obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
telefonie orange is zwaar prut
Peter_L
Hoi,

Ik heb ook in andere topics gepost dat mijn ADSL verbinding (en dus ook de telefonie) van Orange regeltmatig uitvalt. Ik moet dan de livebox herstarten, soms wel 5 keer achter elkaar. Het record staat op 10 keer Sad

Gisteren beldde mijn vrouw in paniek op (zit bij haar ouders in Frankrijk tijdens de feestdagen) dat ze haar portemonee met bankpasjes en ID bewijzen etc was kwijt geraakt. Waarschijnlijk gerold. Ik moest dus met spoed van alles telefonisch gaan regelen en ja hoor jullie raden het al...
Het eerste telefoontje dat ik pleegde...verbinding weg.

Zo ben ik de hele dag aan het kloten geweest, uiteindelijk maar overgeschakeld op mobiel bellen (via KPN). En dat is natuurlijk hartstikke duur bij lange gesprekken naar het buitenland. Uiteindelijk alles geregeld, maar dit was even een verhaaltje om hier mijn onvrede te uiten over de kwaliteit van de verbinding,

Uiteraard ga ik opzeggen of ontbinden contract. Zie mijn topics bij snelheidsverhoging

Peter
 
Peter_L
welke van de 4 heb je nodig
ADSL statistieken
DHCP statistieken
H.323 statistieken
Systeem statistieken


Groet peter
 
Peter_L
Bijgaand de statistieken van mijn livebox

Hoop dat je er wat mee kan
Peter_L voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Nova25
Dat je SNR MARGE te groot zou wezen klopt (volgens mij) niet, die waarde geeft alleen maar aan hoeveel ruimte er nog over is op de ADSL lijn voor hogere snelheden.
Voor de rest zien je waarden er perfect uit Smile.

Voor de duidelijkheid nog een deel gequote van een engelse site:

Quote

Noise Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.
6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
11dB-20dB is good with no synch problems
20dB-28dB is excellent
29dB or above is outstanding

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.
20dB and below is outstanding
20dB-30dB is excellent
30dB-40dB is very good
40dB-50dB is good
50dB-60dB is poor and may experience connectivity issues
60dB or above is bad and will experience connectivity issues

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.
 
Peter_L

Quote

erwinvos schreef:
Hoi Peter_L

kom jou ook overal tegen hé Wink
Maar even naar je probleem. In het begin had ik ook problemen met telefonie. Soms een paar keer per dag of om de paar weken liep alles vast. Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan

- Een nieuwe LB aangevraagd (onder de oude LB heeft hij ook nog een poos gedraaid, maar procedure was al gestart)
- Alle bekabeling van af het ISRA punt opnieuw aangelegd en aangesloten
- Een hub tussen de LB weggehaald

Ik heb nu 1 lijn voor mijn hoofdpc en de 2de (gele) lijn gaat naar een wireless router waar ik de rest van mijn pretpark mee bedien.

Daarnaast ben ik gestopt met het downloaden van torrentsites en andere soorten sites die veel connecties vreten. Gewoon vanwege het feit dat ik had gelezen dat de LB daar niet zo goed tegenkan.

Ik heb nu een payserver die mijn 2mb lijn bijna leegtrekt (kan nog gewoon internetpagina's benaderen) en de telefonie geeft ook geen enkele krimp.

Ik weet dat je niet erg ontevreden (zachtjes uitgedrukt) maar misschien kun je dit nog eens proberen als je er de puf voor hebt.

Erwin


Hoi Erwin
Bedankt voor je tips maar het probleem is nu juist dat Orange nergens op reageert. Een nieuwe LB heb ik al eens om gevraagd (half november ergens geloof ik) Het ISRA punt heb ik al laten controleren door een monteur en ook de bekabeling is al diverse keren vervangen. Ik heb naast de livebox geen andere routers/hubs en werk ook niet wireless.
Het probleem van de instabiele verbinding komt echt bij Orange vandaan want ook als de PC uit staat hoor je vaak opeens een tik in de livebox en floep weg is de verbinding (ledjes uit en/of knipperen) Pas na herstarten livebox (zonder dat de pC aanstaat) komt de verbinding weer in de lucht

Inmiddels is overigens ook de ontbinding van mijn contract in gang gezet. Een pittige brief + schade vergoeding gaat morgen de deur uit via de rechtsbijstand.
In ieder geval bedankt voor je aanwijzigen

Peter
Gewijzigd door Peter_L op 08 januari 2008, 07:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefonie orange is zwaar prut', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen : 8 04 sep 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Advertentie