obey-robots.txt
06 December 2016, 13:06
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Download storing met Orange Livebox

ramonbeekman
Sinds enkele dagen zit ik met een probleem. Onze livebox (bij orange) doet raar als je uTorrent gebruikt (lijkt op bittorrent) en je met meer dan 20 kB/s downloadt. De telefoon valt dan weg (als je download).

Wat ik geprobeerd heb:
- Ik heb een switch gekocht, om daar alle pc's op aan te sluiten, dit werkte niet, de telefoon viel weer weg en we hadden nog wel last van een trage internet verbinding.
- Ik heb bij de instellingen van uTorrent gezeten en geprobeerd om daar iets in te veranderen wat werkt, maar zonder resultaat..

Heeft er iemand een idee waar de fout ligt, bij uTorrent of onze livebox.
Alvast bedankt voor de moeite.

met vr. gr.
Ramon[/i]

erwinvos
Ik heb op diverse posts hier gelezen dat de LB niet goed kan omgaan met veel open connecties. En daar zit misschien dus ook wel jou probleem. De problemen die gemeld zijn hadden vaak te maken met Utorrent of andere programma's in die trend.

Oplossing is misschien om via nieuwsgroepen te gaan downloaden.

ramonbeekman
Bedankt voor uw reactie!!
Ik heb al geprobeerd om bijv. met newsleecher te downloaden, maar dit vind ik een ingewikkeld programma, ik moet een groep openen en dit zou waarschijnlijk een nieuws groep van orange zijn.

Zou u mij bij het instellen kunnen helpen?

mesa57
Kijk eens op http://www.binaries4all.nl/

Peter_L
erwinvos schreef:
Ik heb op diverse posts hier gelezen dat de LB niet goed kan omgaan met veel open connecties. En daar zit misschien dus ook wel jou probleem. De problemen die gemeld zijn hadden vaak te maken met Utorrent of andere programma's in die trend.

Oplossing is misschien om via nieuwsgroepen te gaan downloaden.

Hoi Erwin
Dat klopt wat je zegt. Het schijnt dat de LB kennelijk te zwaar belast wordt als je via torrents download. En om die reden kun je (volgens orange) ook beter niet msn-en, niet downloaden via Bit torrent, geen P2P programmas gebruiken, geen webcams openzetten, geen eigen voip telefoon gebruiken etc etc etc. Dat kan het apparaat niet aan zegt men.

Te gek voor woorden dat als je de "trotse" bezitter bent van een livebox dat je met dit soort zaken te maken krijgt. Nee meneer u kunt beter niet downloaden want dan krijgt u problemen met de verbinding...Orange,kom uit je ei en lever dan een beter apparaat.

Wat is het volgende wat niet kan met de Livebox. E-mail sturen en ontvangen ...?

ShockShockShockShock
Gewijzigd door Peter_L op 08 januari 2008, 19:08

Big Al
Downloaden via nieuwsgroepen geeft hier ook geen problemen,dus kun je inderdaad proberen.Pak er een pay-server bij en gaan met die banaan.
Hier staat alles goed beschreven.
http://www.binaries4all.nl/ftd/

deebee
Peter L, ben je ervaringsdeskundige? Ben benieuwd hoe mensen hier downloaden en/of de LB gebruiken. Wie krijgt wanneer vastlopers ?
firefox-spread-btn-1

erwinvos
ik ken alleen het probleem met teveel connecties en sinds de nieuwsgroepen (via payserver ook) download ik op mijn max en helemaal geen problemen met telefonie en internet. Zowel overdag als 's avonds.

En je vroeg om tips. Ikzelf pak voor het binnenhalen van de berichten FTD. Voor het downloaden gebruik ik Newsbin Pro.
Binnen Newsbin moet je bij onderdeel servers je nieuwsserver opgeven. Bijv. news.orange.nl of je payserver gegevens.

Maar voordat ik dingen iets anders zeg kun je op de binaries4all website kijken zoals een paar posts eerder is genoemd, daar staat alles netjes en goed uitgelegd.

Moet goedkomen

Peter_L
deebee schreef:
Peter L, ben je ervaringsdeskundige? Ben benieuwd hoe mensen hier downloaden en/of de LB gebruiken. Wie krijgt wanneer vastlopers ?

Ja ik ben ervaringsdeskundige én ik heb het een van de eerste keren dat ik belde naar de helpdesk ook te horen gekregen. (maar ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechten)

Ik download via de Bit-Torrent client Azureus, Limewire en Bearshare. Verder gebruikt mijn vrouw msn en hebben we een eigen voip telefoon met voipbuster. Uiteraard gebruik ik niet alles tegelijkertijd. Het vreemde is dat als ik gebruik maak van één van deze programmas de Livebox er juist niet uitklapt. Het gebeurt vaak tijdens het aanzetten van de PC of als je gewoon een brief zit te typen (geen van bovenstaande programmas zijn dan aktief). Ook klapt de livebox er vaak uit als de PC gewoon uitstaat. Er is dan een harde tik de horen binnen in de livebox en de verbinding is dan weg. Ledjes uit/knipperen.. De verbinding komt dan niet meer tot stand todat je de livebox opnieuw start. (moet soms wel een paar keer achter elkaar)

Maar ik blijf het een vreemde zaak vinden dat de LB dat niet zou aankunnen.

Peter
Gewijzigd door Peter_L op 10 januari 2008, 07:40

vdrijver
@Peter_L :zit je pc op een geaard stopcontact aangesloten?als het niet het geval is,wil het nog wel eens rare akties geven.bv lekspanning op je kast.
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Download storing met Orange Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Algemeen 1 05 november 2016, 16:36
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 23 26 oktober 2016, 21:51
Nog steeds storing Storing 6 29 september 2016, 05:23
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen 5 31 augustus 2016, 00:51
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:15:41
| Tiger02:56:52
| dutch flash03:14:20
| Ano03:21:43
| RichieB04:51:56
| funkyduck05:02:10
| frankvdz12:56:57
| Hans13:17:45
| mountainmaster14:10:30
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?