obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 716v5 Instellen Orange ADSL Extra
lochtejans
Ik ben ook overgestapt van Wanadoo (Orange) ADSL Lite naar Orange ADSL Extra zonder telefonie. Nu zou woensdag de verbinding worden opgeleverd. Dat is ook gebeurd; internet ging eruit. Zoals in gebruiksaanwijzingen heb ik na dik een uur de installatie-CD gebruikt voor het instellen van m'n huidige Speedtouch 716v5 (software v. 6.2.17.5). Er zijn drie stappen die automatisch uitgevoerd worden. Binnen enkele minuten was dit succesvol voltooid volgens de aanwijzingen op het scherm. Ik heb nergens m;n gebruikersnaam en wachtwoord hoeven invullen wat ik erg gek vond!

Alle gebruike lampjes van de ST branden behalve de PPP. Nu ben ik naar de webinterface van de ST gegaan. Daar bij Broadband connections stond inmiddels de juiste up/down snelheden (1mbit/4mbit) alleen internetconnection werkte dus niet. Daar m'n gebruikersnaam (pietje@orange.nl) en wachtwoord ingevuld, niks hielp! Daarna instellingen van de ST naar default (fabrieksinstellingen) gezet en de installatie opnieuw uitgevoerd; geen resultaat (nog steeds geen PPP).

Gisteren maar weer naar de default instellingen gegaan en de easy set-up van de ST webinterface gebruikt. Daar heb ik de keuze uit de volgende mogelijkheden:
* Voice Router --> VPI/VCI --> PPP over ATM (PPPoA) of PPP over Ethernet (PPPoE) --> Voice connection settings; proxy adres/port en Register adres/port.

* Routed PPP --> VPI/VCI --> PPP over ATM (PPPoA) of PPP over Ethernet (PPPoE)

* Bridge --> Alleen de keuze uit VPI/VCI

Welke optie moet ik nu gebruiken om de instellingen van Orange handmatig in te voeren? En welke gegevens moet ik invoeren? Ik weet dat het VPI/VCI 8.35 moet zijn, maar de rest van in de topicstart gegeven instellingen kan ik hier niet invullen!

Inmiddels staat ADSL Statuschecker op de Orange site al op "verbinding is geleverd en facturatie is begonnen"

Vandaag ook weer geprobeert om m'n oude ADSL verbinding van Wanadoo ADSL lite van KPN te installeren, maar dat werkt uiteraard ook weer niet.

Kortom mijn inziens kloppen de handmatige instellingen nog niet of m'n accountgegevens zijn nog niet activeerd!

Wie helpt mij, voordat ik met de dure helpdesk ga bellen, met de handmatige instellingen (liefst stap voor stap) voor de Speedtouch 716v5? Of is er op het net ergens een Orange ADSL extra template (ini bestand) om de instellingen in te voeren?

Ik heb een configuratiewizard gevonden op de speedtouch site maar daar heb een keuze uit vele verschillende opties. Welke moet ik daar hebben?
 
mesa57
Probeer bridged maar eens. Voor adsl extra hoef je niet in te loggen met een user / paswoord.
 
OrangeExpert
Orange ADSL Extra (voorheen ADSL Family) en Orange ADSL (voorheen ADSL Starter):

VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)


Orange ADSL Direct:

VPI/VCI: 0/35
Protocol: PPPoA
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
Formaat loginnaam: loginnaam@orange.nl


Orange ADSL Go, Lite, Basic, Plus:

VPI/VCI: 8/48
Protocol: PPPoA
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
Formaat loginnaam: loginnaam@orange.nl-extensie. Extensie kan zijn: go, lite, basic, plus.

Ze stonden al in een ander lijntje op dit forum, maar op verzoek nogmaalsWink
 
rrozema

Quote

lochtejans schreef:
Ik heb nergens m;n gebruikersnaam en wachtwoord hoeven invullen wat ik erg gek vond!

Voor ADSL extra hoef je niet je gebruikersnaam + wachtwoord te gebruiken. Je adsl extra verbinding is aan jouw telefoonlijn gekoppeld.


Quote

lochtejans schreef:
Daar heb ik de keuze uit de volgende mogelijkheden:
* Voice Router --> VPI/VCI --> PPP over ATM (PPPoA) of PPP over Ethernet (PPPoE) --> Voice connection settings; proxy adres/port en Register adres/port.

* Routed PPP --> VPI/VCI --> PPP over ATM (PPPoA) of PPP over Ethernet (PPPoE)

* Bridge --> Alleen de keuze uit VPI/VCI

Ik heb helaas geen tijd om het precies voor je uit te zoeken. Voor alleen een werkende internet verbinding moet je volgens mij de 2e optie hebben. OrangeExpert gaf de instellingen al voor je ADSL extra verbinding: Routed PPP, VPI/VCI 8/35, PPP over ATM (dat schijnt equivalent te zijn met ETHoA) en vervolgens moet je ergens nog "encapsulation" instellingen zien te vinden met de termen "bridged IP LLC" en/of "RFC 1483" er in (elke modem fabrikant verzint weer z'n eigen benamingen).

De 1e optie moet je ook kunnen gebruiken; de WAN instellingen zijn gelijk als bij de 2e optie en je kunt daarbovenop een voip account instellen om je telefoongesprekken goedkoper te maken. Je kunt geen Orange telefonie gebruiken met enig ander modem dan de livebox, maar je kunt wel bijvoorbeeld een voipbuster of een budgetphone account instellen. Maar ik zou eerst eens proberen optie 2 aan de gang te krijgen en dan pas met voip gaan experimenteren.
 
Puma
http://www.speedtouch.nl/downloads/ST716v5_ST585_R5x_install_nl_v9.exe

Downloaden. Instructies volgen.
 
rrozema
Smile ok, het kan dus ook in het kort.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 716v5 Instellen Orange ADSL Extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 dec 2017
Advertentie