obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
mobiel livebox verbinden
BlaBla
Ik heb een maand geleden een sony ericsson k550i gekocht.

Deze ondersteunt het pan (personal area networking) profiel.

Nou heb ik de livebox aan mijn mobiel toegevoegd via bluetooth dit is gelukt, maar als ik nou services aanklik bij de livebox op mijn mobiel komt er te staan geen lokale services gevonden.

Ik heb bij filteren via mac heb ik mijn telefoon's mac al ingevuld dus hij word niet geblokkeerd.


Weet iemand of je iets moet inschakelen in de livebox of in mijn mobiel. Ben al twee dagen bezig maar niks lukt.

Alvast bedankt.
 
rrozema
Kun je op je telefoon controleren of hij wel een ip adres van de livebox krijgt? Hij zou een adres als 192.168.1.x moeten krijgen, met x >= 10.
 
BlaBla
Volgens mij kan dat niet.

Ik ging wel op het internet en ging kijken bij wat is mijnip.nl en toen zag ik gewoon het ip van de mobiel dus niet een ip die de livebox geeft.

Wel staat er bij bluetooth verbonden apparaten mijn mobiel bij. Dus hij is wel verbonden, mijn mobiel geeft steeds geen lokale services gevonden. Kan het zijn dat de livebox firewall iets van de mobiel blokeert ofzo?
 
Wanabo
Volgens mij ondersteunt de Livebox geen Bluethooth services meer. Ik heb het ooit eens werkend gehad, maar na een firmware update verdween die functionaliteit.

Er worden trouwens ook LiveBoxen zonder BT uitgeleverd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
Met mijnip.nl zie je het externe ip adres van je livebox, niet het interne adres van je eigen device (je telefoon of je pc). In windows kun je je eigen ip adres zien met bijv. ipconfig. Op je telefoon zal er vast ook een manier voor zijn, maar welke, dat weet ik niet.

Maar er is ook goed nieuws: als je het internet op kunt met je telefoon, dan is alles al klaar toch? PAN dient namelijk enkel om je telefoon met het netwerk te verbinden en daarmee naar het internet. Meer BT profielen heeft de livebox niet.
 
Wout

Quote

rrozema
Met mijnip.nl zie je het externe ip adres van je livebox,


Via Forum Orange is ook je ip adres te achterhalen! Kijk maar op Wat-is-mijn IP?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mobiel livebox verbinden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
printer verbinden met HG655D Frequently Asked Questions : 2 27 feb 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
wifi valt weg op mobiel Eigen modem configuratie en problemen : 24 06 jan 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
mobiel site Wat ontbreekt er op dit forum? : 13 29 dec 2014
Advertentie