obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox en Belkin router
rickmans
Ik heb een Belkin router (type) en die wil ik achter mijn livebox hangen. Echter ik heb geen idee waar ik welke kabel in moet stoppen Frown. Nou zou dat niet al te moeilijk moeten zijn, aangezien ik alleen een telefoonkabel erin kan doen en de andere poorten zijn bedoeld om PC's op aan te sluiten.

Mijn heel simpele vraag is dus: wat is de goede start situatie voor de livebox en mijn router. (welke kabel moet waar in) Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar ik heb geen idee of uberhaupt de aansluiting onderling correct was en hoe/ of ik dat kon controleren.
 
Richard
Wat jij hebt is geen router maar een modem/router. Dus modem en router in 1. Dan zit je in een andere situatie.

Als je geen telefonie hebt van Orange, kun je deze modem/router ook gebruiken in plaats van de Livebox.

Wil je hem achter de Livebox hangen, dan is voor jou alleen de switchmethode, dus waarbij je de Belkin modem/router als switch gebruikt, van toepassing.

Hoe dat moet en welke kabel waar in moet, staat in onze faq sectie bovenaan het forum beschreven.
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=1461

Er staat weliswaar "Linksys achter de Livebox" maar daar waar "linksys" staat kun jij dan het best gewoon "Belkin" lezen.

Kortgezegd, de kabel van je Livebox naar een LAN poort (dus zo'n poort waar je de pc op insteekt) van je Belkin.
Wel VOORdat je die aansluiting doet, de LAN ip gegevens correct instellen op je Belkin, zoals in de FAQ staat aangegeven.
Succes.
Greetings, Richard.
 
rickmans
Dat klinkt sowieso duidelijk. Ik heb even zitten zoeken, maar ik kon niets vinden over wat je moet doen om de modem / router te gebruiken in plaats van de livebox. Is daar er ook ergens een beschrijvend linkje te vinden?Frown

Alvast bedankt!
 
rrozema
Daarvoor kun je het beste de handleiding van je belkin er bij pakken. De adsl instellingen voor alle Orange abonnementen staan wel hier op het forum: http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...?cat_id=10
 
rickmans
Dank. Als het meezit heb ik hem dan vanavond wel aan de praat, zo niet dan post ik mijn vragen wel weer hier Smile.
 
rickmans
Ik wilde nog even vermelden dat het via de switch methode binnen 5 minuutjes prima werkte Smile.

Thanks Smile.
 
Richard
Graag gedaan!Smile
Greetings, Richard.
 
dragovic05
Hallo ik heb ook een soortgelijke vraag
Ik heb ook een router van Belin namelijke deze http://catalog.belkin.com/IWCatProduc..._Id=300680

De router is aangesloten op de livebox, mijn pc ook. Mijn MacBook heeft een draadloze verbinding met de router. Op beide systemen heb ik internet, dus dat werkt.

De reden dat mijn pc op de livebox is aangesloten en niet op de router is omdat mijn pc geen verbinding kon krijgen met de router, kreeg steeds time out met pingen, waarschijnlijk komt dit doordat de kabel een oude type is, ik denk wel 8 jaar oud ofzo. En heb geen zin om een nieuwe kabel door het hele huis te trekken.

Mijn probleem is dus dat mijn PC en MacBook elkaar niet kunnen pingen.
Livebox 192.168.1.1
Belkin 192.168.2.1

Ik kan wel een USB netwerk adapter voor mijn pc gebruiken maar ik wil liever dat het ook zonder kan

hoe kan ik dit oplossen?
 
dragovic05
mijn probleem is opgelost

ik heb mijn router als switch ingesteld
 
Richard
Tadaaa.... zo zie je maar weer wat een beetje rondkijken aan oplossingen kan brengen.Wink
Gewijzigd door Richard op 01 maart 2008, 01:46
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox en Belkin router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie