog meer vergeten of anders gedaan dan in de faq. Maar bovenstaande vergissing is al voldoende om het niet te laten werken.

Je heb nu gekozen voor de switch methode, dat is ook een goede keuze.
In jouw geval zal de switch methode zoals uitgelegd door rrozema wel eenvoudiger zijn.

@Luca s:
De methode die je gebruikt bij een Netgear blijft voor de switchmethode feitelijk hetzelfde.
Misschien is er zelfs geen aanpassing van het ip adres nodig, dat ligt er aan welke ip adressering de Netgear gebruikt, maar dat heb je snel genoeg gezien.
Gewijzigd door Richard op 18 oktober 2007, 16:47
Greetings, Richard.

luca s
Ik heb inmiddels alles werkend met de Netgear kwgr614 en het loopt
als een speer! Prima en makkelijk te installeren router, ontvangst is
uitstekend door het hele huis.

Nu kijk ik nog naar de volgende
mogelijkheid: is het mogelijk om met mijn laptop (wireless)
mijn desktop te benaderen, toeging te krijgen tot de lokale schijven,
en anders om. iemand de kennis of dit mogelijk is en hoe ?
Ik heb zelf geen ervaring met netwerken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox en liksys wrt54g', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
livebox , tvix 6500a mediaspeler, netwerk. Algemeen 7 01 december 2012, 06:49
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:46:45
| Wanabo05:44:22
| Carlovanlent07:32:58
| Matthy Alblas09:49:32
| ronald schuit10:17:40
| famcai10:51:43
| cdb15:30:56
| peukevreugd17:56:57
| johan32417:57:51
| Hans19:07:01
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.