obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Workaround > kan al 8 dagen niet op deze site
DiaboliQ
Ik denk niet dat Orange er wat aan zal doen.
Volgens mij moet je gewoon de eigenaar van webxtra.nl mailen of Leaseweb.
Je trace loopt namelijk vast na de eerste hop van Leaseweb dus wordt het bij Leaseweb tegengehouden.

Ik heb het een tijdje geleden ook meegemaakt met Ogrish en daar kon mijn toenmalige ISP (Multikabel) ook niets aan doen omdat de owner van de IP ranges de boel blokkeerde.

ISP's zijn daar volgens mij niet verantwoordelijk voor.

Succes.
 
Richard
Ehmz... daar zeg je zoiets, heb ik helemaal nog niet eens aan gedacht, de trace loopt inderdaad tot daar.
Maar het lijkt er meer op dat de eigenaar van webxtra het geblokkeerd heeft. Ik heb net contact gehad met een (overigens zeer slecht telefonisch verstaanbare) Leaseweb, en deze konden verder geen info verstrekken, bij hun zou niets geblokkeerd worden.
Zij adviseerden contact op te nemen met de eigenaar van het webxtra.nl domein.

Greetings, Richard.
 
Richard
Ik heb webXtra eens een mailtje gestuurd, eens zien wat er uit komt.
Greetings, Richard.
 
orange07

Quote

Richard schreef:
Ik heb webXtra eens een mailtje gestuurd, eens zien wat er uit komt.


oki top......ik had eral 2 verstuurt + fax Smile
 
orange07
Net mail van orange

Ik kan bepaalde websites niet meer bereiken. Hoe kan ik dit oplossen?
Als je problemen hebt om op bepaalde websites te komen, kun je de volgende stappen doorlopen:

ga in Internet Explorer naar 'extra' > 'internet opties' > 'verbindingen' > LAN instellingen vink 'een proxy server gebruiken' aan
kies als proxy server adres: www-proxy.orange.nl
kies als poort: 8080
klik op 'ok'
De website die je wilde bezoeken is nu weer bereikbaar.
Gewijzigd door orange07 op 17 oktober 2007, 20:23
 
mesa57
hehe, dat wisten wel al ...
 
DiaboliQ

Quote

Wanabo schreef:
Met proxy is die website wel te bereiken, zonder proxy niet!

Mogelijk hebben ze een ip blokkade op de 85 range.


Volgens mij ook.
 
Wanabo
Snel maar onbegrepen! Grin

Kijk ook ff naar Wat-is-mijn-IP?, daar kun je precies zien wat je proxy ip adres is en je eigen ip adres.

Eigenlijk is de proxy van orange een 'transparante' omdat ie het ip adres van de gebruiker doorgeeft. Bij veel websites die een ip range blokkeren 'vergeten' te kijken naar dat doorgegeven ip.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lizard
De helpdesk van Orange geeft hier (vind ik) wel het correcte antwoord omdat ze niets aan deze blokkade (door webxtra) kunnen doen.
 
Richard
Ik heb het "opgelost" weer weggehaald en verandert in "workaround" want feitelijk is het probleem helemaal niet opgelost.
Er is een workaround bedacht, maar een workaround is geen oplossing.

Ik heb een email uitwisseling met webxtra gehad. Van hun kreeg ik het antwoord dat ze de hele bestaande blacklist hadden leeggemaakt en niet meer voor ons konden doen.

Daarmee was het probleem niet opgelost. Het kan dus heel goed zijn dat Leaseweb, of de provider die NA Leaseweb komt een blokkade heeft staan in een van zijn routers, of dat WebXtra geen extra moeite wil doen.

Maar van een oplossing is dus geen sprake en ik ben bang dat die ook niet meer komen gaat.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Workaround > kan al 8 dagen niet op deze site', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie