obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ook een voor wat ik vind trage verbinding
Mike
Het is best leuk om te horen wat jullie wel en niet vinden van wanadoo , of dat jullie een beetje oplopent lopen te ruzieen (discuseren , sorry), maar het neemt niet weg dat ik nu met dit topic alleen de feiten presenteer over MIJN livebox van wanadoo familie.

Misschien is het bij mij dus alleen een kapotte livebox (laten we het hopen) maar ik wil toch het uiterste behalen als ik me heb ingeschreven en reeds aan abbonnementsgeld betaald heb van mijn 20mbit. Nogmaals het feit dat als ik van Wanadoo zelf de test file van bv 100mb gaat downen gaat dat met een lousy 700kb/s en dat is dus 5,6mbit en geen 20 !!!

Ben btw nog even op een andere site geweest en toevallig komt dit resultaat eruit :
1.8 megabits per second

Communications 1.8 megabits per second
Storage 215.3 kilobytes per second
1MB file download 4.8 seconds
Subjective rating Great

Explain results


Info
Date & time Monday, May 29, 3:42PM*
Test type IDT4 Free
Connection type ADSL
Region Europe
Data size 1024KB

Dit heb ik van een speedtest site : http://bandwidthplace.com/speedtest/

1,8mbit / 8 = 225kb/s (hier zet ik ook mijn vraagtekens bij !!)

Meteen erachteraan krijg ik op Speedtest.bbnet dit :

Your current bandwidth reading is: 10.70 Mbps which means you can download at 1.34 MB/sec. from our servers.

Hoe kan dit toch allemaal ? Wat is nu echt en wat niet ??
Kom ik toch weer op het feit van de download die ik heb direct van de wanadoo server 650kb/s tot 750kb/s

Nog alleen even dit: Kaniemand mij vertellen wat die gegevens uit de livebox jullie vertellen, ik snap niks van die db waardes en of deze van mij nou goed of slecht zijn.

BVD weer.....Mike
Livebox-Linksys WRT54G-2 PC's (1 draadloos)
 
Mike

Quote

mischa schreef:

Quote

Mike schreef:
Bij eerste aansluiting meteen wezen testen op speedtest.nl met als resultaat nog geen 800kb/s downstream.
What ? was mijn reactie. (theoretisch moet het dus zijn dus 2,5mb/s = 20mbit).
Meerdere tests gedaan op de dag en 'savond voor een week lang maar geen verandering.
Ik dus bellen met de helpdesk en ze komen met een klaar antwoord dat de 20mbit een theoretische snelheid is.
Ik heb ze dus wijsgemaakt dat van een 2500kb/s theoretische download ik er nooit maar 800kb/s van over kan houden omdat ik hier niet voor betaal. (btw 800kb/s = 6,4mbit)


Ik ben toch niet helemaal met je eens, ik vind de snelheid wel wat laag, ik zit ook ongeveer 2,5 km van de centrale en haal vaak 1,3 mbit download.

Wat betreft de theoretisch snelheid hebben ze gelijk en dat wordt ook tegen de klant gezegt bij het aanvragen.
Alleen horen velen dat niet (of willen het niet horen, zoals mijn zwager) en als de snelheid dan tegen valt staat men gelijk op de achterste benen.

Vergeet niet dat zeker het laatste stuk van het signaal over de koperaders gaat van KPN. Zijn die aders van een slechte kwailiteit dan daalt je snelheid. Ook de eigen gebruikte kabels in huis kunnen de snelheid beinvloeden.
Er zijn dus vele mogelijkheden waardoor jouw snelheid te wensen overlaat. Maar ga eerst rustig opzoek naar waar het fout gaat, voordat je begint met schreeuwen.

Een helpdesk medewerker doet meer voor je als je rustig blijft, ook al vind je dat jij gelijk hebt.
Zowerkt het gevoel van een mens nou eenmaal.


Beste Mischa, niet om lullig te doen maar heb je wel goed zitten lezen?
En jij vind het dus normaal dat je van een 20mbit (waar je ook voor betaald) nog geen 6,5 mbit overhoud, dat is dus bijna 1/4 deel van waar je voor betaal.Tuurlijk heb je verlies, maar zoals hierboven vermeld heb ik al genoteerd dat ik hele korte lengtes kabel gebruik en dergelijke.
Even een sappige vergelijking : je komt bij de groenteboer en vraagt om 1 hele appel, en de groenteboer zegt :Theoretisch is het een appel voor 1 euro. (Koop jij dan die appel of niet ? (niet op het bedrag letten)) Je betaald zonder na te denken die 1 euro en stapt de zaak uit.Buiten draai je de appel om en is de drievierde van de appel weggesneden. Wat doe jij dan ?

Lullig zon vergelijking maar ook niet realistisch, en zo mag het dus ook niet zijn met de bandbreedte van een internet provider.En zelfs de Helpdesk medewerkers (ik heb er nu minstens 15 gesproken) vinden het allen te traag wat ik ontvang. Allemaal zeggen ze dat ik minstens 15mbit moet halen op mijn adres.het enige probleem is dan weer dat er wel calls (wanadoo term) worden gemaakt maar dat er zo bar weinig gebeurt.

Even goede vrienden Marscha, Mike
Livebox-Linksys WRT54G-2 PC's (1 draadloos)
 
Puma
in mijn ogen heeft kabel maar 1 pluspunt boven ADSL. daar is alles al verglaasd tot aan de wijkcentrales en daardoor is het hele gedoe met te ver weg etc buitengesloten!

KPN is druk bezig en ook wij mogen daarvan profiteren in de toekomst. het lijkt allemaal sloom te gaan en ik begrijp jouw frusturaties ook wel. ik haal hier ook net de helft van 20 mbit! maar voor een afstand van ongeveer 2.5 KM vind ik het nog best netjes.
 
Lizard

Quote

Mike schreef:

[knip]

Ook geeft mijn live box de volgende gegevens:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13332 Kb
Afname Dichtbij : 27.7 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 151226
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 18076
ES-teller van 1 dag 0


Je livebox trained in op 13 mbit.
Dus je zou flink wat hoger moeten kunnen halen.
Wat voor netwerkkaart heb je?
Hoe staat je netwerkkaart ingesteld?

Maakt het gebruik van TCPoptimizer verschil uit?

Juist doordat de livebox op 13 mbit intrained, lijkt het erop dat het probleem ergens bij je thuis zit.
Gewijzigd door Lizard op 30 mei 2006, 20:13
 
Wanabo
Ikzelf haal 8 megabit en daar ben ik tevreden mee. Ik zit 2750 meter van de centrale en weet dat ik nooit de volle snelheid zal halen, er staat ook niet voor niets tot 20 megabit!

Na zeer onbehoorlijk behandeld te zijn bij @home heb ik daar er een punt achter gezet en heb geen moment spijt gehad van mijn overstap naar Wanadoo. Dubbele snelheid voor de helft van de prijs. En ach ik bespaarde toch al zoveel dus waarom die telefonie niet eens proberen!

Enige punt van ontevredenheid is de nummerherkenning. Die heeft gewerkt maar na firmware up?(down) grade niet meer.

Voor een ieder met minder dan 10 megabit downloadsnelheid het volgende advies. Neem geen additionele diensten af die van de livebox gebruik maken. Dus geen pay tv of zo dan kun je internetten wel vergeten als je een film bekijkt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Beste Macgebruiker.
Allereerst sorry als ik misschien wat fel over kwam. maar ik ben op schrift wat feller dan ik daadwerkelijk bedoel en uiteraard ben ik niet meteen blij als iemand roept dat ik onzin vertel.
Dit dus ook ter duidelijkheid van anderen. Ik discussieer graag en soms ook fel, maar van ruzie is mijns inziens geen sprake. Graag word ik er dan ook op aangesproken, liefst per pm, als men vind dat ik ergens te ver ga met bepaalde uitspraken of stukken tekst.

Na je reply begrijp ik dat je zuiver uitgaat van jouw aansluiting.
Dat is ook helemaal niet erg, maar wat ik aangeef is dat je dan niet per definitie kunt roepen dat Wanadoo een slecht netwerk heeft.

Er zijn mensen met problemen met nummerherkenning, nou die problemen zijn bij mij hier thuis ook niet.
Als ik iets roep van een slecht netwerk, dan raap ik vele ervaringen uit diverse plaatsen bij elkaar en niet alleen vanaf 1 aansluiting.

Ik begrijp nu beter je probleem, doch zou dan de zaak wat genuanceerde uitdrukken. Het netwerk op zich is dus niet slecht, maar het lijkt er inderdaad op, dat er op bepaalde plaatsen, waaronder ook daar waar jij zit, een te hoge overboeking is gemaakt.
Dat maakt het geen slecht netwerk, maar wel deels een slecht aansluitingsbeleid van Wanadoo. En als je het zo zegt kan ik het meteen met je eens zijn.

Blijft natuurlijk de vraag staan hoe het kan dat sommige mensen schijnbaar wel juiste test bij speedtest krijgen, en een hoop mensen met een 20mbit aansluiting en die ook die snelheid hebben, bij speedtest niet hoger komen dan 600kb terwijl ze overal anders wel de juiste snelheid halen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook een voor wat ik vind trage verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie