obey-robots.txt
08 December 2016, 17:01
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Splitter nodig ?

abcd
Ben een en ander naast elkaar aan het leggen om te bepalen of ik orange al dan niet ga nemen als internetprovider.Klopt het dat je de verbinding moet maken zonder een splitter voor de livebox?
Ik wil eigenlijk mijn huidige lijn blijven gebruiken als "noodlijn ",aangezien de voip verbinding weg kan vallen, wat in mijn geval absoluut geen optie is .Daadwerkelijk bellen zal dus gaan gebeuren via het modem ( indien het wel werkt) , uitgaande van geen voip verbinding wil ik dus via mijn huidige kpn ( budgetbellen ) lijn kunnen bellen.

Volgens de gebruiksaanwijzing van de livebox dient er geen splitter gebruikt te worden.

Klopt mijn verhaal of zijn er gebruikers die tot goede ervaringen hebben met het gebruik van een splitter ?

Amekalala
Gebruik al zeker twee jaar een livebox met een splitter om de analoge lijn te gebruiken voor mijn alarmsysteem .
Ben dus altijd berijkbaar zowel via voip als analoog,dit gaat bij mij zolang als ik da livebox heb prima.

mesa57
Als je de KPN lijn blijft houden, kun je de telefoon via de splitter IN de livebox gewoon verbinden. Het verdient niet de aanbeveling NOG een splitter voor de livebox aan te sluiten omdat dan de internet verbindingssnelheid zakt.

abcd
Even nog voor de duidelijkheid, kpn lijn, splitter die een keer naar de telefoon gaat en de andere naar de livebox.Livebox ethernetuitgang en telefoonuitgang .Krijg je , indien je gebruik maakt van orange adsl + bellen buiten je gewone nummer van de kpn ( zonder nummerbehoud ) een nieuw internet nummer ( heb op dit moment via tiscali ) .In mijn geval dus twee aparte nummers ?

Klopt bovenstaand verhaaltje ?

mesa57
Zou kunnen, maar je internet snelheid gaat in ieder geval omlaag.

Amekalala
Dat je snelheid omlaag gaat geloof ik zeker niet, heb diverse malen een speedtest gedaan zowel met als zonder extra splitter maar geen enkel verschil in snelheid.
Wel is het belangrijk dat je de goeie splitter heb, dit lukt niet met alle splitters.

rrozema
abcd schreef:
Even nog voor de duidelijkheid, kpn lijn, splitter die een keer naar de telefoon gaat en de andere naar de livebox.Livebox ethernetuitgang en telefoonuitgang .Krijg je , indien je gebruik maakt van orange adsl + bellen buiten je gewone nummer van de kpn ( zonder nummerbehoud ) een nieuw internet nummer ( heb op dit moment via tiscali ) .In mijn geval dus twee aparte nummers ?

Klopt bovenstaand verhaaltje ?

Volgens mij klopt het bijna, het nummer van KPN moet je echter al hebben, dat zal niet zomaar veranderen als je van ADSL provider verandert. Maar ik krijg een beetje het gevoel uit jouw vraagstelling dat tiscali op dit moment jouw lijn beheert en dat je dus op het moment helemaal geen kpn lijn hebt... In dat geval kon het wel eens zo worden dat je eerst entree-kosten moet betalen aan KPN voor een nieuwe KPN aansluiting (om een kpn nummer te krijgen) en pas daarna weer een nieuwe adsl aansluiting van Orange moet nemen om 2 nummers te krijgen.

Je krijgt van Orange wel een (extra) nieuw nummer als je al een kpn aansluiting hebt en je Orange NIET je lijn laat overnemen. Als je je lijn wel door Orange laat overnemen, stellen ze je in de gelegenheid om je oude nummer te houden of een nieuw nummer te krijgen, maar dan houd je aan het eind geen KPN nummer meer over.

abcd
Tiscali beheert alleen mijn tiscali internet/telefoonnummer en het internetten, de daadwerkelijke lijn heb ik via de kpn,Mijn opzet is mijn kpn nummer bijv 1234 behouden en daarnaast ook een internet nummer via orange bijv 4321 ( op dit moment heb ik dit via tiscali ) Via deze twee nummers kan ik tegelijkertijd bellen en gebeld worden ,kan dit ook in mijn mogelijk nieuwe situatie ?Het kpn nummer wil ik kost wat kost blijven gebruiken en behouden.
Gewijzigd door abcd op 15 oktober 2007, 22:42

hearakris
Amekalala, je hebt het over een 'speciale' splitter, omdat het niet met alle splitters zou werken. Wat voor splitter bedoel je daarmee? Op dit moment heb ik problemen met de interne splitter in de Livebox, waardoor mijn KPN lijn niet vrij wordt gegeven als iemand voordat ik de telefoon oppak de telefoon neerlegtFrown, dus zou dit graag oplossen met een splitter voor de livebox.
Abcd is het bij jou gelukt?

pinnhead31
Ik heb een aantal maanden een splitter voor de livebox gehad.
Hier mee heb ik geen verlies in snelheid gehad.
Nu zonder de splitter is de snelheid hier zelfs lager dan toen de splitter er nog tussen zat.

Het is dus altijd te proberen, het werkt bij iedereen anders.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Splitter nodig ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Huawei HG655d dagelijks reboot nodig Huawei configuratie en problemen 4 18 september 2015, 14:15
Traces nodig ivm hoge latency naar bijvoorbeeld gameservers. Storing 10 24 juni 2014, 20:53
Het kleine splitter topic ... Helpdesk 4 09 december 2012, 00:37
hulp nodig: Probleem met Online internet Klacht over Online 3 30 oktober 2011, 12:52
Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig! Speedtouch 706 configuratie en problemen 32 10 november 2010, 15:35
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger< 5 mins
| Wanabo02:15:45
| Huubke6804:21:59
| dutch flash05:20:16
| peukevreugd06:16:54
| Ronsworld17:55:45
| earlgrey7219:19:12
| Hans20:04:37
| Ano20:34:44
| dutch123:17:04
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.