obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Heeft orange vaste ip nummers
antirommel
Ik heb orange extra, weet iemand hier of orange extra een vaste ip nummer heeft.

Vr Gr Ad GrinGrinGrin
Gewijzigd door antirommel op 15 november 2007, 21:45
 
Richard
Er is geen enkele garantie dat het nooit zal veranderen. Orange heeft ook dynamische ip adressen, alhoewel (als ik het goed begrepen heb) deze wel op basis van je DSLAMpoort of je macadres van de Livebox in DHCP gereserveerd zijn voor je en je dus in principe niet vlug een ander ip adres zult krijgen.

Doch zoals gezegd wordt er geen garantie op geboden en kan het zijn dat er na werkzaamheden of als T-mobile (of hoe heet die club die het heeft overgenomen) starks een beleidswijziging doet, het ook een redelijk vast ip blijft.

Maar je kunt er wel van uitgaan dat het tot nu toe al de nodige jaren niet gewijzigd is en als het al verandert, dan zal ook dat slechts sporadisch gebeuren.

Maar het is in elk geval geen statisch ip adres. Er zijn maar weinig providers die je een echt statisch ip zullen geven, veelal is het gewoon gereserveerd in dhcp.
Gewijzigd door Richard op 16 november 2007, 03:58
Greetings, Richard.
 
antirommel
Bedankt voor jullie antwoorden ik ben er tevreden mee.
Ik begrijp dat het niet vlug zal veranderen.

Vr Gr Ad SmileSmileSmile
 
Hendrik
Excuses om dit topic te kicken maar is er een manier of trukje om wel een ander IP te krijgen?

Ik ga er dan vanuit dat orange niet behulpzaam is als je het via hun regelt.
 
Richard
Je kunt eens proberen langer dan 7 dagen je modem uit te laten staan. Dan verloopt de lease (volgens mij staat ie op een week) en is er een kleine kans dat je een ander ip adres krijgt.
Zekerheid kan ik je echter niet bieden. En ik denk ook niet dat je het leuk vindt om het ding 7 of 8 dagen uit te laten staan.Wink
Greetings, Richard.
 
rrozema
Je krijgt ook na 7 dagen gewoon hetzelfde ip adres terug.

Als jouw ip adres gebanned is, zal dat wel een reden hebben. Het is minder werk om die ban op te laten heffen dan een nieuw ip adres te proberen te regelen.
 
Hendrik
Nou was ik dit topic kwijt geraakt.

Het is dat de verbinding zo slecht is dat ik door (op cod4 servers) punkbuster gebanned word. Zo ben ik aan het spelen en krijg ik een melding dat ik ignoring queries heb. Ga ik er weer in krijg ik een ban en kan ik er totaal niet meer in. Alles is Up2Date dus ik zie geen andere oplossing.

Vandaar dat ik wilde weten of het mogelijk is. Op mijn eigen servers kan ik hem verwijderen maar op andere niet natuurlijk.
Het is een beetje jammer dat ik daardoor niet met wars kan meedoen.

(als alles weer stabiel is)
Sinds 7-10-2008 in bezit van UPC Exctreme en wanneer beschikbaar UPC Fiber Power!
Online adsl werkt nog tot 11-04-2009.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Heeft orange vaste ip nummers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Mijn vaste telefoonnumer niet bereikbaar! Algemeen : 3 09 sep 2015
wie heeft ervaring met opzeggen? Algemeen : 5 28 mei 2015
Vaste telefoon Algemeen : 3 16 dec 2014
[Opgelost] Wie heeft TP-link TD-8816 modem werkend kan mij helpen? Eigen modem configuratie en problemen : 7 06 aug 2013
Advertentie