obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

telefonie orange is zwaar prut

Peter_L
Hoi,

Ik heb ook in andere topics gepost dat mijn ADSL verbinding (en dus ook de telefonie) van Orange regeltmatig uitvalt. Ik moet dan de livebox herstarten, soms wel 5 keer achter elkaar. Het record staat op 10 keer Sad

Gisteren beldde mijn vrouw in paniek op (zit bij haar ouders in Frankrijk tijdens de feestdagen) dat ze haar portemonee met bankpasjes en ID bewijzen etc was kwijt geraakt. Waarschijnlijk gerold. Ik moest dus met spoed van alles telefonisch gaan regelen en ja hoor jullie raden het al...
Het eerste telefoontje dat ik pleegde...verbinding weg.

Zo ben ik de hele dag aan het kloten geweest, uiteindelijk maar overgeschakeld op mobiel bellen (via KPN). En dat is natuurlijk hartstikke duur bij lange gesprekken naar het buitenland. Uiteindelijk alles geregeld, maar dit was even een verhaaltje om hier mijn onvrede te uiten over de kwaliteit van de verbinding,

Uiteraard ga ik opzeggen of ontbinden contract. Zie mijn topics bij snelheidsverhoging

Peter
 
vdrijver
heb ik ook last van gehad,maar met bellen naar de orange receptie en dreigen dat ik de receptioniste ook zou aangeven wegens fraude,werd ik doorverbonden met iemand van de 2e lijn,die had het voorstel om het op te lossen of contractbreuk.ik heb voor het 2e gekozen.was het na 2 maanden orange ellende meer dan zat.daarvoor 4 jaar goed bij wanadoo/orange gezeten via kpn
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream
 
deebee
Kun je de statistieken uit je livebox eens plaatsen ?
firefox-spread-btn-1
 
Peter_L
welke van de 4 heb je nodig
ADSL statistieken
DHCP statistieken
H.323 statistieken
Systeem statistieken


Groet peter
 
deebee
ADSL statistieken is het beste begin Wink
firefox-spread-btn-1
 
Peter_L
Bijgaand de statistieken van mijn livebox

Hoop dat je er wat mee kan

Peter_L voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
superbiker
Peter_L schreef:
Hoi,

Zo ben ik de hele dag aan het kloten geweest, uiteindelijk maar overgeschakeld op mobiel bellen (via KPN). En dat is natuurlijk hartstikke duur bij lange gesprekken naar het buitenland. Uiteindelijk alles geregeld, maar dit was even een verhaaltje om hier mijn onvrede te uiten over de kwaliteit van de verbinding,

Uiteraard ga ik opzeggen of ontbinden contract. Zie mijn topics bij snelheidsverhoging

Peter

Juist daarom geef ik mijn KPN lijn dan ook NIET op. Als Orange telefonie uitvalt heb ik nog altijd mijn vertrouwde KPN lijntje.
 
pinnhead31
Peter_L.
De SNR MARGE op je lijn is te groot.
Dit houd in dat er veel ruis op je lijn is waardoor je telefonie niet goed werkt.
Voo zover ik weet , kan jedaar zelf niet veel aan doen.
 
Nova25
Dat je SNR MARGE te groot zou wezen klopt (volgens mij) niet, die waarde geeft alleen maar aan hoeveel ruimte er nog over is op de ADSL lijn voor hogere snelheden.
Voor de rest zien je waarden er perfect uit Smile.

Voor de duidelijkheid nog een deel gequote van een engelse site:

Noise Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.
6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
11dB-20dB is good with no synch problems
20dB-28dB is excellent
29dB or above is outstanding

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.
20dB and below is outstanding
20dB-30dB is excellent
30dB-40dB is very good
40dB-50dB is good
50dB-60dB is poor and may experience connectivity issues
60dB or above is bad and will experience connectivity issues

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.
 
erwinvos
Hoi Peter_L

kom jou ook overal tegen hé Wink
Maar even naar je probleem. In het begin had ik ook problemen met telefonie. Soms een paar keer per dag of om de paar weken liep alles vast. Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan

- Een nieuwe LB aangevraagd (onder de oude LB heeft hij ook nog een poos gedraaid, maar procedure was al gestart)
- Alle bekabeling van af het ISRA punt opnieuw aangelegd en aangesloten
- Een hub tussen de LB weggehaald

Ik heb nu 1 lijn voor mijn hoofdpc en de 2de (gele) lijn gaat naar een wireless router waar ik de rest van mijn pretpark mee bedien.

Daarnaast ben ik gestopt met het downloaden van torrentsites en andere soorten sites die veel connecties vreten. Gewoon vanwege het feit dat ik had gelezen dat de LB daar niet zo goed tegenkan.

Ik heb nu een payserver die mijn 2mb lijn bijna leegtrekt (kan nog gewoon internetpagina's benaderen) en de telefonie geeft ook geen enkele krimp.

Ik weet dat je niet erg ontevreden (zachtjes uitgedrukt) maar misschien kun je dit nog eens proberen als je er de puf voor hebt.

Erwin
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefonie orange is zwaar prut', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen 17 11 april 2016, 20:15
geen telefonie Storing 4 03 februari 2016, 06:37
Fritz 7360 sip instellingen online telefonie Eigen modem configuratie en problemen 2 25 juni 2015, 22:05
Online-telefonie Algemeen 3 05 december 2014, 10:54
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:40:03
| Tiger03:01:24
| dutch flash04:05:12
| Roroko04:15:42
| Wanabo04:24:34
| Lutz08:11:58
| Ronsworld15:08:47
| ronald schuit15:14:48
| okkie_199417:10:41
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?