obey-robots.txt
09 December 2016, 20:13
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox geeft ongeldig IP adres af, daardoor geen internet meer.

Liberty
Sinds vandaag heb ik een vreemd probleem met de Livebox.

Het IP adres van de Livebox is 192.168.1.1 , DHCP staat aan en het IP adres wat mijn computer welke deze krijgt van de Livebox is 192.168.1.10

Nu gebeurt het regelmatig dat de livebox 169.254.23.224 met als subnetmask 255.255.0.0 uitdeelt aan mijn pc, en geen gateway.

Door de Livebox van de spanning af te halen krijgt de pc weer het normale IP adres (192.168.1.10)
Maar na een willekeurig moment wederom dat vreemd IP adres.

Dan ook geen internet meer en de livebox is niet meer te bereiken.
Zit dus niet meer in hetzelfde subnetmask.

Een harde reset ook al gedaan maar het probleem komt toch weer terug.

De ledjes op de Livebox blijven gewoon branden en gaan dus niet knipperen.
Iemand een idee wat het kan zijn en wat zou de oplossing zijn?
Gewijzigd door Liberty op 14 januari 2008, 18:13
Sinds 5 april 2007 in het bezit van de Livebox en sinds 10 april Orange family & telefonie basis.

Daarvoor sinds eind 2002 ADSL lite van Wanadoo/Orange connected by KPN.
Vanaf 29 april 2008 bij Telfort en meteen 8 Mbps download

erwinvos
169.254 duidt op een niet werkende netwerkverbinding.
Dit kan de LB zijn, maar ook bijv je kabel of netwerkkaart.
Het je de kabel al eens vervangen? Want als er een rot stukje in zit kan die er best voor zorgen dat je LB de connectie verliest.

Liberty
kabel heb ik al vervangen en ook beide poorten van de Livebox geprobeert. En op beide pc's was dit probleem.

Momenteel heb ik verbinding met de Livebox.
Gewijzigd door Liberty op 11 januari 2008, 22:43
Sinds 5 april 2007 in het bezit van de Livebox en sinds 10 april Orange family & telefonie basis.

erwinvos
Dan zou ik morgenvroeg naar de helpdesk bellen en gelijk een nieuwe LB aanvragen. Als je vroeg belt kom je er snel door
Doe je verhaal, blijf beleefd en zeg dat je LB storingen vertoont en dat je hem ook al ergens anders hebt geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Moet goedkomen lijkt me

Ross
http://www.nthelp.com/50/winsockfix.htm
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;811259
http://ask-leo.com/why_cant_i_connect_with_a_169254xx_ip_address.html

Met Google kwam ik deze oa deze linken tegen schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met de interne verbindingen.
Kan ook een kabel storing zijn wordt gezegd

Liberty
Ik zal de kabels nog eens checken en kijken of er resultaat is.

rrozema
169.254.23.224 is het default adres dat windows toekent wanneer het geen adres van de dhcp server kan krijgen. M.a.w. je computer kon geen verbinding maken met de livebox. Je kan proberen om
Download broncode  Code
ipconfig /renew

uit te voeren op je pc. Daarmee geef je windows opdracht om opnieuw verbinding met de dhcp server te zoeken om ip instellingen te krijgen.

Slechte of losse kabels, of een niet goed ingestelde beveiliging bij wifi verbindingen zijn hier meestal de oorzaak van. Er zijn echter ook forumleden geweest die liveboxen beschreven die problemen hadden met de utp poorten. Dit kan tot hetzelfde effect leiden. Een nieuwe livebox/voeding kan dat probleem verhelpen maar het kan even duren voordat je die los krijgt van Orange. Je kan ook proberen een switch o.i.d. tussen je pc en je livebox te plaatsen zodat de utp poort van de livebox niet zo veel stroom hoeft te leveren. Ik geef je geen garantie maar in sommige gevallen wil dat ook helpen.

Liberty
Momenteel geen storing meer.

Achter de livebox bevindt zich een WLan van Belkin. Deze combinatie is al sinds april 2007 zonder problemen. Het probleem begon afgelopen week nadat ik een probleem had met het draadloos netwerk (dit probleem had ik al opgelost) maar ik had eerst de Belkin een aantal malen los gekoppeld van de Livebox en daarna begon het probleem met het IP adres.

De Belkin gaf na een tijdje aan in het menu dat de verbinding met de Livebox kwijt was, hij kreeg dus geen IP adres van de DHCP van de Livebox. Toen ik de pc met een andere kabel rechtstreeks aansloot op de LIVEbox kreeg ik dit IP adres wat door windows werd aangeboden. Na een herstart van de Livebox werkte de verbinding weer.
ipconfig /renew hielp niet.
Nogmaals momenteel werkt het tot nu toe weer prima .
Nu weet ik in ieder geval wat dit IP adres betekent.
Bedankt voor de info.

deebee
En waarom schrijf je dat dan niet meteen ? Geen wonder dat als men de helpdesk belt men niet goed geholpen word in zulke gevallen.
firefox-spread-btn-1

rrozema
Liberty schreef:
Momenteel geen storing meer.

Achter de livebox bevindt zich een WLan van Belkin. Deze combinatie is al sinds april 2007 zonder problemen. Het probleem begon afgelopen week nadat ik een probleem had met het draadloos netwerk (dit probleem had ik al opgelost) maar ik had eerst de Belkin een aantal malen los gekoppeld van de Livebox en daarna begon het probleem met het IP adres.

De Belkin gaf na een tijdje aan in het menu dat de verbinding met de Livebox kwijt was, hij kreeg dus geen IP adres van de DHCP van de Livebox. Toen ik de pc met een andere kabel rechtstreeks aansloot op de LIVEbox kreeg ik dit IP adres wat door windows werd aangeboden. Na een herstart van de Livebox werkte de verbinding weer.
ipconfig /renew hielp niet.
Nogmaals momenteel werkt het tot nu toe weer prima .
Nu weet ik in ieder geval wat dit IP adres betekent.
Bedankt voor de info.

Hoe heb je die belkin dan aangesloten op de livebox? volgens de router achter router methode (via de WAN poort) of volgens de router als switch + access point (via de LAN poort)?

Als ik jou goed begrijp heb je hem via de WAN poort aangesloten (=router achter router). Dan is het niet vreemd dat je geen ip adres kreeg nadat je de kabel van je pc vanuit de belkin naar de livebox had verplaatst. ipconfig /release, gevolgd door ipconfig /renew had je ook geholpen. Je pc was nog op zoek naar de dhcp server van de belkin, maar kon daar geen verbinding meer mee krijgen omdat jij de kabel verwisseld had. Door de restart van de livebox werd de interface gereset en werd alsnog een dhcp discover uitgevoerd en kreeg je het ip adres van de livebox dhcp server.

Ik kan je aanraden om je belkin aan te sluiten volgens de router als switch/access point methode. De instructies vind je via het navigatie menu aan de linker kant: Forum en dan het Frequently Asked Questions forum openen en een van de bovenste sticky artikelen bevat de instructies hoe je e.e.a. doet voor een linksys modem. Pak de handleiding van jouw belkin er even bij voor de specifieke details voor jouw router (m.n. het default ip adres) en je komt er vast uit.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox geeft ongeldig IP adres af, daardoor geen internet meer.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:53:40
| Wanabo01:39:18
| SterkeJerke02:32:38
| jms31903:28:16
| gvmelle05:20:03
| MBroertjes05:39:19
| dutch flash09:01:33
| Franx11:49:04
| Lutz13:20:10
| Johan420:03:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.