obey-robots.txt
09 December 2016, 20:12
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende verbinding sinds 16:30

anubis802
Ik zit hier met een probleem.
Sinds vanmiddag omstreeks 16:30 valt mijn verbinding steeds weg. Soms lukt het mijn modem (Speedtouch 716i-v5 POTS) om verbinding te maken maar het houdt niet erg lang vol en de intrainsnelheid is heel erg laag. 312kbps UP / 11.000kbps DOWN. Ter vergelijking vanochtend een intrain snelheid van 1020 UP en 18900 DOWN

Ik heb de modem meerdere malen gereset. Stroom eraf. Terug naar fabrieks instellingen en dan opnieuw configureren. Nieuwste firmware opnieuw eropgezet. Het maakt niet uit wat ik doe, verbinding blijft wegvallen. Kabels nagelopen, alles ziet er gewoon netjes uit. Voor de zekerheid nieuwe kabels erin geprobeerd, zelfde resultaat. Ik heb niets aan veranderd vanmiddag. Probleem trad plotseling op. Shock

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Hebben jullie nog suggesties hoe ik dit probleem op kan lossen?

nitramx
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad.
Maar na wat experimenteren met andere kabels etc. heb ik eens een andere voeding geleend van iemand anders met een livebox.

Tadaa ,Grin

Alles was weer normaal.

Orange zend mij nu een nieuwe Livebox.

anubis802
Laatste nieuws!
Het blijkt dat mijn analoge telefoonlijn OOK als een gek stoort. Veel gekraak, ruis en tikken, mensen aan de andere kant kunnen mij amper verstaan. Ik heb daar een fax op aangesloten dus niet veel aandacht aan besteed totdat i vandag het ideee kreeg om eens te gaan bellen vanaf mijn vaste lijn. KPN storingslijn gebeld en ze hebben de lijn getest en er is inderdaad iets goed mis. Ze sturen morgen gelijk een monteur om ernaar te kijken. Hopelijk lost het internet probleem hiermee ook op.

aho70
Jaaa hetzelfde probleem heb ik nog steeds Grin maar bij mij valt hij elke dag paar keer uit met paar keer bedoel dan ook 4 5 keer soms achterelkaar toen was de maat vol bij mij en belde orange voor de honderdste keer en kwas heel erg boos aan de lijn iedere keer toen ik daarvoor belde, was het probleem ook dat de lvebox iedere keer vast liep dat ik geen verbinding had enz. dus ik heb afgelopen woensdag een nieuwe livebox binnen gekregen maar heb nog steeds het zelfde probleem, kword er helemaal gek van ik kan het ook niet opzeggen zit een jaar lang vast.
nitramx schreef:
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad.
Maar na wat experimenteren met andere kabels etc. heb ik eens een andere voeding geleend van iemand anders met een livebox.

Tadaa ,Grin

Alles was weer normaal.

Orange zend mij nu een nieuwe Livebox.

anubis802
Probleem is opgelost door KPN!
Ze hebben een stuk kabel vervangen en een nieuwe laspunt aangemaakt onder de grond bij mij onder de stoep. Pobleem is daarbij helemaal opgelost. Internet werkt weer met 17555kbps DOWN en 1020 UP. Stabiel en geen ruis op mijn lijn.
@ aho70 Vraag een lijntest bij Kpn als je nog vaste telefonie ven hen hebt.
Wat betreft die livebox ik noem hem de teringbox. Het is een waardeloos apparaat. Het maakt niet uit hoe goed je lijn is dat (ON)ding blijft regelmatig vastlopen vandaar dat ik een Speedtouch 716v5 gebruik.
Gewijzigd door anubis802 op 29 oktober 2007, 22:04

aho70
Ik ben helemaal overgestapt naar orange telefonie en internet ik weet niet dan of ik kpn heb, als het goed is, is kpn voor bij maar heb er erg spijt van. hoe zie ik of ik vaste lijn bij kpn heb of niet ? + die ene speedtouch 716v5 kan je daar over mij mischien meer informeren ?

anubis802 schreef:
Probleem is opgelost door KPN!
Ze hebben een stuk kabel vervangen en een nieuwe laspunt aangemaakt onder de grond bij mij onder de stoep. Pobleem is daarbij helemaal opgelost. Internet werkt weer met 17555kbps DOWN en 1020 UP. Stabiel en geen ruis op mijn lijn.
@ aho70 Vraag een lijntest bij Kpn als je nog vaste telefonie ven hen hebt.
Wat betreft die livebox ik noem hem de teringbox. Het is een waardeloos apparaat. Het maakt niet uit hoe goed je lijn is dat (ON)ding blijft regelmatig vastlopen vandaar dat ik een Speedtouch 716v5 gebruik.

sunking
arggg wat is orange toch K U T mijn verbinding valt ook een keer of 8 per dag weg opnieuw opstarten enz na 5 weken nog steeds niets en de technische druiloren bij orange laten niets van zich horen.Zit er ook tot aan oktober aan vast.Maar ik neem toch een andere provider kost me wel 250 euro dit jaar nog maar hier krijg een ernstige ziekte van.
Shock

erwinvos
[quote]aho70 schreef:
Ik ben helemaal overgestapt naar orange telefonie en internet ik weet niet dan of ik kpn heb, als het goed is, is kpn voor bij maar heb er erg spijt van. hoe zie ik of ik vaste lijn bij kpn heb of niet ? + die ene speedtouch 716v5 kan je daar over mij mischien meer informeren ?

hoi aho70,

heb je al eens gekeken naar je waardes van je livebox? als je naar advanced gaat en dan ADSL statistieken bekijkt, heb je dan bijv veel CRC fouten of is je is afname ver weg erg hoog. Misschien kun je je statistieken eens plaatsen hier, er zijn genoeg die er je dan wel iets van kunnen zeggen. Ik weet er een klein beetje van , maar ook weer door anderen op dit forum. Ons helpt ons zou ik zo zeggen Smile

Koinkster
Ik moet zeggen dat ik in het begin erg tevreden was over Orange. Maar nu loop ik tegen vervelende problemen aan.

Zodra ik ook maar over een downstream van rond de 50 Kb kom klapt telefonie eruit en lijkt het er dus op dat de boel het gewoon niet meer trekt....

Heeft iemand daar evaringen mee??? Kan ik bijv. instellen dat telefonie altijd boven download gaat?

Koinkster
Ik ben nog steeds tevreden!!

Net gebeld met de Helpdesk. Netjes binnen 2 min. vakkundig persoon aan de lijn. Maar dat voor de rest ter zijde...

Sommige punten zijn hier ook al genoemd (Orange ADSL/Telefonie);

Let op je ADSL statistiek deze moeten overeenkomen met je daadwerkelijke up-/downstream.

Zodra die niet het geval is;

Er zijn vermoedelijk nog telefoons binnen de woning rechstreeks aangelsoten op hoofd aansluitpunt van de KNP.
Dit mag niet alle telefoons moeten via de LB aangesloten zitten.

Daarnaast kan geprobeerd worden de aansluitkabel van de LB naar het hoofd aansluitpunt van de KPN te vervangen / in te korten.

Blijven hierna je ADSL statistieken onder niveau?

Neem contact op met Orange, zij maken direct een 'trage verbindingscase' voor je aan om zo snel mogelijk de problemen op te lossen!! Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding sinds 16:30', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:52:19
| Wanabo01:37:57
| SterkeJerke02:31:17
| jms31903:26:55
| gvmelle05:18:42
| MBroertjes05:37:58
| dutch flash09:00:12
| Franx11:47:43
| Lutz13:18:49
| Johan420:01:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.