obey-robots.txt
02 December 2016, 18:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Downloaden en telefoneren

The Worker
Ik lees hier veel berichten van gebruikers die problemen hebben
met Orange.
Het probleem van mij misschien al eerder aangekaart is het telefoneren gelijktijdig met down- en uploaden.
De helpdesk geeft uiteindelijk te kennen dat je down- en upload
moet knijpen om een normaal telefoongesprek te kunnen voeren.
Nu lijkt me dat niet de juiste manier van handelen en moet de livebox dit regelen en voorrang geven aan telefoneren.
Misschien dat iemand hier een oplossing /mening over heeft
 
Richard
Ik heb je vraag even hier naartoe verplaatst omdat je vraag niet gaat over een eigen netwerk achter de Livebox, maar da's niet erg, service van de zaak.Wink

V.w.b. je vraag is het antwoord van de Helpdesk redelijk juist.
VOIP gaat via een stuk van je breedband netwerk. In tegenstelling tot VoDSL wordt er bij Voip niets van de bandbreedte gereserveerd. Normaliter met alleen downloaden zou je geen last mogen hebben.
Maar als je gelijktijdig aan het downloaden en uploaden bent, dan is feitelijk je hele bandbreedte in gebruik en daar moet die Voip dan nog zien tussen te komen en dat kan inderdaad tot storingen danwel problemen leiden.

Voor zover mij bekend kan zowel de Livebox noch enig ander modem dit regelen en aan telefonie voorrang geven gezien de werking van Voip.
De enige die dit hooguit misschien zou kunnen is een speciaal apparaat voor telefonie zoals bijv. de SPA3102 of zoiets en zelfs dan ben ik er nog niet zeker van.

De enige methode van bellen via internet die wel rekening houdt met en reservering doet voor telefonie (dus voorrang geeft aan telefonie) is VoDSL, maar alleen BBNed maakt hier gebruik van.
Misschien nog wel een andere provider, doch dit is mij de meest bekende. Dus wil je dat hebben, kun je er over denken naar Alice over te stappen, die hebben VoDSL.Smile

Greetings, Richard.
 
zuiderling
De SPA3102 heeft inderdaad een QoS setting. (Quality of Service)
Deze instelling geeft dus aan hoeveel hij alle andere verbindingen mag knijpen.

Dit werkt perfect.

Zelf heb ik geen Orange telefonie en ik vraag mij af of Orange de instellingen vrijgeeft zodat je de SPA3102 kunt gebruiken...

 
Richard
Neen, helaas, tot nu toe heeft Orange de instellingen nog niet vrijgegeven, het is ook eigenlijk niet echt 100% voip maar werkt middels het H.323 protocol heb ik begrepen uit de technische verhalen.
Doch bij mijn weten is het tot nu toe nog niemand gelukt om Orange telefonie op iets anders dan de Livebox werkend te krijgen.

Maar wel fijn dat je dat van die Qos kon bevestigen.

Greetings, Richard.
 
darkfader
Als ik een geschikt apparaat had om mee te testen, zou ik het doen.

Gatekeeper Id: wooned_gkrasgrp10
Gatekeeper IP: 193.253.66.81 (automatically acquired)
Wachtwoord: 15 hexadecimale tekens Smile
tijdje geleden alweer dat ik deze settings uit had gelezen :/
 
Richard
Oh da's interessant, waar had je die gegevens precies uit gevist?
En is het 15 hex wachtwoord iets wat je zelf in kon stellen of kon je dat ook uitlezen, of niet?
Het gatekeeper ip behoort overigens aan france telecom toe. Interessant.Wink
Greetings, Richard.
 
zigster123
Probleem van Orange is dat ze mij gewoon beloofd hebben dat telefonie voorrang zou krijgen. Nu blijkt dus dat dit gewoon niet mogelijkis bij hen.
Ondertussen zet ik mijn upload stil als ik ga telefoneren, dan werkt het prima, is alleen wat omslachtigSad
 
rrozema
darkfader schreef:
Als ik een geschikt apparaat had om mee te testen, zou ik het doen.

Gatekeeper Id: wooned_gkrasgrp10
Gatekeeper IP: 193.253.66.81 (automatically acquired)
Wachtwoord: 15 hexadecimale tekens Smile
tijdje geleden alweer dat ik deze settings uit had gelezen :/


En daar kom je nu pas mee? Ik heb net m'n livebox retour gestuurd Sad ... Had ik daar nog 'mijn' gegevens uit kunnen halen om te testen. Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe je aan deze gegevens bent gekomen. Ik ben een flinke tijd bezig geweest om te proberen de livebox als een ATA te kunnen gebruiken achter een ander modem, maar ik kreeg de telefonie niet geactiveerd zonder dat de livebox ingetraind was. Misschien heb je daar ook nog ideeen voor? Want er zijn veel mensen die nu geen ander modem gebruiken alleen omdat ze Orange telefonie willen behouden, maar wel problemen met de livebox als modem hebben. Door de livebox via de LAN poort aan te sluiten op een ander modem zou de livebox voor de telefonie kunnen zorgen terwijl een ander modem gebruikt wordt om het internet op te gaan.

Het wachtwoord is trouwens vast het serienummer van de livebox of tenminste daar van afgeleid. De helpdesk vraagt namelijk meestal om het mac-adres van de livebox maar in 2e instantie vragen ze ook om het serienummer als er problemen zijn met de telefonie. Dit wachtwoord is dus wat jouw livebox uniek maakt en daaraan koppelt Orange het telefoonnummer.
 
Ecori
Heeft iemand er nog aan gepuzzeld om qos aan de praat te krijgen op de livebox. Het zou toch mogelijk moeten zijn om een goed telefoon gesprek te kunnen voeren, terwijl de downloads doorgaan.....
 
TCP_IP
Op de livebox is dit simpelweg niet aanwezig, enige manier is om indien je met torretns download het aantal op te zetten verbindingen te beperken tot ik noem maar wat, 40 stuks. Bij 50 of meer begon het gekraak vaak al Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downloaden en telefoneren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
kan niet meer downloaden usenet sabnzbd Huawei configuratie en problemen 2 05 mei 2014, 00:55
downloaden uit nieuwsgroep online lukt niet Algemeen 7 14 juni 2012, 00:10
internetverbinding valt weg bij downloaden!? Speedtouch 706 configuratie en problemen 13 03 juli 2011, 10:25
Telefoon traag tijdens downloaden Storing 4 06 maart 2011, 14:22
Modem herstart steeds bij downloaden Thomson configuratie en problemen 17 27 november 2010, 01:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:18:45
| Roroko08:31:03
| trebor6009:10:13
| mbakirci09:26:29
| Lutz09:40:13
| earlyhchicken09:40:17
| Jan194711:59:51
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?