obey-robots.txt
04 December 2016, 23:25
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Portforwarding no way !

burtiess
Hallo,

Ben al even bezig met het instellen van portforwarding. Bijna alle artikelen gelezen maar niks helpt. Ik weet dat er al veel over geschreven is...maar toch..

Wel leef is regelmatig dat de livebox een beetje stroef omgaat (lees buggy) met portforwarding.

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E

ik WIL gewoon 1 poort (maakt me niks uit welke..lekker 9991 ofzo) nu gewoon eens netjes geforward krijgen naar een intern IP..

Ben het resetten, opnieuw invoeren, half doorgevoerd, nogmaals invoeren, hard-restten etc. weer invoeren, wissen, resttten een beetje zat.
Shock

Mis ik ergens een speciaal trucje ofzo... HELLUP !!

rrozema
Er is geen speciaal truukje nodig en als je het goed instelt dan werkt het ook gewoon. Er zijn wel een paar beperkingen t.o.v. de mogelijkheden van duurdere routers:
- je kunt niet je eigen port-forward gebruiken; enkel verkeer dat binnenkomt op de WAN poort wordt geforward, verkeer dat binnen komt vanaf de LAN poort verdwijnt in de firewall.
- Je kunt met de livebox enkel naar dezelfde poort forwarden als die waarop de connectie is binnen gekomen,
- je kunt enkel UDP en TCP verkeer forwarden. ICMP en GRE zijn niet mogelijk.

Zoek op www.portforward.com de poort(en) op voor het programma dat je wilt delen met andere internet gebruikers. Voer deze gegevens in via het 'Firewall' scherm in de 'normale' mode van de livebox (d.w.z. NIET eerst naar 'advanced' gaan).

Je kunt wel een willekeurige poort forwarden, maar er moet wel een progamma 'luisteren' op die poort op je pc. Als er geen programma luistert dan zul met geen enkele mogelijkheid kunnen aantonen dat de poort 'open' staat. Kortom: begin vanaf je pc:
- installeer en configureer een programma op je pc.
- controleer dat je dat programma vanaf een pc op je eigen netwerk kunt benaderen (je weet dan het interne ip, plus de poorten)
- configureer dan de livebox met die gegevens.
- vraag dan pas iemand anders om te controleren of het nu ook vanaf het internet werkt (voor jouzelf zal het niet werken via het externe ip adres).

mesa57
@rrozema : je verhaal is wat voor de faq. Algemeen genoeg bedoel ik dan.

burtiess
Dank voor je snelle reply, super..maareuhh...

- je kunt niet je eigen port-forward gebruiken; enkel verkeer dat binnenkomt op de WAN poort wordt geforward, verkeer dat binnen komt vanaf de LAN poort verdwijnt in de firewall.

Deze snap ik..ik wil ook alleen extern forwarden..

- Je kunt met de livebox enkel naar dezelfde poort forwarden als die waarop de connectie is binnen gekomen,

Deze snap ik niet..betekend dit dat wanneer ik extern ip:port (85.xx.xx.xx:9999) niet kan forwarden naar intern ip zonder port ? (192.168.1.10 binnenkomend op bijv. http maar niet specifiek opgegeven..?) M.a.v. dat wanneer ik :9999 forward de listener ook 9999 moet zijn ??

- je kunt enkel UDP en TCP verkeer forwarden. ICMP en GRE zijn niet mogelijk.

Oke..goed om te weten..maar voor basic forwarding in mijn geval is UDP/TCP voldoende..

Voer deze gegevens in via het 'Firewall' scherm in de 'normale' mode van de livebox (d.w.z. NIET eerst naar 'advanced' gaan).

Ja, helder, ziet er ook het meest logisch uit...maaaar...waarom wordt het doorvoeren van een invoer hier zo willekeurig vastgelegd in advanced settings ? Echt diverse malen vanuit bllanco settings (dus na harde reset) invoer gedaan en zonder verklaring zie je de invoer de ene keer wel in de firewall/NAT settings staan in advanced en de andere keer niet..dat voelt toch niet lekker hoor.. Las dat dit meer voorkomt..en wellicht iets met de software te maken zou heben.

Je kunt wel een willekeurige poort forwarden, maar er moet wel een progamma 'luisteren' op die poort op je pc. Als er geen programma luistert dan zul met geen enkele mogelijkheid kunnen aantonen dat de poort 'open' staat. Kortom: begin vanaf je pc:
- installeer en configureer een programma op je pc.
- controleer dat je dat programma vanaf een pc op je eigen netwerk kunt benaderen (je weet dan het interne ip, plus de poorten)
- configureer dan de livebox met die gegevens.
- vraag dan pas iemand anders om te controleren of het nu ook vanaf het internet werkt (voor jouzelf zal het niet werken via het externe ip adres).

Yep, weet ik, dankje..maar al met al wil het maar niet lukken..

Dit is wat ik zooo graag wil:

een PC met bijv. een webserver (http dus :80) met een (vast) intern (LAN) IP adres (192.168.x.x) benaderen vanaf extern door aanroepen van het externe (WAN) adres (85.xx.xx.xx) op port xxx (bijv. 9999)... dus door ur http://85.xx.xx.xx:9999 pffffff.... Frown

Dat moet toch gewoon lukken...is volgens mij de meest simpele forwarding die er is..

moedeloos...

mesa57
Dan moet je de webserver instrueren dat de webserver luistert op poort 9999 in plaats van poort 80. Zoals rrozema al zei : je kunt in de forward niet van poort veranderen.

Wanabo
Heb hier ook met webservers zitten knoeien, zonder problemen.

Wat nog wel eens vergeten wordt is dat een router na de Livebox ook juist ingesteld moet worden, of dat de software firewall op de pc nog ff ingesteld moet worden (of tijdelijk uitzetten om te testen)

Uit het verhaal begrijp ik dat er geen router tussen zit. Dus dan is in principe alleen een port forward nodig van poort 80 naar het juiste LAN ip adres. Het beste kun je dit LAN ip adres (= ip adres van server) vast instellen, zodat de live box en server pc altijd het juiste gekoppeld zijn. (met dhcp kan het gebeuren dat je server pc een ander ip toegewezen krijgt en dan werkt het dus niet).

Om intern je server te benaderen gebruik je echter je LAN ip of hostnaam, met je internet ip adres lukt het vaak niet! (is op te lossen)
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
maaaar...waarom wordt het doorvoeren van een invoer hier zo willekeurig vastgelegd in advanced settings ?

Normaliter kun je het best je forwards aanmaken in de standaard configuratie en moet de Livebox zelf e.e.a. aanmaken in het geavanceerde deel.
Het is niet de eerste keer dat het aanmaken in het geavanceerde deel danwel in beide delen tot problemen leidt.
Dit zou best een software probleem kunnen zijn, maar normaliter hoef je in de geavanceerde deel niet te komen om een portforward te maken.

@Wanabo:
LAN ip of hostnaam, met je internet ip adres lukt het vaak niet

Dat is niet helemaal juist. ALLEEN het lan ip, niet de hostnaam. De hostnaam is namelijk afhankelijk of er iets is wat de hostnamen omzet naar interne ip adressen. De livebox doet dit in elk geval niet.
Op domeinnaam is het ook niet mogelijk omdat die naar het externe ip zal kijken, dat gaf je al aan dat extern ip niet kon.

Het kan dus lokaal (zonder extra router) feitelijk alleen op lokaal ip adres. Wel kun je, bijv. door aanpassing van de hosts file in windows, toch je website op domeinnaam bezoeken danwel hostnaam.
Ik neem aan dat dit de oplossing is waar je over sprak.

Greetings, Richard.

rrozema
burtiess schreef:

Deze snap ik niet..betekent dit dat wanneer ik extern ip:port (85.xx.xx.xx:9999) niet kan forwarden naar intern ip zonder port ? (192.168.1.10 binnenkomend op bijv. http maar niet specifiek opgegeven..?) M.a.w. dat wanneer ik :9999 forward de listener ook 9999 moet zijn ??

Precies. het interne poort nummer is altijd identiek aan het externe poort nummer bij de livebox (om volledig te zijn: er bestaat een instelling in de CLE om dit te veranderen, maar dit is de instelling waarmee hij ons werd geleverd).

Voer deze gegevens in via het 'Firewall' scherm in de 'normale' mode van de livebox (d.w.z. NIET eerst naar 'advanced' gaan).

Ja, helder, ziet er ook het meest logisch uit...maaaar...waarom wordt het doorvoeren van een invoer hier zo willekeurig vastgelegd in advanced settings ? Echt diverse malen vanuit bllanco settings (dus na harde reset) invoer gedaan en zonder verklaring zie je de invoer de ene keer wel in de firewall/NAT settings staan in advanced en de andere keer niet..dat voelt toch niet lekker hoor.. Las dat dit meer voorkomt..en wellicht iets met de software te maken zou heben.

Het scherm in 'normal' mode dient om port-forwards te onderhouden, het scherm in 'advanced' mode dient om firewall instellingen te onderhouden. Waarom men er bij Sagem/Orange voor gekozen heeft de eerste ook 'firewall' te noemen is mij een raadsel. Wanneer je onverklaarbaar gedrag constateert in de web interface van de livebox, zou ik de livebox eens resetten naar de fabrieksinstellingen. Het programma dat achter de webinterface draait is niet geheel robuust en kan wellicht niet de situatie aan welke jij hebt ingesteld middels de firewall regels (in het advanced scherm). Het normal mode scherm loopt dan vast of maakt foute beslissingen op basis van de gegevens die het aantreft, met als gevolg dat er een foutieve (=niet werkende) configuratie uit komt.

Dit is wat ik zooo graag wil:

een PC met bijv. een webserver (http dus :80) met een (vast) intern (LAN) IP adres (192.168.x.x) benaderen vanaf extern door aanroepen van het externe (WAN) adres (85.xx.xx.xx) op port xxx (bijv. 9999)... dus door ur http://85.xx.xx.xx:9999 pffffff.... Frown

Dat moet toch gewoon lukken...is volgens mij de meest simpele forwarding die er is..

moedeloos...

Houd moed, er is hoop Wink

Uit mijn bovenstaande uitleg blijkt dat je wanneer je op je machine een webserver hebt draaien op poort 80, je (bij gebruik van de livebox als router) ook op je externe ip adres op poort 80 moet luisteren. m.a.w. je moet i.d.d. een port-forward aanmaken van externip:80 naar internip:80. Wil je nog een 2e webserver op je lan? dan moet je zowel de portforward op een ander poort nummer laten luisteren als ook de web server configureren op internip:<zelfde poort nummer> te luisteren.
Gewijzigd door rrozema op 16 december 2007, 23:28

Wanabo
@Richard localhost is ook een hostnaam! Wink
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
Grapjas. Probeer dan maar eens naar de localhost van een andere machine te verwijzen.Grin

Maar ik weet ook wel dat je dit als grappige reactie plaatst uiteraard.Wink
Gewijzigd door Richard op 17 december 2007, 02:43
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding no way !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Portforwarding VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen 36 23 september 2016, 14:32
Portforwarding Speedtouch 706 configuratie en problemen 2 15 april 2014, 11:38
Portforwarding probleem Algemeen 1 13 juni 2010, 22:58
Probleem met Portforwarding (Livebox) Helpdesk 4 14 juli 2009, 18:27
Portforwarding met ST 510 via telnet. Algemeen 5 04 februari 2008, 13:47
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:31:05
| frankvdz00:34:54
| ronald schuit01:07:57
| Wanabo03:14:20
| dutch flash03:18:56
| RichieB03:50:09
| Roroko05:04:52
| Hans06:57:52
| Lutz07:55:47
| Sambala10:03:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?