obey-robots.txt
02 December 2016, 18:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid: overdag prima, avond rampzalig

niet relevant
Overdag (cq tijdens kantooruren) haal ik (in mijn ogen) prima snelheden van zo'n 15.000 kbps. Echter tijdens de avond/weekenden kom ik nooit boven de 4000 en zit meestal rond de 2000 met trieste uitschieters naar 300 kbps!

Kennis andere wijk heeft precies hetzelfde probleem.

Contact met Wanadoo gehad (uiteraard op mijn kosten). dit resulteerde in een dom gesprek met de obligate kreten over AV, Firewalls en meer van die dingen die ik niet gebruik. Maar geen enkel verder effect.

Volgens mij haalt Wanadoo dezelfde "vuile" streek uit als de kabelmijen in de beginjaren. Veel te veel mensen op 1 (smal bemeten) lijn. Zolang je alleen op die lijn zit gaat't prima maar als er meerderen komen blijft er niets van je snelheid over.

Ik word hier spuugzat van (heb liever constant 6.000 dan varierend tussen de 300 en 15.000!) en ik zit me af te vragen of er niet mogelijkheden zijn om toch tussentijds het contract te beeindigen.

In alle gevallen heeft het niets met de aansluiting thuis te maken want "Overdag geen enkel probleem, Avond rampzalig".
Gewijzigd door niet relevant op 27 mei 2006, 20:43

Wanabo
Lijkt inderdaad op een capaciteitsprobleem. En tegenwoordig heet dat overboekingsfactor!

Ik heb niet de illusie dat we hier op dit forum invloed of druk kunnen uitoefenen op Wanadoo.

Probeer eerst eens wat dieper in de Wanadoo organisatie door te dringen om je probleem opgelost te krijgen.

Lukt het dan nog niet dan kun je proberen je klacht op te lossen via http://www.boycot.nu Een lid van dit forum heeft daar goede ervaringen mee.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Puma
bij KPN zul je niets merken van de overbooking. genoeg capaciteit. Echter heeft Wanadoo niet zo'n ruime budget en moeten ze daar dus wel gebruik van maken. jij deelt jouw lijn samen met 39 anderen in de regio en als zij ook gaan downloaden, dan werken jullie dat allemaal.

KenH
Senoer schreef:
bij KPN zul je niets merken van de overbooking. genoeg capaciteit. Echter heeft Wanadoo niet zo'n ruime budget en moeten ze daar dus wel gebruik van maken. jij deelt jouw lijn samen met 39 anderen in de regio en als zij ook gaan downloaden, dan werken jullie dat allemaal.

KPN heeft ook een overboeking van 1:40 is standaard bij hun.

niet relevant
Ik zat hiervoor bij XS4all (na 2 weken nu al spijt daar te zijn weggegaan) en heb altijd en constant 6.000 kbps gehad.

Tot de organisatie doordringen? Hoe doe je dat?

Van Wanadoo valt geen adres te bekennen, geen normaal tel nummer. Enige at je te spreken krijgt (en dat ook moeizaam) is iemand die een verhaaltje van z'n scherm opleest en zegt "Ik kan hier niets zien, ziet er allemaal goed uit. Goedenavond".

Het overboekings probleem ken ik maar ik vermoed dat Wanadoo daar wel heel erg grof mee omgaat. Op deze wijze hoef je echt geen IP-TV te nemen. Daar is een gegarandeerde hogescnelheid verbinding voor nodig van (uiterst) minimaal tenminste 6.000 kbps!

Al met al, ik ga m'n best doen contract voortijdig te beeindigen want dit is mij te frustrerend.

Wanabo

Bellen en je niet af laten schepen, maar uitleggen dat de helpdesk je niet kan helpen en dat je daarom contact wilt met de 2e lijn help. Hier zitten de technische mensen.

Al met al, ik ga m'n best doen contract voortijdig te beeindigen want dit is mij te frustrerend.

Laat ons weten of dat lukt en hoe dat dan gelukt is.

Suc6
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Puma
KenH schreef:
Senoer schreef:

KPN heeft ook een overboeking van 1:40 is standaard bij hun.

dat heeft iedereen. maar merk je dat ook met KPN, nee! betaal je daarvoor bij KPN, ja!

KenH
Macgebruiker schreef:
Ik zat hiervoor bij XS4all (na 2 weken nu al spijt daar te zijn weggegaan) en heb altijd en constant 6.000 kbps gehad.

Van Wanadoo valt geen adres te bekennen, geen normaal tel nummer. Enige at je te spreken krijgt (en dat ook moeizaam) is iemand die een verhaaltje van z'n scherm opleest en zegt "Ik kan hier niets zien, ziet er allemaal goed uit. Goedenavond".
.

descr: Wanadoo Nederland
descr: Muiderstraat 1
descr: 1011 PZ Amsterdam
country: NL
admin-c: EIAR1-RIPE
tech-c: EIAR1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: EURONET-MNT
source: RIPE # Filtered
role: EuroNet Internet Administrative Role Account
address: Wanadoo Nederland BV (formerly EuroNet Internet BV) address: Network Department
address: Muiderstraat 1
address: 1011 PZ Amsterdam
address: The Netherlands
phone: +31 20 535 5555
fax-no: +31 20 535 5400

Lizard
Die info is inderdaad zo te vinden via whois. Maar of het zin heeft om daar te gaan bellen. Waarschijnlijk krijg je een receptioniste aan de lijn die je ook niet verder kan/mag helpen.

Verder staat op de site ook een post adres en een faxnummer: http://webapps.wanadoo.nl/eresponse/klantenservicecontact.html

Schrijf of fax ons:

Wanadoo Klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam

Faxnummer: 020 - 535 59 99

Gewijzigd door Lizard op 28 mei 2006, 18:41

Vlokjesman
Als je verbinding onstabiel is dan kan wanadoo er wel wat aan doen. Alleen je moet de juiste mensen hebben die je kunnen helpen.
Verder is het zo dat als de lijn onder de 4mbit zit dat wanadoo een monteur MOET sturen naar de laten we maar zeggen naar de centrale. om je lijn te calibreren ( ja ik kan effe geen ander woord vinden ).

Ik ben ijdel. I know I am!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid: overdag prima, avond rampzalig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen 61 15 november 2015, 12:10
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s Storing 16 05 oktober 2015, 01:15
snelheid gesmoord door online? Algemeen 9 09 juli 2015, 22:26
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:18:49
| Roroko08:31:07
| trebor6009:10:17
| mbakirci09:26:33
| Lutz09:40:17
| earlyhchicken09:40:21
| Jan194711:59:55
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?