obey-robots.txt
07 December 2016, 17:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Internationaal bellen met Telediscount via Orange Telefonie

lebruteonline
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af: kun je met Orange Telefonie internationaal bellen met providers als Telediscount, Teledump etc. (dus 090X-nummer + volledig tel.nr.).

Voor mij erg belangrijk om te weten voordat ik Orange neem.

rrozema
nee, dat kan niet. je kunt geen carrier-preselect gebruiken bij Orange voip. Wel kun je een willekeurige andere voip provider gebruiken om je internationale gesprekken te voeren over de adsl verbinding. Maar dat heeft niets met Orange Telefonie te maken.

Richard
RRozema, even goed kijken, ik maakte dezelfde vergissing op het Telfort gebruikersforum.
Het is geen echte carrier preselect zoals bijv. Bel1601, dit werkt toch weer anders.

Heb daarstraks een test gedaan met naar de states te bellen en dat werkte dus wel met Orange. Althans ik kreeg een automatische Amerikaanse stem te horen die me vertelde dat het nr. wat ik gebeld had niet in gebruik was.

Alleen weet ik dus nu niet op welke rekening het terecht komt, en klaarblijkelijk zijn de Orange online rekeningen niet real-time dus daar was ook nog niets op te zien.

Greetings, Richard.

lebruteonline
Richard schreef:
RRozema, even goed kijken, ik maakte dezelfde vergissing op het Telfort gebruikersforum.
Het is geen echte carrier preselect zoals bijv. Bel1601, dit werkt toch weer anders.

Hihihihi... dank voor je oplettendheid

Heb daarstraks een test gedaan met naar de states te bellen en dat werkte dus wel met Orange. Althans ik kreeg een automatische Amerikaanse stem te horen die me vertelde dat het nr. wat ik gebeld had niet in gebruik was.

Dan ga ik er vanuit dat dat werkt. Bedankt!

Alleen weet ik dus nu niet op welke rekening het terecht komt, en klaarblijkelijk zijn de Orange online rekeningen niet real-time dus daar was ook nog niets op te zien.

Ik heb nu nog een standaard KPN-lijn (ben de enige in NL volgens mij), en die factureert Telediscount (als 0900 Servicenummers). Telediscount zelf factureert niet. Je kunt de minten dus op je Orange factuur verwachten.

rrozema
Denk er wel om dat Orange een -niet nader gedefinieerd!- extra bedrag in rekening brengt voor gesprekken naar 0900 diensten. Dit bedrag komt bovenop de kosten van het 0900 nummer zelf.

lebruteonline
rrozema schreef:
Denk er wel om dat Orange een -niet nader gedefinieerd!- extra bedrag in rekening brengt voor gesprekken naar 0900 diensten. Dit bedrag komt bovenop de kosten van het 0900 nummer zelf.

Dat weet ik dus niet.

Orange zegt het volgende op zijn site:

betaalde en onbetaalde service- en informatienummers
betaalde servicenummers (08* en 09* nummers, exclusief 0800 nummers) Het tarief per minuut verschilt per telefoonnummer, afhankelijk van de aanbieder. Het starttarief is 4 cent per gesprek

Telediscount echter zegt het volgende op zijn site (FAQ):

Moet ik de 090x-kosten bij de tarieven van de desbetreffende land optellen?
Nee, je betaalt alleen het tarief dat je in de lijst achter het 090x-nummer ziet staan. Alle verdere verbindingskosten zijn hierin opgenomen, ook de BTW. Onze unieke, gratis tariefmelding voorkomt verrassingen.

Volgens mij is het dus: what you see = what you pay, maar ik ben benieuwd wat er op jouw rekening komt te staan!

Richard
Ik heb nu nog een standaard KPN-lijn (ben de enige in NL volgens mij), en die factureert Telediscount (als 0900 Servicenummers). Telediscount zelf factureert niet. Je kunt de minten dus op je Orange factuur verwachten.

Ehmz.. ik heb ook nog gewoon een KPN belbudget abonnement naast mijn Orange telefonie hoor, maar ik bel uitgaand standaard via Orange, dus vandaar dat ik er van uit ga dat het op m'n Orange rekening terecht komt.

Denk er wel om dat Orange een -niet nader gedefinieerd!- extra bedrag in rekening brengt voor gesprekken naar 0900 diensten.

Hoe kom je daaraan? Kun je een link naar die info geven? Voor zover ik weet is dat alleen van toepassing bij mobiele telefonie van Orange.
Daarnaast is "niet nader gedefinieerd" verboden. Elke telecomprovider moet wettelijk aangeven wat de kosten zijn van het bellen of extra tarieven die ze ergens voor hanteren.

Greetings, Richard.

rrozema
Op http://www.orange.../tarieven/ staat inderdaad:

betaalde servicenummers (08* en 09* nummers, exclusief 0800 nummers)
Het tarief per minuut verschilt per telefoonnummer, afhankelijk van de aanbieder. Het starttarief is 4 cent per gesprek

Ik ben het helemaal met je eens dat deze tekst lijkt alsof Orange het door de aanbieder gehanteerde tarief in rekening brengt, plus 4 cent start tarief. Eerdere posts hier op het forum melden echter dat het achteraf door Orange in rekening gebrachtte bedrag hoger was dan het tijdens de aanvang van het geprek vermeldde tarief. Als je het gequote stukje tekst met die berichten in je achterhoofd nogmaals leest, merk je dat er niet staat dat dat niet zo is. Er staat alleen maar dat het tarief 'afhankelijk' is van dat van de aanbieder, niet 'gelijk aan' dat van de aanbieder. Kwestie van misleiding als je het mij vraagt maar Orange komt er blijkbaar nog steeds mee weg.

Orange weet zelf volgens mij ook wel dat er iets niet helemaal lekker zit, gezien het gemak waarmee ze correcties maken in je rekening als je klaagt over de 09* kosten. Dat heb jij zelf al eens geschreven, Richard, hier op het forum. Je kreeg al eens meer terug dan er oorspronkelijk in rekening gebracht was.

Als je zeker wilt zijn dat je geen extra kosten aan Orange betaalt voor 09xx gesprekken, dan kies je *33* voor al je 09xx gesprekken. De gesprekken gaan dan via je kpn lijn en worden volgens het bel-budget tarief door kpn in rekening gebracht. Je kan ook je livebox instellen dat 09xx gesprekken altijd via de kpn lijn moeten lopen, dat doe je via telnet commando's die ik, lang geleden, toen ik nog een livebox had, al eens hier gepost heb.

Richard
Het afhankelijk van de aanbieder duidt er op dat het te betalen bedrag per aanbieder kan verschillen.

Het klopt inderdaad ook dat Orange soms hogere kosten in rekening brengt bij het bellen van 09xx nummers. Doch daar moet je dan gewoon goed op letten want dat kun je terug laten boeken.
Bij mij zijn een aantal nummers bijv. al eens dubbel in rekening gebracht, dat is na een telefoontje weer in orde gemaakt.

Ging om een bedrag van 5,30 euro, helaas kostte het bellen naar de helpdesk om dat allemaal gedaan te krijgen 3,50 en was ik vergeten ze te vermelden dit ook maar terug te boeken.

Maar de tip om het via kpn belbudget te doen is zeker ook handig te gebruiken, vermits men nog belbudget of belbasis heeft van KPN uiteraard.
Dan krijg je het op je KPN rekening en die vergissen zich niet zo vaak met 09xx nrs. als tot nu toe bij Orange al is voor gekomen.

Greetings, Richard.

Karin21
Hallo allemaal. Ik bel zelf via www.HalloBuitenland.nl dat is goedkoper dan andere aanbieders succes ermee Karin.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internationaal bellen met Telediscount via Orange Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 6 05 december 2016, 17:43
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen 17 11 april 2016, 20:15
geen telefonie Storing 4 03 februari 2016, 06:37
Fritz 7360 sip instellingen online telefonie Eigen modem configuratie en problemen 2 25 juni 2015, 22:05
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:24:02
| Hans03:44:20
| Memooh05:10:59
| Wanabo09:47:06
| Tiger17:58:27
| ronald schuit18:56:56
| ekhhorlings21:16:40
| Lutz21:23:50
| mRcan22:48:08
| dutch flash23:04:33
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.