obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Portforwarden met D-Link5.24 en livebox
rrozema
Ja, dat begreep ik al wel dat je de router-achter-router methode gebruikt had. En ik stel je dus voor om in plaats daarvan de switch methode te gaan gebruiken. Je maakt een stuk makkelijker port-forwards in die configuratie. Vooral als je nog niet alle details kent, is die configuratie een stukje eenvoudiger te gebruiken.
 
Richard
RRozema: Dat voorstel had je al eerder gegeven en er is ook een antwoord op gekomen waarom hij het liever anders heeft.

@Sateurope: Als je al iemand uit Denemarken op de CS had, dan heeft het dus gewerkt lijkt mij wel redelijk goed.

Quote

hebben op de Wanport 192.168.1.9 geforward,maar denk dat er iets heel erg fout gaat.

Wat bedoel je met "op de wanpoort geforward"?

In de Livebox forward je alle poorten naar 192.168.1.9, het WAN ip van je D-Link dus.

Dan ben je echter nog niet klaar. Je wilde namelijk graag de portforwards in je D-Link kunnen doen. Dat moet je nu dus ook gaan doen.
Forward die poort 12000 in je D-link ook naar het ip adres van je Dreambox. Overigens kun je je Dreambox beter een vast ip adres geven, anders kan het zijn dat hij wisselt als je hem opnieuw opstart. In dat geval werkt de port-forward ook niet meer dus dat is ook iets om even naar te kijken.

Greetings, Richard.
 
Sateurope
Allemaal al gedaan,Helpt ook niet
Static IP voor de Dreambox gegeven,
Portforward ook gedaan via Virtual server..

HelaasFrown heeft bijde niet geholpen
 
Richard

Quote

Static IP voor de Dreambox gegeven,
Portforward ook gedaan via Virtual server..

De D-link heb je op 192.168.1.9 ingesteld neem ik aan?

En het interne netwerk moet dan iets anders hebben bijv. 192.168.2.1 (lan poort D-link).

Ben je de faq wel goed aan het volgen? Je moet eerst in de Livebox alle poorten tcp en udp forwarden naar je D-link.
Daarna in je D-link de poort 12000 tcp forwarden naar het ip van je Dreambox.

Ik dacht net van je begrepen te hebben dat je de WAN methode gebruikte omdat je liever de port-forwardings in de D-link maakte.

Virtual server, name: cardshare (ofzo)
Private ip: hier vul je het ip van je Dreambox in
Protocol type: tcp
Public port en private port zet je beiden 12000
Schedule zet je op "always".
Dan op apply klikken.

We kunnen 2 dingen doen.
1.) Over gaan naar de switch/ap methode om de boel aan te sluiten zoals rrozema al meermaals aangaf
2.) Het probleem oplossen want ik heb het vermoeden dat er nog iets anders speelt.

Aan jou de keuze, mij maakt het niet uit.
Als je voor 2 kiest had ik dan nu wel graag het WAN en LAN ip adres van je D-link geweten wat deze nu heeft en het ip adres van je Dreambox.

Verder wil ik dan graag weten wat je als gateway en naamserver op de dream hebt ingevuld.

Heb je zelf trouwens ook een kaart die je meeshared? Zonee, dan hoef je niet eens een poort open te zetten.
Gewijzigd door Richard op 04 maart 2008, 01:46
Greetings, Richard.
 
Sateurope
ip van de livebox=192.168.1.1
ip van de D-link=192.168.2.1
Wan ip=192.168.1.9

ip van de dreambox=192.168.2.114
gateway=192.168.2.1
nameserver=192.168.1.1

Ik moet wel een CD kaart meesharen anders word ik uit het netwerk verwijderd,zou toch zonde zijn van al die mooie buitenlandse kanalen.

gr.
Gewijzigd door Sateurope op 04 maart 2008, 21:18
 
Richard
Oke, en de kabel gaat dus vanuit de Livebox naar de WAN poort van de D-link.
Deze heeft ook subnetmasker 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1 neem ik aan?

Krijgt de Dreambox dat ip van de naamserver automatisch? Zoja, dan is het goed, zonee, maak er dan eens 192.168.2.1 van.

De volgende stappen kun je proberen.
1.) Staat de firewall van de Livebox ook UITgeschakeld? Zonee, deze uitschakelen en instellingen opslaan.
2.) Dan de portforward maken in de Livebox naar 192.168.1.9.
3.) In de D-link ook de portforward maken maar dan naar 192.168.2.114 en dan zou het moeten lukken.

Check even met je browser hoe CCcam in elkaar steekt:
http://192.168.2.114:16001

4.) Controleer ook de CCcam.cfg of er het volgende staat zonder een # hekje ervoor:
Server Listen Port: 12000

Dan heb je verder minimaal een C en een F regel.
Heb je bij de C regel een ip adres of een hostnaam ingevuld? Zou feitelijk op deze manier moeten staan ongeveer (dit is een voorbeeld he!) waarbij ik er van uit ga dat de poort van de server waar je mee shared ook op 12000 draait:
C: server.dyndns.org 12000 jouwusernaam jouwwachtwoord yes.

Jouwusernaam en jouwwachtwoord is de usernaam en het wachtwoord wat je van je uplink gekregen hebt en wat hij dus in zijn F regel heeft staan.
Zo moet jij ook zijn usernaam en zijn wachtwoord in jouw F regel hebben staan.

Greetings, Richard.
 
Sateurope
Ben nog even bij dyndns aan het checken en krijg deze melding:

Open Port Results

An attempted connection to 192.168.2.114:12000 timed out. This typically indicates that traffic to that port is being actively blocked by either a firewall or your ISP.

Dit ip is van de dreambox.

Bij de communicatie instelling van de db staat het volgende:

ip=192.168.2.114 DHCP aangevinkt
netmask=255.255.255.0
type LAN
Nameserver-192.168.1.1
Gateway=192.168.2.1

Ik kom er niet meer uitSad

Moet ik misschien mijn external ip ook forwarden?

(btw msn = sateurope@hotmail.com)
Gewijzigd door Sateurope op 09 maart 2008, 13:08
 
Richard
Neen, externe ip hoef je niet te forwarden. Ik kijk wel effe of ik je via msn te pakken kan krijgen.Smile

Greetings, Richard.
 
Sateurope
Probleem is opgelost met behulp van persoon uit Belgie.Probleem lag dus bij dyndns,was niet up to date.Heb nu een dnshost bij no-ip.com en dat werkt wel goed.

gr. en bedankt voor alle hulp.
 
Richard
Fijn om te horen dat het gelukt is en waar het probleem lag. Overigens moet je die DNS wel up to date houden, ook bij no-ip.com maar oke, dat komt vanzelf goed.

Bedankt voor de terugkoppeling!
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarden met D-Link5.24 en livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie