obey-robots.txt
07 December 2016, 17:19
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Dure abonnement kan goedkoper!!

RWC
Je dure abonnement kan wel goedkoper (zelfs goedkoper dan Telfort)!

Onlangs introduceerde Telfort een ADSL 20MBit abonnement voor 19,95 euro.

Ik betaal meer dan 29,- euro per maand voor mijn Orange ADSL Family abonnement (incl. bellen).

Hoewel ik redelijk tevreden ben over Orange, vind ik het prijsverschil te veel en het is dan ook niet gek dat ik wil overstappen.

Ik heb toen twee dingen gedaan:

1. Mij aangemeld bij Telfort als nieuwe abonnee.
2. Een brief gestuurd naar Orange waarin ik mijn contract opzeg en aangegeven dat ik over ga stappen naar Telfort

(Let op! Je moet de huidige ontractperiode altijd uitzitten en minstens een maand voordat de contractperiode eindigt opzeggen)

Vervolgens werd ik gebeld door Orange. Ze vonden het jammer dat ik over wilde stappen en hebben me toen voorgesteld mijn contract niet te beeindigen, maar voort te zetten met een gewijzigd maandbedrag, namelijk 19,95 euro per maand!!

Ik heb Orange er opgewezen dat dit niet mogelijk is, omdat ik inmiddels een contract was aangegaan met Telfort. Toen kwam de verassing. Volgens de Orange medewerker kan ik inderdaad mijn contract met Telfort niet beeindigen. PROVIDERS KUNNEN MIJN INTERNETCONTRACT WEL BEEINDIGEN!
Ik ben akkoord gegaan met dit voorstel. Nu is het afwachten of het allemaal goed zal gaan, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet goed zal gaan.

Wat houdt dit nu allemaal in:

De voordelen:

1. Ik ga minder betalen per maand, geen 29,95 per maand, maar 19,95 (inclusief telefonie).
De aanbieding van 19,95 van Telfort is zonder telefonie! Dat scheelt me dus 120 euro per jaar

2. Ik houd mijn emailadres

3. Ik hoef geen nieuwe ADSL-aansluiting te maken met een nieuw modem

De nadelen:

1. Ik heb mijn modem, splitter en installatiehandleiding van Telfort al ontvangen.
Dit is razendsnel want ik zou pas over 6 maanden overstappen. Deze spullen moeten terug naar Telfort

Dit is allemaal een beetje omslachtig. Ik vermoed dat het niet nodig is om eerst over te stappen. Een belletje naar Orange waarin je dreigt over te stappen is waarschijnlijk voldoende. Ze doen dat waarschijnlijk een nieuw voorstel. Doen ze dat niet, dan zeg je gewoon op en stap je daadwerkelijk over. Grote kans dat ze alsnog contact met je opnemen.

RWC
Gewijzigd door RWC op 08 december 2007, 12:15

jan groen
Prachtig verhaal maar wat betaal jij voor je KPN lijn?

RWC
Goede vraag!

Ik heb net mijn Bel Budget abonnement + nummerwergave bij KPN opezegd. Daar betaalde ik € 10,50 + € 1,17 voor.

Ik ben toevallig vorige week door Orange benaderd of ik volledig over wil gaan op Orange. Dat heb ik dus gedaan.

Daar betaal ik normaal € 9,95 per maand voor. Het eerste jaar kost het me € 5,- per maand.

Ook dit gaat me dus minder kosten Smile

RWC

Richard
PROVIDERS KUNNEN MIJN INTERNETCONTRACT WEL BEEINDIGEN!

DUS NIET!!!

Ze kunnen wel in onderling overleg iets met elkaar regelen als de klant ermee akkoord gaat. Maar als de 7 of 8 dagen bedenktijd al om zijn voordat Orange contact opneemt met Telfort en Telfort houdt zijn poot stijf, heeft Orange pech.
JIJ ben namelijk de rechtspersoon die het contract bij Telfort getekend heeft en daarmee ben jij de enige persoon die zo'n contract dan ook weer ongedaan kan maken.

Ik hoop dus inderdaad voor je dat ze wat onderlinge afspraken hebben gemaakt zodat dit wel kan, maar juridisch gezien klopt het van geen kant.

Greetings, Richard.

RWC
Ik snap je reaktie. Ik zei precies hetzelfde tegen de Orange-medewerker. Hij was er van overtuigd dat het geen probleem was en hij beweerde dat het contract opgezegd kon worden. Tja, wie ben ik dan om vol te houden dat het niet kan?

Voorlopig houd ik een slag om de arm. Ik heb tot juli de tijd, dus ik zie wel of het allemaal gaat lukken.

Ik zal jullie van de voortgang op de hoogte houden.

RWC

Richard
Zoals gezegd, als de providers daar onderlinge afspraken over hebben voor als de bedenktijd al is verlopen, dan zou het best kunnen, interne afspraken zijn me niet bekend.

Binnen de bedenktijd van 7 dagen kan het sowieso altijd.

Tot juli de tijd? Hmmz... kan ik ook eens gaan bellen wellicht, want mijn contract loopt 30 maart af.Smile

Greetings, Richard.

satdoxter
Je krijgt wel aanbiedingen als je wilt opzeggen bij mij kon de abonnement ook in een keer 10 euro goedkoper als ik zou besluiten om nog een jaar langer te blijven.
Eigenlijk zou je bij elk abonnement jaarlijks een opzeg brief moeten schrijven voor essent homesafety scheelt het gewoon 60 euro's per jaar tussen stilzwijgend met een jaar verlengen of verlengen na een opzeg brief.

Da's op zich makkelijk verdiend Wink

dustie
Ik kan het allemaal niet GELOVENShock

Ben al 2 weken bij orange aan't zeuren dat ik teveel betaal.
Heb nu ADSL Extra zonder telefonie (a22,94 euro heb zelf nog kpn lijn)

Omdat ik al vanaf maart 2007 mijn contract heb moet ik tot maart 2008 wachten op de verhoging naar 8MBits

Dus zeg ik tegen Orange ik krijg 4 MBits geleverd dus wil ik daar ook voor betalen a 17,95 euro tot dat ik wel de 8 MBits krijg.

Ik zeik maar over 5 euro in de maand
Frown

NEE zegt Orange contract is contractAngry

Ik ga ook opzeggen alleen met het verschil als ze mij bellen krijgen ze te horen dat ze de zooi ergens in hun achterste kunnen stekenAngry

Groeten Dustie
Gewijzigd door dustie op 08 december 2007, 21:28

RWC
Zoals beloofd, verslag van de voortgang.

Ik heb gisteren (11/12/2007) een brief ontvangen waarin bevestigd wordt dat mijn contract bij Orange wordt voortgezet.

De prijs bedraagt € 29,95 per maand. Het eerste jaar betaal ik slechts € 19,95 (inclusief telefonie).

Voorlopige conclusie:

- Het is Orange blijkbaar gelukt om mijn contract met Telfort te beeindigen/te annuleren.

- Ik betaal inderdaad maar € 19,95 (inclusief telefonie), maar alleen het eerste jaar. (Dat is niet wat me verteld was, maar ik kan er wel mee leven)

- Het is nu even wachten op de bevestiging van Telfort dat mijn contract geannuleerd/beeindigd is.

Ik denk dat ik Orange maar eens ga vragen waarom die €19,95 niet blijft gelden. Niemand houd me tegen om direct na een jaar over te stappen naar Telfort. Daar betaal ik immers € 19,95 (excl. telefonie) en dat is toch goedkoper.

Beetje vreemde situatie. Als ik dat nu al doe, dan beeindig ik mijn contract voordat het afgelopen is (geen stilzwijgende verlenging, maar puur een contract voor een jaar.).

Voorlopig ben ik tevreden...
Gewijzigd door RWC op 12 december 2007, 13:56

erwinvos
dustie schreef:

Ik ga ook opzeggen alleen met het verschil als ze mij bellen krijgen ze te horen dat ze de zooi ergens in hun achterste kunnen stekenAngry

Groeten Dustie

En dat is nu het verschil. het is heel simpel. Jij sluit een contract af met Orange en daar heb je je aan te houden. Simpel. Een hypotheek moet je ook maandelijks betalen. Echter, als je niet op een normale manier met Orange kunt praten, zullen ze je nooit terwille zijn. Het zal misschien te maken kunnen hebben met een medewerker die alleen volgens een boekje werkt maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik altijd netjes ben behandeld. En ik heb zowel gebeld als gemaild en bij beide kreeg ik altijd netjes antwoord. Alleen kan het een week of 2 duren, maar dat neem ik dan op de koop toe

Het is vaak de toon waarmee je alles maakt of breekt!!

erwinvos voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dure abonnement kan goedkoper!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Upgraden abonnement Klacht over Online 9 05 mei 2014, 00:51
DSL-instellingen abonnement "Snel"? Eigen modem configuratie en problemen 2 24 februari 2014, 23:58
abonnement online stopt Algemeen 2 19 februari 2014, 22:28
Abonnement Flex TV Klacht over Online 3 12 december 2013, 22:55
Abonnement Helpdesk 2 05 november 2013, 17:39
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:21:37
| Hans03:41:55
| Memooh05:08:34
| Wanabo09:44:41
| Tiger17:56:02
| ronald schuit18:54:31
| ekhhorlings21:14:15
| Lutz21:21:25
| mRcan22:45:43
| dutch flash23:02:08
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.