obey-robots.txt
11 December 2016, 08:57
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Welke switch of router moet ik nemen?

Flopmop
In de loop van volgende week ga ik over van ADSL-Lite naar ADSL Extra; heb inmiddels een livebox gekregen.
Maar we hebben thuis 4 computers (2x pc en 2 x laptop).

Ik heb bij deze forum hier en daar gezocht; ik snap er geen bal van.
Router of Switch of ADSL-modem met router bla bla.
Het gaat mij om, dat 4 computers kunnen internetten, dus switch of router achter Livebox

Is het dit als voorbeeld goed?
http://www.altern...tno=O1SE03
o1se03
of
http://www.centra...%3Fref%3D2
35759
En wat is verschil tussen router en switch?

En waar moet ik de UTP-kabel indoen, in gele stekker van Livebox?

Misschien vinden jullie al mijn vragen erg dom?? Toch hoop ik van harte dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Groetjes Flopmop

OllieBBommel
Neem een Switch. Ik heb 3 computers aangesloten op een switch. Dit kan een Belkin zijn, maakt niet zo veel uit. Kabel uit Livebox in de eerste port van de switch en de computers in de andere aansluitingen van de switch.
Werkt bij mij perfekt.Smile

Richard
En wat is verschil tussen router en switch?

Heel simpel uitgelegd is een switch een dom doorgeefluik wat alleen nog iets slimmer is dan een hub.
Een router is echter een apparaat wat twee netwerken verzorgt, een extern netwerk en een intern netwerk met verschillende ip ranges.

Een router heeft ook een aantal extra instelmogelijkheden, zoals port-forwarding, firewall etc.

Dat is een hele eenvoudige korte uitleg. Feitelijk IS de Livebox al een router, dus heb je geen tweede router erbij nodig.
Een gewone switch volstaat.

Wil je met 4 computers kunnen internetten moet je altijd er aan denken dat de Livebox er ook bij moet, dus altijd 1 poort meer tellen dan het aantal pc's wat je hebt.
In jouw geval kun je dus een 5-poorts switch nemen.

Doch als er later nog eens iets bij komt moet je een nieuwe switch nemen en die koppelen of een grotere kopen.
Ik zou gewoon een 8-poorts switch nemen, zelf heb ik er hier eentje van Sweex, die is goed en ook goedkoop.
Het merk maakt in feite niet zoveel uit net als Oliebbommel ook al schreef.

Greetings, Richard.

Motor
Ik zat met het zelfde mijn live-box moest ook uitgebreid worden met een extra poort, na wat info heb ik een 5 ports switch gekocht.
de derde computer is een laptop maar nu komt het deze wordt draadloos aangestuurd dus de 2 vaste computers samen via de switch in de gele poort van de live box en de zender voor de laptop in de groene poort eerst heb ik even op alle drie pc internet dan na enkele minuten worden de twee vaste pc er uit gekikt ik bedoel ik hou wel de lan verbinding maar geen internet ik moet dan om weer internet tekrijgen eerst mijn verbinding herstellen maar helaas na enkele minuten is het weer weg snik. Als ik dan de zender voor de latop er uit haal werkt het wel???? vraag is dan ook aan een ieder wat doe ik verkeerd? de zender merk (linksys staat in gesteld op eternet dus is alleen een doorgeef luik die het draadloos door stuurt naar de laptop?
Misschien benoem ik niet alles goed bij naam of zoiets maar sorry ik heb er dan ook geen bal verstand van Wie kan mij helpen om dit probleem op telossen.......

rrozema
@Motor: Draait er op jouw linksys misschien een dhcp server? Zo ja, zet die dan uit (disabled). Voor de rest moet je nu even geen dingen gaan veranderen.

Kun je het type van je linksys apparaat even vermelden, dan kan ik het nakijken voor je.

Motor
Hallo dat kan ik het is model is :WRT54GC ver. 2.0

Motor
Nog iets om het je gemakkelijker te maken hier bij de link met een afbeelding???http://www.hoopla.pl/hoopla,prod,57585.html

rrozema
Yep, dat vermoedde ik al, dit is een router, geen access point. Jouw linksys heeft inderdaad een dhcp server aan boord en die zal dus andere ip adressen geven aan je pc's dan de livebox. Je hebt echter ook nog een ip adres conflict: de linksys en je livebox gebruiken alle 2 hetzelfde ip adres 192.168.1.1. Zet de dhcp server van je linksys uit en verander het ip adres van de linksys en je probleem zal over zijn.

http://forums.lin...025#M50752

Sluit om de instellingen van je linksys te veranderen een van je pc's rechtstreeks met een kabel aan op de linksys. Open dan in internet explorer http://192.168.1.1. Pas in het configuratie scherm van de linksys het lan-ip-adres aan van 192.168.1.1 naar bijv. 192.168.1.2 en zet de dhcp server uit. en bewaar de instellingen. de linksys zal restarten en de pc zal dan 'beperkte verbinding' foutmelding geven. Haal nu de kabel los en sluit de pc weer aan op de switch en de linksys weer op de livebox (mag trouwens ook op de switch). en je bent klaar.
Gewijzigd door rrozema op 21 maart 2008, 00:36

Motor
Hallo rrozema.
Gedaan zoals je zij, de instelling van de linksys aangepast via de basic setup naar netwerk setup en daar mijn router ip aangepast.
Het eerste wat me al opviel was dat de let lampjesde linksys niet meer kniperden.
Ik geloof mijn ogen niet maar ik heb inmiddels al een half uur geen melden meer gehad dat er een netwerkprobleem isGrin.
Maar een zwaluw maakt nog geen zomer.
De dhcp was al uit dus daar hoefde ik niets aan te wijzigen.
Zoals het er nu op lijkt gaat het goed en kan ik je dan ook niet genoeg bedanken voor je tip.
Een pluim voor rrozema.
Groeten van Motor Cool

TCP_IP
@Flopmop

ik geef de voorkeur aan een router iig.
zit al een switch in uberhaupt en bij een nieuwe vrijwel altijd WIFI (draadloos)
kwestie van router instellen als switch/accespoint... of juist als router gebruiken... wat je zelf wilt natuurlijk.

btw neem aub geen sweex als router! liever Linksys

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke switch of router moet ik nemen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort Huawei configuratie en problemen 4 02 oktober 2016, 11:56
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:30:54
| vdbits06:42:05
| Wanabo09:39:42
| Carlovanlent11:28:18
| Matthy Alblas13:44:52
| ronald schuit14:13:00
| famcai14:47:03
| cdb19:26:16
| peukevreugd21:52:17
| johan32421:53:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.