obey-robots.txt
10 December 2016, 17:27
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

RDP via poort 3389

pollewops
Hallo vraagje: is het nu wel of niet mogelijk om via poort 3389 een pc achter the Livebox van een externe locatie te benaderen ?
Ik heb al veelvuldig geprobeerd om dit werken te krijgen, mara het wil niet echt lukken.
Ik heb firewall op mijn pc uit en heb in de Livebox in de firewall poort 3389 geopend voor mijn pc's vaste ip adres 192.168.1.30.

Remote Desktop Ja TCP 3389 3389 192.168.1.30 mer0

Toch werkt het niet. Wat doe ik verkeerd of vergeet ik ?
Ook met een check op de poort, met bijvoorbeeld ShieldsUp van https://www.grc.com blijkt dat desze poort nog steeds dicht staat.

Kan iemand mij helpen hiermee of van tips voorzien ?

rrozema
ja hoor, dat kan zonder problemen. Heb ik altijd ingesteld staan om vanaf m'n werk mijn pc over te kunnen nemen.

Probeer eerst eens met een pc op hetzelfde netwerk (dus ook bij jou thuis) je pc 'over te nemen'. Connect daarvoor naar het interne ip adres van je pc. Pas als dat lukt heeft het nut om naar de livebox instellingen te kijken.

192.168.1.30 lijkt trouwens een onwaarschijnlijk ip adres voor je pc. De livebox begint altijd bij 192.168.1.10 met het uitdelen van ip adressen. Je zou nog 29 andere machines op jouw lokale netwerk moeten hebben om dit adres te krijgen. En als het geen automatisch verkregen adres is maar een vast ingesteld adres, dan is het een verkeerde keuze geweest. Je had een adres lager dan 192.168.1.10 of hoger dan 192.168.1.50 moeten kiezen.

erwinvos
ik heb het ook eens bij mij bekeken en ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Binnen je eigen netwerk geen probleem zolang je RDP maar aanvinkt op de pc's
Extern lukt dus niet. Maak via een VPN verbinding een connectie naar mijn machine en geen resultaat.

In mijn LB poort 3389 toegang verleend voor mijn lokale ipadres voor TCP. Geen resultaat
Nog bij de geavanceerde instellingen gekeken en daar kun je dus wel meer instellen. Met name je bronadres en doeladres.
En daar zou het wel eens kunnen zitten, want uiteindelijk kom je binnen op het IP adres van je provider (83.x.x.x in mijn geval) en die moet controleren of je door mag naar je lokale ipnummer via poort 3389.
Dus als het goed is moet je bij je RDP scherm <ipnummer proverider>:3389 ingeven en dan connecten, alleen ben ik daar dus niet zeker over.

Maar kort gezegd, ook ik heb dat probleem, ik zoek verder en ik hoop anderen met mij
Smile

Wanabo
Heb hier zelf ook mee zitten klooien om in plaats van RealVNC (dat werkt overigens perfect) de RDP te gebruiken. Ik krijg het intern al niet voor elkaar, maar het zou kunnen liggen aan het feit dat ik XP en Vista met elkaar probeer te Remote Desk Toppen.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

erwinvos
Ik kan je vertellen dat xp en vista intern normaal werkt. Zit volgens mij echt in RDP
Ga maar over op realvnc denk ik

rrozema
@erwinvos: nee, je haalt het een en ander door elkaar.

Je maakt via een VPN connectie verbinding, zeg je. Van waar naar waar loopt die VPN connectie? m.a.w. is dat een VPN client die op jouw pc geinstalleerd staat? Want in dat geval heb je namelijk niets met de firewall van de livebox te maken. De VPN verbinding fungeert als een 'tunnel' tussen de VPN server en de VPN client; alle componenten daartussen hebben geen invloed op en zelfs geen weet van het verkeer dat door de tunnel gaat. Het komt nooit bij het externe adres van jouw router. Dus jouw remote desktop verbinding kan dan onmogelijk problemen ondervinden door de livebox z'n firewall of instellingen.

Ik denk echter dat je onterecht zegt dat je een VPN gebruikt, en dat je gewoon over het internet connect. Dan heb je deels gelijk: je komt dan via het externe ip adres (jouw 83.x.x.x) op de livebox terecht en vanaf daar moet je op het interne ip adres (iets als 192.168.1.x) van je pc terecht zien te komen. Je hebt ongelijk dat het de provider is die beslist of je wel of niet door mag: dat doen de firewall plus de port-forward regels in je router. Je dient in de configuratie van die router (= je livebox) in te stellen dat alle verkeer dat via het TCP protocol op poort 3389 van je externe ip adres binnen komt wordt doorgestuurd naar het interne ip adres van je pc. Je hoeft niets aan te passen in de firewall instellingen van je pc, want alle verkeer dat vanaf het internet naar jouw pc komt, lijkt voor de pc niet van het internet te komen, maar van jouw router. Jouw router doet namelijk aan NAT (= Network Address Translation): hij vertaalt het externe adres in een intern adres en vice versa. Alle verkeer dat op je pc binnenkomt heeft dus als afzender 192.168.1.1 (= interne adres van je livebox). Dit is een adres in hetzelfde netwerk als je pc zelf, dus wordt het al door de standaard regels doorgelaten, zoals je al getest had door eerst te connecten met een pc vanuit hetzelfde netwerk.

erwinvos
rrozema schreef:
@erwinvos: nee, je haalt het een en ander door elkaar.

Je maakt via een VPN connectie verbinding, zeg je. Van waar naar waar loopt die VPN connectie? m.a.w. is dat een VPN client die op jouw pc geinstalleerd staat? Want in dat geval heb je namelijk niets met de firewall van de livebox te maken. De VPN verbinding fungeert als een 'tunnel' tussen de VPN server en de VPN client; alle componenten daartussen hebben geen invloed op en zelfs geen weet van het verkeer dat door de tunnel gaat. Het komt nooit bij het externe adres van jouw router. Dus jouw remote desktop verbinding kan dan onmogelijk problemen ondervinden door de livebox z'n firewall of instellingen.

Ik denk echter dat je onterecht zegt dat je een VPN gebruikt, en dat je gewoon over het internet connect. Dan heb je deels gelijk: je komt dan via het externe ip adres (jouw 83.x.x.x) op de livebox terecht en vanaf daar moet je op het interne ip adres (iets als 192.168.1.x) van je pc terecht zien te komen. Je hebt ongelijk dat het de provider is die beslist of je wel of niet door mag: dat doen de firewall plus de port-forward regels in je router. Je dient in de configuratie van die router (= je livebox) in te stellen dat alle verkeer dat via het TCP protocol op poort 3389 van je externe ip adres binnen komt wordt doorgestuurd naar het interne ip adres van je pc. Je hoeft niets aan te passen in de firewall instellingen van je pc, want alle verkeer dat vanaf het internet naar jouw pc komt, lijkt voor de pc niet van het internet te komen, maar van jouw router. Jouw router doet namelijk aan NAT (= Network Address Translation): hij vertaalt het externe adres in een intern adres en vice versa. Alle verkeer dat op je pc binnenkomt heeft dus als afzender 192.168.1.1 (= interne adres van je livebox). Dit is een adres in hetzelfde netwerk als je pc zelf, dus wordt het al door de standaard regels doorgelaten, zoals je al getest had door eerst te connecten met een pc vanuit hetzelfde netwerk.

Zoals ik al zei, ik ben er al een poosje uit, maar het werkt bij mij gewoon ook niet. En zoals jij het beschrijft, heb ik voor zover ik weet ook geprobeerd, maar hij wil het gewoon niet doorlaten. En ik zal misschien nog wat fout dan, maar wat...

rrozema
Microsoft heeft er zelf een heel stuk over geschreven. En ook daar staat over het instellen van de router niet meer dan: "maak een port-forward aan". Dat is ook alles wat ik gedaan heb en dan werkt het gewoon. Inmiddels heb ik geen livebox meer maar een speedtouch. Echter ook toen ik nog wel een livebox had werkte het prima.

erwinvos
Ik geloof je gelijk hoor. Dit zijn van die dingen die werken of niet. Maar toen je het op de LB had ingesteld was het gewoon in het standaard menu, met poort 3389 gekoppeld aan je lokale ipadres. En vanaf "buiten" connecte je dan via je ipadres van Orange? en dan met :3389???

rrozema
Ja, je moet de prot forwards instelling in het standaard men (in het advanced menu is alleen maar de firewall, zonder de forward)

Je forward TCP poort 3389 naar het interne adres van je pc. en vervolgens connect je met het externe ip adres (83.x.x.x), 3389 hoef je niet eens op te geven, dat is het standaard adres.

Het werkt niet als je het vanaf (een pc op) je eigen netwerk via je externe adres probeert, maar dat is een heel ander probleem. Vanaf andere ip adressen werkt het wel.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'RDP via poort 3389', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten 8 08 december 2016, 10:02
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 18 februari 2016, 23:28
Tabplad Poort toewijzing ontbreekt Algemeen 3 01 februari 2015, 13:15
poort 53 dicht? Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 11 26 oktober 2013, 16:46
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo< 5 mins
| cdb03:55:51
| Matthy Alblas06:05:55
| peukevreugd06:21:52
| johan32406:22:46
| Hans07:31:56
| Franx08:32:11
| mRcan15:55:38
| Tiger16:42:23
| Lutz20:09:16
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.