obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende verbinding sinds 16:30
anubis802
Ik zit hier met een probleem.
Sinds vanmiddag omstreeks 16:30 valt mijn verbinding steeds weg. Soms lukt het mijn modem (Speedtouch 716i-v5 POTS) om verbinding te maken maar het houdt niet erg lang vol en de intrainsnelheid is heel erg laag. 312kbps UP / 11.000kbps DOWN. Ter vergelijking vanochtend een intrain snelheid van 1020 UP en 18900 DOWN

Ik heb de modem meerdere malen gereset. Stroom eraf. Terug naar fabrieks instellingen en dan opnieuw configureren. Nieuwste firmware opnieuw eropgezet. Het maakt niet uit wat ik doe, verbinding blijft wegvallen. Kabels nagelopen, alles ziet er gewoon netjes uit. Voor de zekerheid nieuwe kabels erin geprobeerd, zelfde resultaat. Ik heb niets aan veranderd vanmiddag. Probleem trad plotseling op. Shock

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Hebben jullie nog suggesties hoe ik dit probleem op kan lossen?
 
nitramx
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad.
Maar na wat experimenteren met andere kabels etc. heb ik eens een andere voeding geleend van iemand anders met een livebox.

Tadaa ,Grin

Alles was weer normaal.

Orange zend mij nu een nieuwe Livebox.
 
anubis802
Laatste nieuws!
Het blijkt dat mijn analoge telefoonlijn OOK als een gek stoort. Veel gekraak, ruis en tikken, mensen aan de andere kant kunnen mij amper verstaan. Ik heb daar een fax op aangesloten dus niet veel aandacht aan besteed totdat i vandag het ideee kreeg om eens te gaan bellen vanaf mijn vaste lijn. KPN storingslijn gebeld en ze hebben de lijn getest en er is inderdaad iets goed mis. Ze sturen morgen gelijk een monteur om ernaar te kijken. Hopelijk lost het internet probleem hiermee ook op.
 
aho70
Jaaa hetzelfde probleem heb ik nog steeds Grin maar bij mij valt hij elke dag paar keer uit met paar keer bedoel dan ook 4 5 keer soms achterelkaar toen was de maat vol bij mij en belde orange voor de honderdste keer en kwas heel erg boos aan de lijn iedere keer toen ik daarvoor belde, was het probleem ook dat de lvebox iedere keer vast liep dat ik geen verbinding had enz. dus ik heb afgelopen woensdag een nieuwe livebox binnen gekregen maar heb nog steeds het zelfde probleem, kword er helemaal gek van ik kan het ook niet opzeggen zit een jaar lang vast.

Quote

nitramx schreef:
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad.
Maar na wat experimenteren met andere kabels etc. heb ik eens een andere voeding geleend van iemand anders met een livebox.

Tadaa ,Grin

Alles was weer normaal.

Orange zend mij nu een nieuwe Livebox.
 
anubis802
Probleem is opgelost door KPN!
Ze hebben een stuk kabel vervangen en een nieuwe laspunt aangemaakt onder de grond bij mij onder de stoep. Pobleem is daarbij helemaal opgelost. Internet werkt weer met 17555kbps DOWN en 1020 UP. Stabiel en geen ruis op mijn lijn.
@ aho70 Vraag een lijntest bij Kpn als je nog vaste telefonie ven hen hebt.
Wat betreft die livebox ik noem hem de teringbox. Het is een waardeloos apparaat. Het maakt niet uit hoe goed je lijn is dat (ON)ding blijft regelmatig vastlopen vandaar dat ik een Speedtouch 716v5 gebruik.
Gewijzigd door anubis802 op 29 oktober 2007, 22:04
 
aho70
Ik ben helemaal overgestapt naar orange telefonie en internet ik weet niet dan of ik kpn heb, als het goed is, is kpn voor bij maar heb er erg spijt van. hoe zie ik of ik vaste lijn bij kpn heb of niet ? + die ene speedtouch 716v5 kan je daar over mij mischien meer informeren ?

Quote

anubis802 schreef:
Probleem is opgelost door KPN!
Ze hebben een stuk kabel vervangen en een nieuwe laspunt aangemaakt onder de grond bij mij onder de stoep. Pobleem is daarbij helemaal opgelost. Internet werkt weer met 17555kbps DOWN en 1020 UP. Stabiel en geen ruis op mijn lijn.
@ aho70 Vraag een lijntest bij Kpn als je nog vaste telefonie ven hen hebt.
Wat betreft die livebox ik noem hem de teringbox. Het is een waardeloos apparaat. Het maakt niet uit hoe goed je lijn is dat (ON)ding blijft regelmatig vastlopen vandaar dat ik een Speedtouch 716v5 gebruik.
 
sunking
arggg wat is orange toch K U T mijn verbinding valt ook een keer of 8 per dag weg opnieuw opstarten enz na 5 weken nog steeds niets en de technische druiloren bij orange laten niets van zich horen.Zit er ook tot aan oktober aan vast.Maar ik neem toch een andere provider kost me wel 250 euro dit jaar nog maar hier krijg een ernstige ziekte van.
Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding sinds 16:30', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie