obey-robots.txt
05 December 2016, 03:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Poort 8080 forwarden

LOTG
Ik heb een ASUS WL500G deluxe achter de livebox hangen, maar ik krijg poort 8080 niet open.

Ik heb alle poorten geforward naar de asus, poort 8080 nog eens specifiek, maar ik krijg m niet open.

Probleem is dat het perse 8080 moet zijn...

Iemand een idee?

Richard
Je kunt niet 2x een portforward maken, dus nog eens apart poort 8080 forwarden is gewoon vragen om problemen.
Als je toch al alle poorten geforward hebt naar je Asus, haal dan die extra poort 8080 forward a.u.b. eerst weer weg, zodat de zaken weer zuiver zijn.

Kun je uitleggen waarom je denkt dat het niet werkt of dat je hem niet open krijgt? Op welke wijze heb je dat getest en waarom zou het perse poort 8080 moeten zijn?

Greetings, Richard.

LOTG
Ik weet zeker dat het niet werkt omdat ik op poort 8080 niets aan het werken krijg en iedere poort scanner zegt dat ie dicht is. Het moet 8080 zijn omdat dit de enige poort is die vanaf mijn school bereikbaar is, en ik mijn SQL server nodig heb op school.

Richard
Sorry maar dan moet je toch wat meer informatie geven omtrent hoe je dat wilt doen of wat.
Want Sql server draait niet op poort 8080 maar normaliter op 3306.

Het kan zijn dat je het via een webserver probeert, dat is mogelijk, maar je geeft verder totaal niet aan welke software of daemon (apache of wat dan ook) je thuis hebt draaien, op welk operating system en wat meer gegevens omtrent wat precies de bedoeling is zodat het bijna schier onmogelijk is voldoende inzicht te krijgen om je te helpen.

Het is mij ook niet bekend hoever je technische kennis is, dus of poorten echt dicht staan of stealth en of de applicatie dan op dat moment wel draait, of er een firewall op je systeem aanwezig is en zoja welke etc.

Daarom is er momenteel maar 1 advies wat ik je geven kan en dat is de Asus in switchmode te gebruiken.
Geef hiervoor de Asus op het LAN segment het ip adres 192.168.1.9, het WAN deel zet je op iets anders, mag ook automatisch verkrijgen zijn.
Steek dan de kabel van je Livebox in een LAN poort van de Asus.
Maak alleen een forward van poort 8080 naar het interne ip adres van de pc waar je de server op hebt draaien.
Er is een kans dat het dan wel werkt, maar zoniet hebben we toch een boel meer info nodig.

Greetings, Richard.

LOTG
Ik krijg geen enkele applicatie aan het werken op poort 8080, zelfs niet de webUI van dd-wrt op de asus.

Ik draai windows server 2008, met SQL server 2005 dev edition die op poort 8080 zit.

het is de enige poort die open staat op de firewall van de school. De bedoeling is dat we een ASP site opzetten, en dat we een backup server hebben voor de database. Die moeten we dus elders draaien, en die staat dus in mijn geval thuis.

Aan de firewall van windows ligt het niet want die heb ik zelfs uitgezet om te kijken of het daar aan ligt.

DHCP op livebox uitgeschakelt, ASUS op static IP gezet en daar hangt alles aan.

De enige reden dat ik een livebox nog heb is omdat het telefonie van orange via dat ding gaat. De asus forward uiteraard 8080 weer naar mijn server.

Ik doe btw software engineering dus ik heb wel enige kennis van dit gerotzooi. Een vriend van mij heeft trouwens het zelfde probleem, en die heeft een WL500G, ook met dd-wrt.
Gewijzigd door LOTG op 17 oktober 2007, 20:34

mesa57
Goeie kans dat die proxy op school alleen http verkeer doorlaat.

LOTG
Nee ook remote desktop enzo

Richard
Als je denkt dat het probleem aan de Asus ligt, zou je eens kunnen proberen wat ik dus adviseerde, de Asus in switchmode gebruiken, dus Livebox in een Lan poort van de Asus.
Er is een handleiding hoe je een router als switch achter de Livebox kunt gebruiken. Wel moet je dan dhcp en firewall in de Asus uitzetten en evt. andere bescherming.

Als je het volgens die switch faq doet en beide bovengenoemden in de Asus uitzet, werkt hij alleen nog maar als een switch, of je kunt tijdelijk gewoon even een switch achter je Livebox hangen als je die ergens hebt liggen.
Kijken of de forward dan wel lukt. Er zijn op het forum toch een aantal mensen die een apache server hebben draaien op poort 8080 achter de Livebox, dus mijns inziens moet het middels de Livebox wel kunnen.

Ik heb even voor je geprobeerd maar kom er ook niet door, dus probeer de switchmethode eens of met switch, kijken of het dan wel werkt dan weten we wellicht wat meer?
Greetings, Richard.

LOTG
Het probleem is dat ik dan alle functionaliteit van de asus kwijt raak. maar ik denk niet dat het aan de asus ligt aangezien de webinterface standaart op 8080 staat en die niet werkt op die poort.

mesa57
Als de webinterface van de asus op 8080 staat dan kan de sql server niet ook nog eens 8080 gebruiken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 8080 forwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten 7 10 september 2016, 11:29
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 18 februari 2016, 23:28
Tabplad Poort toewijzing ontbreekt Algemeen 3 01 februari 2015, 13:15
poort 53 dicht? Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 11 26 oktober 2013, 16:46
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:27:44
| frankvdz04:31:33
| ronald schuit05:04:36
| Wanabo07:10:59
| dutch flash07:15:35
| RichieB07:46:48
| Roroko09:01:31
| Hans10:54:31
| Lutz11:52:26
| Sambala13:59:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?