obey-robots.txt
16 Januari 2017, 18:15
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [140 stemmen]
61% [140 stemmen]

Stemmen: 229
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

kan niet bellen wel gebeld worden

diaantje
Ik kan vanaf zondag niet meer bellen,krijg naast de kiestoon nog een raar toontje.
Ik kan wel gebeld worden.
Heb al 2 keer met orange gebeld en die zeggen dat ze er mee bezig zijn.
ik moest ook kijken of de telefoon ingesteld staat op toon,maar dat is allemaal goed.
Heb de livebox ook al een paar keer opnieuw opgestart.
Ik baal hier verschrikkelijk van,want het is de bedoeling dat je goedkoper gaat maar nu moet ik overschakelen op mobiel.
Heb ook al een Email gestuurd,maar eer je hier antwoord op krijg.
Ik weet nu al dat mijn contract niet verlengd wordt over een jaar.
Heb met het net en kpn nog nooit problemen gehad.Shock
 
erwinvos
diaantje schreef:
Ik kan vanaf zondag niet meer bellen,krijg naast de kiestoon nog een raar toontje.
Ik kan wel gebeld worden.


Dat rare toontje wat je hoort betekend dat je via Orange belt. Die hoor je 2x.
Je kan wel gebeld worden zeg je. Maar bellen ze naar jou gewone nummer of naar het Orangenummer uit de brief die je gekregen. Of heb je geen KPN abonnement (belbudget) meer, dan heeft Orange de lijn overgenomen.
Wat je zou kunnen doen is via de Internet Explorer 192.168.1.1 intypen. Je komt dan in de livebox (LB). Zie je daar ook staan dat telefonie geactiveerd staat? Dit zou zo moeten zijn omdat je de rare toontjes hoort. Je zou nog kunnen kijken of je netnummer goed staat (rechtermenu telefonie als ik het goed heb). Maar ook hiervan ga ik uit dat het goed staat.

Zit niet echt een oplossing in mijn regels maar toch hoop ik dat het wat duidelijker is.
 
diaantje
ik heb dat toontje in het begin helemaal niet gehad.
En we bellen sinds november met orange.
Ik heb geprobeerd te bellen maar er gebeurd niks.
ik heb ook al gekeken en alles staat goed bij de LB.
Misschien dat ik even LB restart.
We gaan vandaag maar weereens puzzelenAngry
 
diaantje
O'ja ze bellen naar mijn gewone nummer ,want die heeft orange overgnomen.
 
erwinvos
Oke ze bellen dus op je gewone nummer. In mijn geval heb ik mijn gewone nummer (kpn) nog en daarnaast dus een orange nummer. Men kan mij bellen op zowel mijn kpn als orange nummer. In jou geval heb je dus geen apart Orange nummer.

In je LB staat alles goed dus. De toontjes kan ik heel kort over zijn. Ik weet niet anders dan dat het bij Orange hoort. Dit is namelijk hun kenmerk je te laten weten dat je via Orange belt.
Dat je in het begin die toon niet kan er mee te maken hebben dat je dacht dat je via Orange belde maar in feite via KPN. Dus geen oplevering.
Misschien is het inderdaad handig je LB eens te resetten en kijken wat er dan gebeurt. Je hebt in ieder geval signaal, anders kom men je ook niet bellen.
 
diaantje
ik heb gewoon de kies toon en daarin hoor ik dat rare toontje,maar als ik een nummer intoest en wil bellen blijf de kies toon met dat rare toontje.
Dus de kies toon gaat niet weg , hij blijf op kies toon.
Zal vanavond eens proberen te resetten.
verders is alles goed kan internetten en kan gebeld worden,dat vindt ik zo raar.
 
rrozema
Brandt het rode lampje bovenop de livebox met het telefoontje erbij?
 
erwinvos
Als je een reset doet zou je een reset naar fabrieksinstellingen kunnen doen

-stroom eraf
-halve minuut wachten
- reset indrukken en ingedrukt houden
- stroom erop
- resetknop ingedrukt houden tot alle lampjes branden

suc6
 
Lizard
De reset zoals je heb beschrijft klopt niet.

De laatste stap moet zijn, ingedrukt houden totdat de 2 buitenste en het middelste lampje brandt.

Verder om op het orginele probleem terug te komen:

Zou je eens kunnen testen wat je hoort als je de hoorn van de haak haalt en bv. het cijfer 5 intoetst?

Hoor je dan geratel of een kort toontje?
 
erwinvos
oepsie

je zal ongetwijfeld gelijk hebben, foutje van de zaak Wink
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan niet bellen wel gebeld worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV app voor Android werkt niet meer Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten 4 11 januari 2017, 06:41
Nog altijd de abonnementskosten niet volgens afspraak Klacht over Online 3 15 december 2016, 21:31
Wat doe ik niet goed om IN de modem te komen? Zyxel configuratie en problemen 7 11 december 2016, 21:10
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| mRcan02:00:14
| Wanabo02:10:40
| dutch flash02:35:23
| je_gelooft_he...02:51:19
| phpbb03:22:58
| jms31904:01:42
| gvmelle04:14:12
| jv04:22:22
| Tiger07:07:51
| browsen10:06:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing