obey-robots.txt
02 December 2016, 18:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Instellen (thuis) netwerk draadloos

therodge
Wildjamble schreef:
Hallo, wie kan mij helpen met een duidelijke uitleg hoe je een huisnetwerk kunt instellen met de "Livebox"van orange, heb een vaste PC met XP en een laptop met Vista. Heb volgens mij alles geprobeert maar het lukt niet.

Groeten en in afwachting van jullie antwoord.

Lijkt me handig om even vast te stellen wat voor apparatuur je gebruikt, dus router/switch/accespoint of alleen de livebox wat bedraad of wireless aangesloten moet worden?? Pas dan valt er wat te zeggen over de wijze van aansluiten.

Met vriendelijke groet,

Roger
Al vele jaren bij Orange: eerst het smartpack-inbelaccount gehad met 80 uur in de maand, hierna met tevredenheid Orange lite via KPN gehad voor meerdere jaren en sinds 27 november succesvol over op Orange ADSL en telefonie (Disconnected by KPN).

rrozema
Alle componenten werden aangeleverd zodat je slechts een kabel hoefde in te prikken en dan werkt het. 1 netwerk kabel tussen je livebox en je pc plaatsen, plus 1 netwerk kabel tussen je livebox en je laptop.

M.a.w. indien je iets hebt veranderd in de livebox waardoor het nu niet meer werkt, reset hem dan naar de fabrieksinstellingen (stroom er af, reset knop ingedrukt houden, stroom er op en reset vast blijven houden totdat de rode lampjes bovenop de livebox branden als volgt: aan-uit-aan-uit-aan.)

Elk van je pc's was ook ingesteld om z'n instellingen automatisch te ontvangen van de livebox. Ik heb (gelukkig) geen vista in huis, kan je daarom de instructies niet geven. Voor XP kun je via 'netwerkverbindingen' de eigenschappen van je lan verbinding bekijken en wijzigen. Open dan de eigenschappen van 'internet protocol (TCP/IP)'. Stel beide instellingen op 'AUtomatisch verkrijgen' in. en klik op 'OK'. en nog eens in het vorige scherm.

Nu kun je beide pc's het internet op.

nnnnn
Wildjamble schreef:
Hallo, wie kan mij helpen met een duidelijke uitleg hoe je een huisnetwerk kunt instellen met de "Livebox"van orange, heb een vaste PC met XP en een laptop met Vista. Heb volgens mij alles geprobeert maar het lukt niet.

Zie onderstaande vraag nogmaals, was te snel met drukken..
Gewijzigd door nnnnn op 15 januari 2008, 14:46

nnnnn
Wildjamble schreef:

Sorry, ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik, mijn fout, wat de bedoeling is, is om een printer (HP Photosmart D5360) die aangesloten zit op mijn vaste PC, draadloos met de Livebox te laten werken via mijn (draadlose) laptop.. Op PC zit XP en op Laptop zit Vista.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

groetjes Jos.

therodge
Wildjamble schreef:
Wildjamble schreef:

Sorry, ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik, mijn fout, wat de bedoeling is, is om een printer (HP Photosmart D5360) die aangesloten zit op mijn vaste PC, draadloos met de Livebox te laten werken via mijn (draadlose) laptop.. Op PC zit XP en op Laptop zit Vista.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

groetjes Jos.

Wat ik niet uit je verhaal kan halen is hoe je met het internet verbonden bent..?? Op je laptop internet je draadoos zeg je, maar gaat dat via een pcmia-kaartje in de livebox of heb je er een wireless router achter hangen. Ik ga er van uit dat je met je vaste pc gewoon met UTP-kabel verbonden bent met de lifebox..??

Dat is ff belangrijk om te weten.

Mvg,
Roger
Al vele jaren bij Orange: eerst het smartpack-inbelaccount gehad met 80 uur in de maand, hierna met tevredenheid Orange lite via KPN gehad voor meerdere jaren en sinds 27 november succesvol over op Orange ADSL en telefonie (Disconnected by KPN).

nnnnn
Nee zowel mijn PC als mijn Laptop zijn draadloos verbonden met de Livebox..

therodge
Wildjamble schreef:
Nee zowel mijn PC als mijn Laptop zijn draadloos verbonden met de Livebox..

oke, dan kan het niet moeilijk wezen. Op je vaste pc moet je zorgen dat 'bestand en printer-sharing' aanstaat en dat je printer geshared staat. printer > linker muisknop > delen. Op je laptop kun je deze vervolgens toevoegen via 'een printer toevoegen' en kies je voor 'netwerkprinter of printer die met een andere computer verbonden is'. volgende > en dan kies je voor 'een printer zoeken'. Als de printer gevonden is kun je hem toevoegen en instellen als standaard.

Wel ff checken of je de firewall aan hebt staan in je Livebox..!!

Mvg,

Roger
Gewijzigd door therodge op 16 januari 2008, 10:25

nnnnn
Beste Roger,

Helaas maar zo ver was ik ook, maar krijg bij het zoeken de printer niet gevonden. Ik dacht dat het dan misschien anders moest...

Graag evt hiervoor een gevolg zodat ik deze wel kan aansluiten..

groet Jos

therodge
De Livebox bereik je wel draadloos via http://192.168.1.1/..??
En je kunt ook wel pingen naar die vaste pc..?? CMD > ping xxx.xxx.x.x..??

nnnnn
therodge schreef:
wie kan mij helpen met een duidelijke uitleg hoe je een huisnetwerk kunt instellen met de "Livebox"van orange, heb een vaste PC met XP en een laptop met Vista. Heb volgens mij alles geprobeert maar het lukt niet.

Lijkt me handig om even vast te stellen wat voor apparatuur je gebruikt, dus router/switch/accespoint of alleen de livebox wat bedraad of wireless aangesloten moet worden?? Pas dan valt er wat te zeggen over de wijze van aansluiten.

Met vriendelijke groet,

Roger[/quote]

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellen (thuis) netwerk draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 17 17 november 2016, 11:48
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen 16 20 oktober 2016, 14:44
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten 17 22 september 2016, 19:04
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:16:02
| Roroko08:28:20
| trebor6009:07:30
| mbakirci09:23:46
| Lutz09:37:30
| earlyhchicken09:37:34
| Jan194711:57:08
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?