obey-robots.txt
09 December 2016, 20:17
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

onstabiele internetverbinding

pete100
Ik ben begin december (op voorstel van Orange) overgestapt van ADSL Light naar ADSL Extra. Dan was ik direct van die dure KPN af, merkte de Orange-medewerker op. Het was het begin van een drama. Toen ik nog ADSL Light had, werkte dat prima. Nooit problemen. Ik heb in november, vlak voor mijn overstap, een router/modem wireless WAG200G aangeschaft. Die werd even overbodig, toen ik de Livebox in huis kreeg. Maar deze Livebox was een wanproduct. Geen verbinding en als ik verbinding had, duurde dat heel even. Na een paar weken maar weer teruggestuurd. Ik heb mijn WAG200G weer in gebruik genomen. Maar ondanks heel veel dure telefoontjes naar de helpdesk van Oange en ook heel veel e-mails werkt mijn verbinding nog steeds niet goed. Het duurt soms heel lang voordat er verbinding tot stand komt, of de verbinding wordt eenvoudigweg verbroken. Mijn modem spreekt dan nog wel over 'connected", maar dat klopt niet. Het liefst zou ik een downgrade van ADSL Extra naar gewoon ADSL willen krijgen. Maar daar begint Orange niet aan. Het zou een oplossing kunnen zijn, maar dat scheelt hun centen. Wie heeft er wel een oplossing?
 
rrozema
Vraag Orange om KPN een lijnmeting te laten uitvoeren. Het klinkt alsof je een slechte lijn (veel storing?) hebt. Je zult wel door het standaard riedeltje van 'kort kabeltje rechtstreeks naar het ISRA', 'maximaal 1 pc', etc heen moeten.
 
pete100
Orange heeft mij toegezegd dat ze een meting gaan uitvoeren.

Ze doen wel erg moeilijk, omdat ik mijn Livebox retour heb gestuurd.

Ze suggereren dat de onstabiele verbinding te wijten is aan het Linksys-modem, maar dit werkte perfect, totdat ik ADSL Extra in huis kreeg.

Mijn modem stond ook, toen ik nog ADSL Light had, op de eerste verdieping. Dus ver van het ISRA-punt vandaan, maar dat was toen geen enkel probleem.

Ik heb in de tussentijd een kort kabeltje voor de verbinding tussen splitter en modem aangeschaft en bovendien heb ik de splitter vervangen.

Zonder resultaat. De verbinding blijft slecht en onstabiel.
 
marina63
pete100 schreef:
Ik ben begin december (op voorstel van Orange) overgestapt van ADSL Light naar ADSL Extra. Dan was ik direct van die dure KPN af, merkte de Orange-medewerker op. Het was het begin van een drama. Toen ik nog ADSL Light had, werkte dat prima. Nooit problemen. Ik heb in november, vlak voor mijn overstap, een router/modem wireless WAG200G aangeschaft. Die werd even overbodig, toen ik de Livebox in huis kreeg. Maar deze Livebox was een wanproduct. Geen verbinding en als ik verbinding had, duurde dat heel even. Na een paar weken maar weer teruggestuurd. Ik heb mijn WAG200G weer in gebruik genomen. Maar ondanks heel veel dure telefoontjes naar de helpdesk van Oange en ook heel veel e-mails werkt mijn verbinding nog steeds niet goed. Het duurt soms heel lang voordat er verbinding tot stand komt, of de verbinding wordt eenvoudigweg verbroken. Mijn modem spreekt dan nog wel over 'connected", maar dat klopt niet. Het liefst zou ik een downgrade van ADSL Extra naar gewoon ADSL willen krijgen. Maar daar begint Orange niet aan. Het zou een oplossing kunnen zijn, maar dat scheelt hun centen. Wie heeft er wel een oplossing?


Een deel van deze problemen heb ik dus ok.
Constant de verbinding weg.
Ben je aan het surfen dan krijg ik de melding dat de pagina off-line niet beschikbaar is terwijl me msn wel gewoon doet op dat moment.
Dus wel verbinding dus.
Kan het aan een firewall liggen die ik gebruik.
Heb de standaard firewall van windows erop staan.
en Subelt personal firewall.
Hoop iets te horen
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
erwinvos
marina63 schreef:
pete100 schreef:
Ik ben begin december (op voorstel van Orange) overgestapt van ADSL Light naar ADSL Extra. Dan was ik direct van die dure KPN af, merkte de Orange-medewerker op. Het was het begin van een drama. Toen ik nog ADSL Light had, werkte dat prima. Nooit problemen. Ik heb in november, vlak voor mijn overstap, een router/modem wireless WAG200G aangeschaft. Die werd even overbodig, toen ik de Livebox in huis kreeg. Maar deze Livebox was een wanproduct. Geen verbinding en als ik verbinding had, duurde dat heel even. Na een paar weken maar weer teruggestuurd. Ik heb mijn WAG200G weer in gebruik genomen. Maar ondanks heel veel dure telefoontjes naar de helpdesk van Oange en ook heel veel e-mails werkt mijn verbinding nog steeds niet goed. Het duurt soms heel lang voordat er verbinding tot stand komt, of de verbinding wordt eenvoudigweg verbroken. Mijn modem spreekt dan nog wel over 'connected", maar dat klopt niet. Het liefst zou ik een downgrade van ADSL Extra naar gewoon ADSL willen krijgen. Maar daar begint Orange niet aan. Het zou een oplossing kunnen zijn, maar dat scheelt hun centen. Wie heeft er wel een oplossing?


Een deel van deze problemen heb ik dus ok.
Constant de verbinding weg.
Ben je aan het surfen dan krijg ik de melding dat de pagina off-line niet beschikbaar is terwijl me msn wel gewoon doet op dat moment.
Dus wel verbinding dus.
Kan het aan een firewall liggen die ik gebruik.
Heb de standaard firewall van windows erop staan.
en Subelt personal firewall.
Hoop iets te horen


In een vorige recente post meldde iemand dit ook. Kijk eens bij je internetopties, tabblad verbindingen. Kies de optie "nooit een verbinding kiezen"
Zet je firewalls eens uit. Waarom heb je er 2? Eén is voldoende en de LB heeft ook een firewall en aangezien de meesten maar een pc verbinding hebben is dat niet eens nodig.
Controleer je pc eens op spam mail, heb je de virusscanner aktueel??
 
marina63
De internetopties heb ik dus een half uurtje geleden veranderd.
De firewall van de lb heb ik er niet op staan of beter gezegd die had ik verwijderd. Krijg tijdens het surfen niks dan pop ups en pagina s en advertenties waar ik niet om vraag. Vandaar dat ik Sunbel Personal firewal erop heb gezet.
Bij de firewal van windows zef heb ik gote twijfels. Die werkt naar mijn idee ook niet optimaal.
En verder heb ik mijn virusscan aktueel. NOD32 is mijn virusprogramma
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
erwinvos
marina63 schreef:
De internetopties heb ik dus een half uurtje geleden veranderd.
De firewall van de lb heb ik er niet op staan of beter gezegd die had ik verwijderd. Krijg tijdens het surfen niks dan pop ups en pagina s en advertenties waar ik niet om vraag. Vandaar dat ik Sunbel Personal firewal erop heb gezet.
Bij de firewal van windows zef heb ik gote twijfels. Die werkt naar mijn idee ook niet optimaal.
En verder heb ik mijn virusscan aktueel. NOD32 is mijn virusprogramma


Je hebt dus overduidelijk last van spam
download bijv spybot search en destroy en scan en schoon je machine op. De windows firewall moet uit en Nod32 zou wel goed moeten werken.
 
pete100
Wat ik het afgelopen weekend heb ontdekt, is dat als ik via mijn vaste telefoon gebeld word, of zelf bel, de internetverbinding wordt verbroken.

Telefoneren en internetten gaan blijkbaar niet goed samen en dit bevestigt mijn idee dat ADSL Extra een te zware verbinding voor mijn apparatuur is.

Klopt deze zienswijze en wie heeft de oplossing?
 
TCP_IP
pete100 schreef:
Orange heeft mij toegezegd dat ze een meting gaan uitvoeren.

Ze doen wel erg moeilijk, omdat ik mijn Livebox retour heb gestuurd.

Ze suggereren dat de onstabiele verbinding te wijten is aan het Linksys-modem, maar dit werkte perfect, totdat ik ADSL Extra in huis kreeg.

Mijn modem stond ook, toen ik nog ADSL Light had, op de eerste verdieping. Dus ver van het ISRA-punt vandaan, maar dat was toen geen enkel probleem.

Ik heb in de tussentijd een kort kabeltje voor de verbinding tussen splitter en modem aangeschaft en bovendien heb ik de splitter vervangen.

Zonder resultaat. De verbinding blijft slecht en onstabiel.


reden dat verbinding slecht is:
te lange afstand tussen ISRA en modem

waarom werkte het eerst wel?:
je had eerst adsl light wat ADSL-1 is
nu heb je ADSL-2

google er maar eens op

komt erop neer dat het 2 verschillende internet technologien zijn, adsl-2 is veel gevoeliger voor lange afstanden vanaf ISRA en adsl-1 niet
Gewijzigd door TCP_IP op 25 februari 2008, 00:28
 
pete100
Ik krijg nu een downgrade naar gewoon Orange ADSL.

Is dat adsl-2 of adsl-1?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onstabiele internetverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internetverbinding wordt steeds slechter Algemeen 10 31 maart 2015, 23:03
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing 12 26 januari 2015, 00:14
Onstabiele verbinding Helpdesk 6 30 oktober 2013, 16:42
Zeer trage internetverbinding Storing 7 21 augustus 2013, 23:52
Draadloze internetverbinding lukt niet Storing 13 09 oktober 2012, 20:40
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:57:35
| Wanabo01:43:13
| SterkeJerke02:36:33
| jms31903:32:11
| gvmelle05:23:58
| MBroertjes05:43:14
| dutch flash09:05:28
| Franx11:52:59
| Lutz13:24:05
| Johan420:07:06
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.