obey-robots.txt
09 December 2016, 18:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

kosten naar 09 nummer bellen

Thanh
Al jaren bellen we regelmatig naar het buitenland via 09 nummer (goedkoop, +/- 1 cent per minuut)

Vorige maand ben ik overgestapt naar ORANGE TELEFONIE en ik heb op 20-11-07 met dit nummer -0900-1230071(goedkoop.nl)- naar VS gebeld. Nadat ik dit nummer had ingetoets, hoorde ik een tariefmelding van de aanbieder: "dit nummer kost 1 cent per minuut". Hoe komt het dat er op mijn rekening 25 cent per minuut staat? Is het altijd bij ORANG 24 cent per minuut erbij rekent als je naar een 0900-nummer belt of is het een fout? Ik heb eerder naar dit nummer gebeld toen ik nog bij KPN zat en toen was het wel 1 cent per minuut.

Weet iemand het ?

Met vriendelijke groeten,

Met vriendelijk groeten,
T. Quang
 
Richard
Dat is duidelijk een fout, want zelfs als je gewoon met Orange naar Amerika belt is dat maar 5 cent per minuut.
Dus als bij de aanbieder echt gezegd wordt 1 cent per minuut is er een fout gemaakt.

Greetings, Richard.
 
Thanh
Ik ga ORANGE een e-mailje sturen;
Haterlijk bedankt
Groetjes;

specificatie telefonie 0765143625 - Gesprekskosten: 09XX service nummers

datum en tijd gekozen nummer tarief duur bedrag excl. BTW
20-11-07 18:26 319001230071 Piek 00:00:32 0,17
20-11-07 18:36 319001230071 Piek 00:18:19 4,65
20-11-07 18:57 319001230071 Piek 00:01:24 0,39
20-11-07 18:59 319001230071 Piek 00:01:49 0,49
20-11-07 19:07 319001230071 Piek 00:01:43 0,47
20-11-07 19:09 319001230071 Piek 00:02:06 0,56
20-11-07 21:39 319001230071 Dal 00:02:36 0,69



 
rrozema
Ik zie op www.orange.nl niet meer dan het volgende over de tarieven voor 0900 nummers:

betaalde servicenummers (08* en 09* nummers, exclusief 0800 nummers)
Het tarief per minuut verschilt per telefoonnummer, afhankelijk van de aanbieder. Het starttarief is 4 cent per gesprek

Dit suggereert niet dat er een extra tarief bovenop het tarief van de aanbieder komt maar het sluit dat ook niet uit... Ben benieuwd naar de uitkomst. Laat je het hier weten?

Maar als tip voor de toekomst kan ik je voipbuster aanraden. Dit begint bijna op reclame te lijken maar ik ben er zelf gewoon erg tevreden over Smile. Via voipbuster kun je ook goedkoop bellen naar vele buitenlandse bestemmingen, mogelijk zit jouw bestemming er ook bij.
 
Richard
Dit suggereert niet dat er een extra tarief bovenop het tarief van de aanbieder komt maar het sluit dat ook niet uit

Correct, dat is namelijk omdat de tarieven voor 09* en 08* nummers verschillen. Alleen 0800 nummers zijn gratis, 08xx (niet zijnde 00) kunnen ook per minuut zijn bijv.
Er zijn 0909 nummers die gewoon het normale gesprekstarief hanteren, die per gesprek tellen of per minuut. Het verschilt enorm.
Het is dus vrij logisch dat Orange duidelijk maakt met zo'n regel, dat er zo'n tarief bovenop het starttarief van Orange kan komen.

Dat tarief is in dit geval 1 cent per minuut, daar komt het starttarief van 4 cent (incl. b.t.w.) van Orange bovenop, doch da's eenmalig. Verder kan het zijn dat je ook eenmalige 4,5 cent starttarief aan goedkoop.nl moet betalen.
Dat komt dan uit op 10,5 cent zeg maar voor de eerste minuut, daarna is het dan 1 cent per minuut.

Ik ben ook benieuwd wat Orange als antwoord geeft.
Overigens hebben ze bij mij ook over een maand lang fouten gemaakt met een 090x nummer (belspelletje).
Daarvoor moest ik telefoneren om dat teruggezet te krijgen. De kosten werden teruggezet doordat ik 1 maand telefonie niet hoefde te betalen a 5 euro.
Dat was dan 10 cent minder dan wat ze eigenlijk terug zouden moeten vergoeden maar oke.
Achteraf bleek dat ik met de uitleg etc. aan helpdesk kosten 3,50 kwijt was, dus tja... echt veel heeft het niet opgeleverd. Mocht je moeten gaan bellen, vorder dan gelijk de kosten terug van het bellen naar de helpdesk anders hou je nog niks over.

Greetings, Richard.
 
Thanh
Ik heb een antwoord email van orange gekregen:

Wij adviseren u om hierover schriftelijk een klacht te sturen naar:

Orange Nederland Breedband B.V.
t.a.v. de klachtenafdeling
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
faxnummer: 020 5355 999

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.

Ik ga nu een schriftelijk klacht sturen.

Met vriendelijk groeten
 
oof
Wat kinderachtig dat een internet provider dat soort dingen niet per e-mail kan afhandelen (is ook schriftelijk)...
 
Richard
Vindt ik ook wat kinderachtig maarja, schijnbaar vinden ze het moeilijk om emails intern door te sturen lijkt het wel.

Thanh, succes, vergeet je klantnummer niet in de brief te vermelden!

Greetings, Richard.
 
Thanh
Ik heb een schriftelijk klacht naar Orange en een brief naar www,goedkoopbellen.nl gestuurd,
van Orange is nog geen antwoord, wel van goodkoopbellen.nl :

Wij hebben 'Orange' niet meer doorgegeven aan kosten dan de tariefmelding heeft aangegeven. Wij kunnen er helaas niets aan doen, dat er op uw telefoonnota een hoger bedrag in rekening wordt gebracht. We verzoeken u hierover een klacht in te dienen bij 'Orange' en niet bij ons!
Daarnaast verzoeken wij u uw klacht te melden via www.consuwijzer.nl, zodat er in de toekomst maatregelen genomen kunnen worden!

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Gewijzigd door Thanh op 21 december 2007, 11:43
 
Richard
Nou dan zijn die in elk geval wel wat klantgerichter als je daar al een antwoord van hebt en heb je schriftelijk dat ze het juiste tarief doorgegeven hebben.
Nu maar wachten op Orange....
Greetings, Richard.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kosten naar 09 nummer bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Upc coax naar Rj11 modem pin? Zyxel configuratie en problemen 3 06 augustus 2016, 07:59
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:39:17
| Wanabo01:16:43
| jms31901:34:55
| Hans01:36:50
| gvmelle03:26:42
| MBroertjes03:45:58
| dutch flash07:08:12
| Franx09:55:43
| Lutz11:26:49
| Johan418:09:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.