obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Omzetting Orange Extra (8Mbit/s) trager dan Lite (3Mbit/s)!!!!! HELP !!!!
verwijderaccountaub
Mijn omzetting naar:
Orange Extra (8Mbit/s) trager dan oude Lite (3Mbit/s)

!!!!! HELP !!!!

Hoe kan dit?

!!!!! HELP !!!!

Ik heb spijt van de omzetting zo.

!!!!! HELP !!!!

Wat nu?

!!!!! HELP !!!!


groet,

Jeroen
 
Ross
welkom bij de slakkenclub
 
verwijderaccountaub

Quote

Ross schreef:
welkom bij de slakkenclub


er toch wel iets aan te doen toch??????

ik baal hier wel als een stekker van.Angry
 
verwijderaccountaub
Nu heb ik ook gelezen dat de afstand tot de ISRA punt er ook tot doet met dit type internet?

Nu is deze mijn niet direct op het punt aangesloten, maar doet het er toe bij mijn snelheid?

zit ongeveer +/- 10meter tussen denk ik....

mvg
Jeroen
 
rrozema
De lengte van je isra-livebox kabel kan zeker van invloed zijn. Probeer je livebox eens zo dicht mogelijk bij je ISRA te zetten. Zet desnoods je pc tijdelijk in de hal op de vloer naast de meterkast. Dan weet je het zeker.

Nog veel belangrijker dan de lengte is dat er geen enkele extra aftakking op die leiding mag zijn. Ook niet een loze leiding die nergens meer op aangesloten zit. (bijv. naar de slaapkamer waar vroeger een telefoon zat, die inmiddels vervangen is door een dect toestel). Zo'n aftakking zorgt voor echo's op de leiding die funest zijn voor het adsl2+ signaal.
 
verwijderaccountaub

Quote

rrozema schreef:
De lengte van je isra-livebox kabel kan zeker van invloed zijn. Probeer je livebox eens zo dicht mogelijk bij je ISRA te zetten. Zet desnoods je pc tijdelijk in de hal op de vloer naast de meterkast. Dan weet je het zeker.

Nog veel belangrijker dan de lengte is dat er geen enkele extra aftakking op die leiding mag zijn. Ook niet een loze leiding die nergens meer op aangesloten zit. (bijv. naar de slaapkamer waar vroeger een telefoon zat, die inmiddels vervangen is door een dect toestel). Zo'n aftakking zorgt voor echo's op de leiding die funest zijn voor het adsl2+ signaal.


Men zegt ook dat de kwaliteit van het "dan korte kabeltje" van belang is. Wat moet ik aanschaffen en waar?

mvg
Jeroen
 
rrozema
Probeer het eerst eens met het kabeltje dat je bij je livebox gekregen hebt. Het heeft geen nut om gelijk weer extra geld uit te gaan geven. De helpdesk bellen is al duur genoeg, toch? En als je tegen Orange zegt dat je de kabel hebt gebruikt die zij geleverd hebben sta je veel sterker dan met welke kwaliteit kabel ook.
 
parapent
Hallo,

Na snelheidsproblemen, eens wat gegoogled en kom hier uit.

Ik had in december al gebeld met de helpdesk. want mijn net nieuwe adsl extra + telefonie(27 dec opgeleverd, met de kerst geen internet ) was niet/nauwelijks sneller dan adsl lite !!
Sterker nog veel vaker veeeeel langzamer (2000kb/s)
Na een aantal keer gebeld te hebben zei de helpdeskmedewerker " aan heteind van de maand gaat het beter worden"dus ik wacht af.
Toen kregen we de mail met de bewuste werkzaamheden.
van de week ook de eerste rekening €54,- Angry
Ik heb de 7de februari even afgewacht want misschien......
Nou echt niet..Sad nog steeds langzaam. soms net iets sneller dan 3000kb/sec maar meestal minder met als dieptepunt iets een 500kb/sec...

Vandaag helpdesk gebeld, zegt ie, de kpn heeft uw lijn doorgemeten, de snelheid wordt gewoon gehaald.FrownFrown
Daar word ik moe van, meerdere computers, vast 100MB lijntje, en dan doodleuk beweren dat het waarschijnlijk aan mijn instellingen liggen!!!!!!
Ze kunnen ook niks meer voor me doen, zeiden ze, want de kpn zegt dat het goed is.....PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Wat te doen.. downgraden naar adsl family 3000kb/sec, dan krijg ik tenminste waarvoor ik betaal?! kan dat ?
 
Peter_L

Quote

parapent schreef:
Hallo,

Na snelheidsproblemen, eens wat gegoogled en kom hier uit.

Ik had in december al gebeld met de helpdesk. want mijn net nieuwe adsl extra + telefonie(27 dec opgeleverd, met de kerst geen internet ) was niet/nauwelijks sneller dan adsl lite !!
Sterker nog veel vaker veeeeel langzamer (2000kb/s)
Na een aantal keer gebeld te hebben zei de helpdeskmedewerker " aan heteind van de maand gaat het beter worden"dus ik wacht af.
Toen kregen we de mail met de bewuste werkzaamheden.
van de week ook de eerste rekening €54,- Angry
Ik heb de 7de februari even afgewacht want misschien......
Nou echt niet..Sad nog steeds langzaam. soms net iets sneller dan 3000kb/sec maar meestal minder met als dieptepunt iets een 500kb/sec...

Vandaag helpdesk gebeld, zegt ie, de kpn heeft uw lijn doorgemeten, de snelheid wordt gewoon gehaald.FrownFrown
Daar word ik moe van, meerdere computers, vast 100MB lijntje, en dan doodleuk beweren dat het waarschijnlijk aan mijn instellingen liggen!!!!!!
Ze kunnen ook niks meer voor me doen, zeiden ze, want de kpn zegt dat het goed is.....PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Wat te doen.. downgraden naar adsl family 3000kb/sec, dan krijg ik tenminste waarvoor ik betaal?! kan dat ?


Hoi,
Welk abbonement heb je precies Orange ADSL extra 8 Mb/s? Welke intrain waarden staan er in je Livebox?

Peter
 
parapent

Quote

Peter_L schreef:
Hoi,
Welk abbonement heb je precies Orange ADSL extra 8 Mb/s? Welke intrain waarden staan er in je Livebox?

Peter


Ja ik heb idd orange adsl extra 8Mb/s.
de intain waarden:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 16.0 dB
Ver weg : 6.5 dB
SNR-marge Dichtbij : 13 dB
Ver weg : 14 dB
HEC-teller 773
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 214
ES-teller van 1 dag 0

Kun je er wat mee? mij zegt het niet veel.

Bedankt
Gewijzigd door parapent op 14 februari 2008, 19:03
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Omzetting Orange Extra (8Mbit/s) trager dan Lite (3Mbit/s)!!!!! HELP !!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen : 3 20 mei 2016
omzetting telefoondiensten Storing : 29 25 dec 2014
Advertentie