obey-robots.txt
08 December 2016, 16:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Regelmatig hangende livebox

phoenicatix
Sinds alweer enige tijd heb ik problemen met mijn livebox.
De livebox is sinds dec. 2005 bij ons in gebruik en we hebben tot de nieuwe update kort geleden altijd vlekkeloos kunnen bellen en internetten.
Sinds de update is dit echter niet meer het geval. Even een overzicht van de gebeurtenissen:
6 februari: hangup van de livebox. navraag bij de helpdesk leert dat men een landelijke hardware storing heeft gehad.

7 februari: Opnieuw problemen. Nu weet de heldpdesk te melden dat er ook nog eens problemen zijn met een nieuwe update uitrol. (icm een hardwarestoring nog wel) en dat dit de problemen geeft.
De Helpdesk weet mij vervolgens te melden dat mijn livebox is overleden en dat we een nieuwe sturen.

9 februari: gebeld door tweede lijns nu sturen ze echt een nieuwe livebox.

14 feb: nieuwe livebox geinstalleerd.

15 feb : livebox hing geen kiestoon of internet mogelijk. uit/ aan en het werkt weer.
Verder helpdesk opnieuw gebeld. 2 uur geprobeerd er door te komen. toen het lukte kreeg ik te horen dat het erg rustig was(?) vervolgens de situatie opnieuw uitgelegd. Heb namelijk ook problemen met het benaderen van het geavanceerde menu (Zie elders op dit forum). Werd vervolgens doorgezaagd over mijn telefoons thuis die de oorzaak zouden kunnen zijn (waarom werkte het voorheen dan wel?)
Mijn probleem is doorgezet naar 2e lijns voor oplossing. Wacht op belletje van hun.

16 feb: zie storing op 15 feb. zelfde workaround gebruikt om weer te kunnen bellen en internetten. (uit/ aan) geen belletje van wanadoo gehad.

19 Feb: opnieuw geen kiestoon en internet. nog altijd niets van wanadoo gehoord. Zullen volgende week wel bellen als ik weer aan het werk ben....

Tot zover mijn relaas mbt de service van wanadoo.

Wie heeft tips of vergelijkbare ervaringen?
Groeten van Phoenicatix.

Wanabo
In het begin ging bij mij oo regelmatig de Livebox hangen. Sad Dit gebeurde zo eens in de 36 uur. Nu heb ik er een timer tussen gezet. Iedere morgen om 0700 gaat de LB vanzelf 2 minuten uit. En heb ik sporadisch last van vastlopers. De laatste keer dat dat gebeurde was met de firmware update.Shock

Hopelijk helpt dit je wat verder.Wink
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

phoenicatix
Vervolg:
zondag 19 Feb s'avonds: Opnieuw hangt de livebox (of mag ik nu deadbox zeggen?) opnieuw uit/ aan om de zaak weer draaiend te krijgen.

Maandag 20 Feb s'morgens vroeg: idem dito.

Ook ik heb er al over gedacht om een schakelaar er tussen te zetten. Ga dit echter niet doen omdat ik van mening ben dat dit niet nodig zou moeten zijn. Het is immers voor de update ook nooit nodig geweest! Wanadoo moet hier gewoon iets aan doen.
Groeten van Phoenicatix.

phoenicatix
maandag 20 Feb 09:45. Terwijl ik dit forum door zit te lezen gaat de boel ineens weer platski. geen enkele verkeer (ook telefoon) naar buiten meer mogelijk. wel tussen de twee utp poorten trouwens...

plm 30 sec uit een weer aan, een langere opstart periode en, zoals je ziet, werkt het weer.
Groeten van Phoenicatix.

phoenicatix
dinsdag 21 Feb plm 13:30:
Opnieuw een hanger. Dit keer merkt mijn vrouw het op het moment dat ze wanadoo (2e lijn) aan de lijn krijgt. Alle lampjes branden op de livebox en even later reset deze zicht zelf om dan weer alles te laten branden en weer te resetten enz.
Ook nu weer uit/ aan voor (tijdelijke) oplossing.
De tweede lijner van wanadoo vraagt mijn vrouw alles opnieuw waar ik ook al eens antwoord op heb gegeven. Mijn vrouw schiet vervolgens, op haar eigen mijn zo bekende manier, uit d'r slof te schieten om die "arme" 2e lijner de wind van voren te geven.

Zoals te verwachten snapt de 2e lijner er geen sikkepit van en wordt de "case" opgeschakeld naar de derde lijn; de technische dient.

Extra opmerking van mijn vrouw was: "....en dit moet wel snel gebeuren anders heb je maandag alles weer terug en mag je weet ik veel wat met dat kl.. ding doen..."

Het mogelijke duidelijk zijn; Wanadoo heeft een limiet gekregen.
Voor de 28e werkt het of ze hebben een klant minder.

En we wachten weer af.....Angry
Gewijzigd door phoenicatix op 21 februari 2006, 21:11
Groeten van Phoenicatix.

phoenicatix
Extra opmerking zie :
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=12 Ik kan ineens wel weer bijn mijn geavanceerde menu!?
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:31
Groeten van Phoenicatix.

phoenicatix
23-02-2006 18:30:
Opnieuw problemen. Kan niet gebeld worden en kan niet bellen en internet ook down. Box gereset. Telefonie blijft weigeren. Vervolgens opnieuw een hangup. Box weer gereset. weer het zelfde.
Om 20:30 wanadoo gebeld. Er blijkt een nieuwe livebox gisteren naar ons toe gestuurt te zijn die we blijkbaar bemist hebben. (oh daar was dat pakketje van)
Wanadoo claimt dit gemeldt te hebben(?) was bij ons dus niet bekend want wij wachten op een telefoontje van "3e lijns"....

Goed vanavond en morgen dus ff behelpen want ik ben pas om 18:00 weer thuis. ....
OPnieuw afwachten dus.Angry
Groeten van Phoenicatix.

rrozema
Bij mij is de livebox stabiel en ik draai toch dezelfde firmware als ieder van jullie. Ik heb echter wel mijn eigen dhcp server (een win2k machine) en heb dus die van de livebox uitgezet. Misschien dat het er niets mee te maken heeft, maar ik hoor van die verhalen over "de livebox loopt vast als ik m'n 2e machine aan zet" en dan moet ik aan de dhcp server denken...

Om e.e.a. te controleren zou een van jullie met problemen eens moeten proberen de dhcp server van de livebox uit te zetten en op de machine(s) handmatig de ip configuratie in te stellen. Is niet bijster ingewikkeld om te doen; de instellingen die je nodig hebt op je machine(s) (er van uitgaand dat je geen ingewikkelde router achter livebox configuratie hebt) zijn:

ip adres: een (1) uit de reeks 192.168.1.51 - 192.168.1.254, elke machine moet een eigen -uniek- adres hebben.
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns:192.168.1.1

't is maar een ideetje. Misschien kunnen we Wanadoo wel helpen in plaats van alleen maar te klagen ;-)

phoenicatix
rrozema, Ik heb op mijn netwerk 3 pc's staan. 2 gewone pc's 1 "server" Alle drie hebben XP als OS en ze krijgen dus alle drie hun ip via dhcp van de router. Als het mis gaat dan is de situatie al einge tijd draaiende en er is geen relatie te leggen met het aanzetten van pc's.
Mijn's inziens heeft alles te maken met de nieuwe update omdat ik voorheen nooit dergelijke problemen had.

Even dacht ik dat ik mogelijk nog gehackt werd omdat mijn root account vrij open stond (ik kon niet als admin inloggen en dus geen ww wijzigen) Dit is dinsdag (oid) aangepast (thanx to wanabo) en toen leek het tot gisteren stabiel. Ook zag ik veel geweigerde calls in de statistieken die een mogelijke hack poging impliceren (?).
Nu het gisteren weer compleet fout ging (telefonie was absoluut niet meer te benaderen en de "deadbox"Angry hing binnen een kwartier telkens opnieuw)

Als de nieuwe livebox opnieuw de fout in gaat kunnen ze alles terug krijgen. Mijn telefonie abo zeg ik dan op. Sterker nog welk abo heb ik dan? Wanadoo belooft me telefonie maar levert dit niet. Gerechtelijk geen sterk staaltje voor wanadoo lijkt me.:p
Gewijzigd door phoenicatix op 24 februari 2006, 11:15
Groeten van Phoenicatix.

phoenicatix
24 Feb 2006 22:15:
Nieuwe livebox geinstalleerd. IP range is weer anders dan voorheen lijkt op oude ranges.
software is ook na reset / download verzoek 3202WNLM_220278.
Heeft iemand enig idee of dit nieuw of oud is?
Groeten van Phoenicatix.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatig hangende livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
Regelmatig internet off line Storing 8 05 september 2014, 14:53
TG712 reset zich zeer regelmatig Storing 5 10 april 2014, 18:21
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing 28 07 april 2014, 23:22
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger< 5 mins
| Wanabo02:13:00
| Huubke6804:19:14
| dutch flash05:17:31
| peukevreugd06:14:09
| Ronsworld17:53:00
| earlgrey7219:16:27
| Hans20:01:52
| Ano20:31:59
| dutch123:14:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.