obey-robots.txt
11 December 2016, 05:03
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken

livebox en splitter

beersman
Livebox en Apple.

Binnenkort krijg ik een Orange family aansluiting. Op dit moment heb ik adsl van KPN via mijn telefoonlijn. Ook de verbinding met Orange zal via die telefoonaansluiting verlopen.
Ik heb een Powerbook en een iBook en een iMac Flatpanel 15”. Deze zijn allemaal voorzien van een Airport card. Op dit moment gebruik ik een Draytek Vigor 2900 A.
Bij de hoofdaansluiting van de KPN is een Alcatel splitter geplaatst. Onder deze aansluiting is een telefoon aansluiting, waar de telefoon op aangesloten is.
Mijn vragen hangen samen met deze “configuratie” van aansluitingen.
Kan ik de aansluitingen van de Alcatel splitter gewoon loskoppelen en de splitter verwijderen en verder de “line” van de telefoonaansluiting gebruiken om deze te koppelen met de line van de Livebox?

Ik heb wel al begrepen dat mijn Draytek Vigor op de ethernetaansluiting van de Livebox aangesloten kan worden.
Ik wil iedereen alvast bedanken voor de goede raad, die een ieder die er verstand van heeft voor mij in petto heeft.

Bert van Beers.

OrangeExpert
Gewoon de splitter verwijderen en klaar is kees. Dan kan je inderdaad je Draytek Vigor op je ethernetaansluiting plaatsen. Maar dat staat natuurlijk verder los van je splitter.

Succes

h_henkie
Even een vraagje: Heb jij de draytek 2900G?

beersman
Ja, ik heb een draytek 2900G A
Apple verslaafd sinds Apple II

h_henkie
Dat vermoeden had ik al. Waar staat de A voor?
De reden waarvoor ik dit vraag is dat ik al ± een 1/2 jaar in de zelfde situatie zit. Nou ja ik heb de vigor al aan de livebox zitten, via een switch En dat werkt wel. hierdoor ben ik al mijn functionaliteit van de vigor kwijt. Behalve dan de 4 utp poorten en het draadloze gedeelte. Ik ben al een tijdje aan het puzzelen hoe ik de vigor rechtstreeks aan de lb kan hangen en de switch aan de vigor. Zoals het altijd was. Helaas ben ik gebonden aan de lb vanwege de telefoonaansluiting van orange.

beersman
@h_henkie
Ik heb al een aantal jaren adsl van KPN, maar wil nu i.v.m. een mogelijke bezuiniging overstappen op Orange.Direct. Ook al omdat een account bij Orange heb, leek mij het zinnig om over te stappen op Orange ADSL Extra.
Misschien had ik me eerst meer en beter moeten inlezen op het Forum Orange. Er schijnen toch nog al wat problemen bij sommigen te aan de installatie te hangen. Misschien was het Amerikaanse systeem van pas veranderen als het kapot gaat beter geweest.
Ik heb nog geen ervaring met de Livebox. Mijn verbinding wordt vrijdag a.s. overgezet.
Bij al de problemen die ik kan verwachten, komt ook nog bij dat ik met een Powerbook werk van Apple.
Mijn Vigor 2800G is een annex A. Ik weet niet wat dat moet betekenen.
Het is een ADSL2/2+VoIP router. Ik denk een soort van Livebox, maar dan wellicht veel beter. Maar pas te gebruiken na de Livebox.
Ik zal bij de importeur van de Vigor moeten informeren naar de instellingen na de Livebox.
Misschien kun je deze benaderen. Z e hebben een 0900-nummer.
0900-3729835.
Ze hebben me al een keer heel goed geholpen, toen de zaak eruit geknald was.
Groetjes, Beersman.

beersman
@h_henkie
eeb net contact gehad met Draytak.nl.
De Vigor 2800G kan niet achter de livebox worden gehangen als je ook Orange Telefonie hebt met VoIP.

rrozema
Je kunt beter proberen om bij Orange je aanvraag nog te veranderen naar ADSL extra ZONDER telefonie. En laat dan ook gelijk de livebox maar zitten. Je kunt namelijk veel beter jouw vigor aansluiten in plaats van de livebox en dan een andere voip provider nemen. Ik kan je persoonlijk voipbuster (www.voipbuster.com) aanraden. Hun tarieven voor mobiele nummers zijn niet heel goedkoop, maar naar vaste lijn nummers bellen in Nederland en veel andere landen is juist hartstikke goedkoop: 0,00 zonder starttarief. Kijk op de site voor de exacte tarieven. Ik krijg hier in de 120 dagen die 10 euro tegoed nooit op. En na de 120 dagen kun je nog een hele tijd doorbellen voor 1 ct/min....

edit: dat laatste tarief is 0.01 euro/min en geen 0.01 ct/min ...
Gewijzigd door rrozema op 15 november 2007, 09:30

h_henkie
@beersman
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat 0900 nummer. Ik heb in januari vakantie, dan ga ik weer eens een poging wagen.

Ik was verder even in verwarring. Je schreef over de vigor 2900 en 2800. Het verschil tussen die twee is dat de 2800 een adsl modem en router is. De 2900 is alleen een router. De G staat voor draadloos en de A staat voor annex A wat betekend dat de modem geschikt is voor gewone telefonie. ( annex B is voor isdn)

Mocht je inderdaad geen telefonie hebben dan moet je toch eens op de site van draytek (www.draytek.nl) kijken. Via support kun je doorklikken naar de vigor 2800G (annex A) Hier word een handleiding gemaakt hoe je vigor toch als modem kan gebruiken.
http://www.drayte...nement=202

Heb je wel telefonie, dan bestaat de mogelijkheid binnen de vigor dat je het modem gedeelte kan uit zetten. Je lb word dan verbonden met lan poort 1 (deze is crossover en straight ) Ik kom daar nu dus achter dat dat ook een mogelijkheid is. Hoe dat verder in de praktijk gaat werken moet ik nog ervaren.

Wat rrozema schrijft over de lb, daar geef ik hem groot gelijk in. De lb is te beperkt in zijn mogelijkheden voor de klant

JohnnyBravo
annex A betekent ADSL met analoge telefoonlijn (annex B is ISDN)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox en splitter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
Het kleine splitter topic ... Helpdesk 4 09 december 2012, 00:37
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:47:16
| Wanabo05:44:53
| Carlovanlent07:33:29
| Matthy Alblas09:50:03
| ronald schuit10:18:11
| famcai10:52:14
| cdb15:31:27
| peukevreugd17:57:28
| johan32417:58:22
| Hans19:07:32
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.