obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox vs Linksys WRT150N
kwizz
als ik die wizard van de linksys cd volg dan heb ik de wan methode maar ook geen succes. ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zien maar heb dus geen flauw idee wat.
 
Richard
De linksys cd moet je daarbij niet gebruiken.
De methode staat hier beschreven:
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=1469
Greetings, Richard.
 
kwizz
Smile kijk daar heb ik wat aan!!
thanks voor de hele duidelijke info richard.
nu ff proberen.
dacht ff een vriend uit de brand helpen met zijn linksys en nu ben ik er al uren zoet meeFrown hoop dat het me nu gaat lukken en anders volgt er een aflevering van die vliegende livebox Wink
 
Richard
In diezelfde faq sectie staat ook zo'n mooie handleiding voor de switch methode waar Rrozema het over had.Smile

Ik hoop ook dat het je gaat lukken, mocht dat niet het geval zijn, dan kun je de switch faq aldaar eens bekijken, ook mooi uitgelegd en goede kans dat die zonder de Linksys cd ook wel gaat lukken.

Greetings, Richard.
 
kwizz
ja ik heb al 1001 opies gehad maar ' t wilde nie eg lukke allemaal, maar goed heb weer nieuwe hoop thanks again
 
kwizz

Shock
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=1469
: heb deze uitleg precies uitgevoerd, maar nog steeds geen succes.

Huidige situatie: alles is te benaderen, zowel linksys als livebox via ingestelde IP-adressen (linksys 192.168.2.1, livebox 192.168.1.1).
Kan ze beide zelfs draadloos benaderen!

Zodra de netwerkkabel uit de pc gehaald wordt, gaat het lampje op de livebox knipperen. Nu neem ik aan dat wanneer ik hem in de linksys steek er een verbinding mogelijk is (en dus het lampje weer normaal gaat branden). Maar je raadt het al... das niet het geval. Internetverbinding is direct weg als je de kabel uit de pc haalt (je hoort een klikje en het lampje gaat knipperen).
Is er een manier om de internetverbinding 'always on' te houden op de livebox? Zodat het lampje blijft branden en de verbinding met internet open blijft staan?

Bij 'aanvullende info' in bovenstaande uitleg staat opmerking 'ga naar router config en dan advanced mode' --> op mijn linksys niet kunnen vinden.
Wel de optie onder setup --> advanced routing --> staan volgende opties. Zo staat het nu:
NAT: disabled
Dynamic routing (RIP): disabled
Static routing --> volgende gegevens in te voeren -> route entries, destination LAN IP, subnet mask, gateway en interface (staat op LAN&Wireless (ook keuze voor WAN oid)
Moet ik hier iets aanpassen of zit ik verkeerd?
wederom bedankt
Smile
 
rrozema
@kwizz: Je bent mij helemaal kwijt: hoe kan het @-lampje gaan knipperen als je de netwerk kabel tussen jouw pc en de livebox er uit trekt?

Als je alleen de livebox aan de stroom zet en enkel de 2 telefoondraadjes naar het ISRA aansluit, dan moet het @-lampje continu gaan branden, ongeacht of de netwerk kabel naar de pc er nou in zit of niet. Dat het gaat knipperen als jij de netwerk kabel lostrekt, is geen goed teken.

Probeer eerst eens om je livebox terug te brengen naar de fabrieksinstellingen middels de 'reset to factory settings' procedure: trek de adapter uit het stopcontact, druk met een balpen o.i.d. de reset knop in en houd die ingedrukt. Steek nu de adapter er weer in en wacht, terwijl je nog steeds de reset knop ingedrukt houdt, totdat de rode lampjes bovenop de livebox aangeven dat het klaar is. Laat pas dan de reset knop weer los. De 5 lampjes bovenop de livebox branden korte tijd in dit patroon wanneer je de reset mag los laten: aan-uit-aan-uit-aan.

Probeer nu nog eens om de livebox alleen aan te sluiten op het isra. Het @-lampje moet nu (na een tijdje) continu gaan branden en ook blijven branden als je een netwerk stekker in de rode en/of gele netwerk poorten steekt en er weer uit trekt. Als dat niet zo is, dan is je livebox kapot of je hebt hem verkeerd aangesloten (maar hoe? ik heb geen idee...).
 
Richard
Ter aanvulling: Die "aanvullende info" heb je normaliter niet nodig als je Linksys nog vrijwel in fabrieksmode staat en je nog nooit aan die geavanceerde instellingen geprutst hebt.

Doch ik ben nu ook even de weg kwijt en laat rrozema even met je verder gaan om eerst te zien dat we het probleem met het knipperende lampje opgelost krijgen.

Greetings, Richard.
 
kwizz
ik vrees dat het echt een livebox probleem is.
want was bij een collega die ook een livebox had en die had dat helemaal niet dat de verbinding weg viel.
iig thanks laat nog wel weten hoe het afgelopen is.
 
TCP_IP
staat toch los van elkaar Cool

livebox zend wireless G uit met 54mbit...
router zend wireless N uit met 150/300mbit....

dan is het intern gewoon lekker snel, makkelijk als je grote bestanden intern verstuurt...

tis toch ....
adsl 4/8/20 mbit <> livebox <> 100mbit ethernet <>linksys wireless N <> 150/300mbit <> pc's

zijn dan aparte netwerksegmenten toch....

pcmcia kaarten met wireless N worden niet verstrekt nee....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox vs Linksys WRT150N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
Advertentie