obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
LiveBox - Belkin wireless G-Router
Fredsm
Heb een wireless Belkin ADSL modem met ingeboude G-Router, type F5D7632-4. Dit samen met een ADSL Go abonnement. (dus adsl via kpn)
Nu doet orange een aanbod om over te stappen naar Orange ADSL. Dus snelheid van 1.5MB naar 4MB. (ADSL alleen aan Orange betalen)
Dus nu moet ik aan de livebox, maar daar heb ik niet zo'n zin. Moet zo'n ding huren per maand en wil dat dus niet.
Orange zei dat mijn huidig modem niet goed is voor Orange ADSL. Waarom wist diegene niet. Ik denk de snelheidscapaciteit?

Wat nu te doen? Andere modem/router draadloos kopen? Wie heeft een idee?

Werd tijdens het maken van dit topicje gebeld door KPN. Ze bieden mij snelheidsverhoging van 1.5MB naar 3.0MB voor € 15,00 per maand voor 12 maanden daarna € 25,00 per maand. En dit terwijl ik het email adres van orange kan behouden. Wist niet dat dit kon.
Gewijzigd door Fredsm op 20 januari 2008, 17:32
 
rrozema
Als ik deze handleiding goed begrijp (en als die ook van toepassing is op jouw modem), dan kun je je belkin blijven gebruiken als je overstapt van adsl Go naar ADSL extra. Wel de instellingen aanpassen natuurlijk. Ik ga er dan wel van uit dat je de kpn-versie van adsl extra krijgt (dat concludeer ik uit het 4Mbps maximum dat je noemt). Ik kan in de handleiding namelijk zo snel niet vinden dat dit modem het adsl 2+ protocol ondersteunt en je zal dus altijd terugvallen op het adsl 1 protocol met het bijbehorende maximum van 8Mbps. Bij de kpn versie kom je echter toch ook met een adsl 2+ modem niet boven die snelheid uit.

Denk er ook goed om dat de beloofde 4Mbps een maximum snelheid is; bij jou kan de snelheid, afhankelijk van je afstand tot de centrale en de lijnkwaliteit, minder hoog uitvallen. Wees niet te zeer teleurgesteld als je vrijwel dezelfde snelheid houdt na de overstap. Je winst zit in de lagere prijs.
Gewijzigd door rrozema op 19 januari 2008, 23:47
 
Fredsm

Quote

rrozema schreef:
Als ik deze handleiding goed begrijp (en als die ook van toepassing is op jouw modem), dan kun je je belkin blijven gebruiken als je overstapt van adsl Go naar ADSL extra. Wel de instellingen aanpassen natuurlijk. Ik ga er dan wel van uit dat je de kpn-versie van adsl extra krijgt (dat concludeer ik uit het 4Mbps maximum dat je noemt). Ik kan in de handleiding namelijk zo snel niet vinden dat dit modem het adsl 2+ protocol ondersteunt en je zal dus altijd terugvallen op het adsl 1 protocol met het bijbehorende maximum van 8Mbps. Bij de kpn versie kom je echter toch ook met een adsl 2+ modem niet boven die snelheid uit.

Denk er ook goed om dat de beloofde 4Mbps een maximum snelheid is; bij jou kan de snelheid, afhankelijk van je afstand tot de centrale en de lijnkwaliteit, minder hoog uitvallen. Wees niet te zeer teleurgesteld als je vrijwel dezelfde snelheid houdt na de overstap. Je
winst zit in de lagere prijs.


Je schrijft "KPN versie van ADSL extra". Ik vind het allemaal erg verwarrend. Ik begreep van Orange dat voor wat betreft ADSL alleen nog maar aan Orange ging betalen. Dus aan de KPN alleen mn telefoonabonnement en gesprekskosten.
 
rrozema
Yep, die verwarring veroorzaakte Orange door verschillende producten onder dezelfde naam te verkopen. Lees eens wat rond op dit forum en je komt er wel uit. Orange adsl extra wordt geleverd in 2 varianten:tot 20Mbps of tot 4/8Mbps. De eerste heet Orange ADSL extra en de 2e heet net zo: Orange ADSL extra. De 8Mbps versie wordt geleverd door KPN wholesale, de 20Mbps door Orange zelf. Welke jij krijgt is afhankelijk van de centrale waar jij op zit aangesloten.

Van wie je allemaal een rekening krijgt hangt er van af:
- van Orange krijg je een rekening voor ADSL extra,
- als je je lijn niet hebt hebt laten overnemen door Orange krijg je nog steeds een rekening van KPN,
- als je geen ADSL extra + Telefonie hebt afgenomen heb je straks of geen telefoon meer of je krijgt nog een rekening van KPN.

Therodge had al uitgelegd dat je de livebox nodig hebt als je telefonie hebt afgenomen van Orange, dan is er geen andere mogelijkheid dan de livebox. Nu jij begint over 1 rekening vermoed ik dat je je hebt laten verleiden om het hele pakket te nemen. Niet de beste keus, maar je hebt je blijkbaar niet georienteerd. Want je vraag wordt hier op het forum al vaak genoeg beantwoord.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LiveBox - Belkin wireless G-Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie