obey-robots.txt
08 December 2016, 17:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox herstellen

decab
Best Forum,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, mijn livebox werkt niet meer.

Oorzaak: PF Config

Ik heb na mijn livebox een router, Belkin, aangesloten om overal in mijn woning draadloos te kunnen internetten. Nu heb ik gistermiddag het programma PF Config losgelaten op mijn router om een poort open te zetten. Echter na deze actie, geen Orange meer.

Ben al vanaf 18.00 uur bezig om een harde reset uit te voeren, maar tot nu toe knippert er alleen het @lampje en af en toe een ander.

Heb de router al van der livebox gehaald. Ook dat hielp niet.

Weet iemand de oplossing?

Alvast bedankt.



P.S ik zit nu op het net via een verbinding uit de omgeving
 
erwinvos
Heb je ook de reset uitgevoerd zoals staat beschreven (weet niet of dit de harde reset is)

- stroom van de livebox
- De resetknop indrukken en ingedrukt houden
- Stroom weer op de livebox
- resetknop ingedrukt houden totdat alle lampjes gaan knipperen

Dit is volgens mij de manier om te doen, zo heb ik het in ieder geval al een keer of 2 gedaan.
 
rrozema
Heb je al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd?

Haal je livebox van de stroom en druk met een balpen het 'reset' knopje onderop de livebox in. Houd het knopje ingedrukt terwijl je de stroom er weer op zet. Blijf het knopje ingedrukt houden totdat de rode lampjes bovenop de livebox aangeven dat de reset voltooid is, laat pas dan de reset knop los.

De lampjes doen van alles tijdens het opstarten, maar laat pas los als ze het patroon aan-uit-aan-uit-aan hebben weergegeven; pas dan zijn de instellingen terug gezet.
 
decab
Heb alles al geprobeerd, alleen het @ blijft knipperen . Moet ik de router aansluiten op de livebox of niet?
 
decab
Ik heb het idee dat dit forum niet al te vaak online is. Dit forum is toch geen verlengstuk van Orange? Heb daar namelijk geen positieve ervaring mee.
 
rrozema
decab schreef:
Ik heb het idee dat dit forum niet al te vaak online is. Dit forum is toch geen verlengstuk van Orange? Heb daar namelijk geen positieve ervaring mee.


?? forum niet al te vaak online ??? Wat bedoel je daar mee? In mijn ervaring is dit, afgezien dat het soms tijdelijk wat traag is, meestal een behoorlijk stabiele site.

En over een verlengstuk van Orange: dit forum is opgezet door een klant van Orange (voorheen Wanado), op eigen kosten en zonder enige inbreng van Orange. Het doel van het forum is om Orange gebruikers ervaringen te laten delen en elkaar te ondersteunen. In het verleden stond er in de banner "Voor en door Orange gebruikers" en dat is precies wat het is. Dus hier kun je Orange compleet afzeiken Wink. Van alleen maar geklaag worden we met z'n allen echter wel snel moe, daarom doen we liever iets constructievers: samen een oplossing proberen te zoeken voor de problemen. Iedereen hier en met name de beheerders doen dit vrijwillig als hobby.
 
rrozema
Je kan proberen om het risico op enige invloed van buitenaf zo veel mogelijk te beperken door enkel de draad tussen de livebox en het ISRA aangesloten te houden, alle andere draden haal je los. Dan de reset naar fabrieksinstellingen uitvoeren om te zien of het probleem weg is. Trouwens: @-geknipper betekent dat je livebox geen verbinding heeft met de centrale. Heb je de draad tussen jouw ISRA en de livebox al gecontroleerd op losse/slechte contacten?
 
decab
Beste Rrozema,

ik heb alleen de draad vanaf het ISRA punt aangesloten op de livebox, de router, welke draadloos is, is er tussenuit. Heb vannacht en vanmorgen al enkele malen geprobeerd de boel te resetten. Alleen het @ blijft knipperen.

De draad tussen ISRA en Livebox is goed en ca. 2meter lang.

Weet het nu niet meer.
 
erwinvos
Wat heb je precies voor ADSL abonnement?
Als je dit weet kun je via je pc naar 192.168.1.1 (de livebox dus) browsen en daar staan (weet niet precies waar) 3 vormen van Orange. Staat het juiste abonnement bij jou wel aangevinkt?

Je kunt sowieso proberen om de installatie dan nogmaals uit te voeren vanaf de livebox, misschien werkt het dan
 
decab
Beste Erwin,

Mijn abonnement is ADSL Go inclusief telefoon. Ik heb geprobeerd om 192.168.1.1 om hulp te vragen, maar wordt waarschijnlijk door de server van derden tegengehouden. Ik zit wireless en pak een vrij signaal op uit mijn onmiddelijke omgeving.

Het lichtje knippert nog steeds

 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox herstellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
livebox , tvix 6500a mediaspeler, netwerk. Algemeen 7 01 december 2012, 06:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger< 5 mins
| Wanabo02:16:07
| Huubke6804:22:21
| dutch flash05:20:38
| peukevreugd06:17:16
| Ronsworld17:56:07
| earlgrey7219:19:34
| Hans20:04:59
| Ano20:35:06
| dutch123:17:26
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.