obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
High speed router gezocht.
zuiderling
Deze vraag is een beetje off topic voor Orange, maar ik stel hem toch.

Op dit moment maak ik gebruik van een WL153 router van sitecom. Geweldig ding in combinatie met Orange. Bij ons wordt straks glasvezel aangelegd met een standaard snelheid van 100MB symmetrisch full duplex. Alle "huis tuin en keuken" routers hebben een 10/100MB WAN poort Shock

Als ik dus een Router achter mijn modem ga plaatsen verlies ik dus een stukje upload snelheid.

Kent iemand een betaalbare router die wel een 100/100MB WAN poort heeft?
 
Nova25
Ik weet niet wat voor jou betaalbaar is, maar ik zou in jou geval de D-link DIR-655 aanraden. (D-Link Xtreme N Gigabit Router - DIR-655)
Deze heeft volgens deze vergelijking: http://www.smallnetbuilder.com/compon...temid,189/
Een WAN to LAN Doorvoersnelheid van 231Mbit, dat is dus ruim voldoende voor jou 100MbitWink
En hij heeft ook gelijk Wireless N, die zorg voor hoge wireless snelheden Wink.
De prijs is rond de 135 Euro (zie http://tweakers.net/pricewatch/152655...r-655.html)

Bestel hem bijvoorbeeld bij Komplett (Heb ik goede ervaringen mee)
zie: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=...518B1B62A5
 
rrozema

Quote

zuiderling schreef:
Alle "huis tuin en keuken" routers hebben een 10/100MB WAN poort Shock

Als ik dus een Router achter mijn modem ga plaatsen verlies ik dus een stukje upload snelheid.


De aanduiding 10/100 betekent niet dat het 10Mbps upload is. De verbinding is gewoon 100Mbps full duplex, 100Mbps up- en 100mbps download dus. 10/100 betekent in dit geval dat de router automatisch omschakelt tussen 10 en 100 Mbps.

Je hebt dus, ook met je huidige router, geen upload verlies.
 
zuiderling
Bedankt voor de info.

Als ik het verhaal van rrozema zo lees hoef ik voorlopig nog geen nieuwe router te kopen.

 
Nova25
De meeste huis tuin en keuken routers hebben een 100Mbit WAN poortje maar dat betekent lang niet altijd dat je daadwerkelijk die snelheid haalt. Vaak kunnen die routers het gewoon weg niet aan op die snelheden, ze zijn daar ook eigenlijk niet voor bedoelt.

Voor de duidelijkheid ik hebt het over WAN naar LAN, dus van het internet naar je PC. Van LAN naar LAN (dus in je eigen netwerk) is iets anders en daar heeft het niet mee te maken.

Voor gewoon internet (tot ongeveer 24Mbit) zullen de meeste routers geen snelheidverlies geven, al hoewel sommige routers dan al moeilijk gaan doen.

Wat ik in jou geval zou doen is gewoon je huidige router proberen en kijken hoe het gaat, als je merkt dat je niet de volledige snelheid haalt zou je eens je computer direct op het glasvezel modem kunnen zetten.
Als je dan de volledige snelheid haalt weet je genoeg lijkt me, dan zou je de router kunnen vervangen door een sneller exemplaar.

Je kan de snelheid testen door de bekende speedtests (zoals speedtest.net)
Maar omdat jij zo snelle verbinding hebt kan je beter via deze site testen:
http://test.leaseweb.com
Het beste kan je een bestand van 1Gb downloaden en dan gewoon kijken hoe snel het gaat. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'High speed router gezocht.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Advertentie