obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
wacht al 4 weken op monteur
georgette
De Livebox blijft snel knipperen.
Na 1 week stuurden ze een monteur die weigerde iets te doen omdat het ISRA punt niet in orde was. Er komen nml. 10 lijnen dit huis binnen (kamerverhuur geweest) Op 2 ervan zit stroom maar hij weigerde daar iets mee te doen. Was naar zijn idee werk voor de KPN.
De KPN heeft mij gebeld ,volgens de helpdesk, maar ze hebben mij weer onderaan de lijst gezet omdat ik onbereikbaar ben. Ja, dat is logisch als ze op mijn vaste nummer bellen ipv op mijn mobiel.Dat nummer heb ik natuurlijk gegeven. Dus dit kan oneindig lang duren. Elke keer bel ik naar de Helpdesk en die zeggen steeds dat de monteur gaat bellen voor een afspraak. Niet dus... Hoe kom ik hier uit!!
 
TCP_IP
als je al aangeeft dat er op 2 lijntjes stroom zit....
heb je je livebox daar al op aangesloten dan ?? kijken of het dan wel werkt?? en geef even aan bij je antwoord hoe snel je @ knippert.. is dat 1x of 2x per seconde ?
 
georgette
Ja, ik heb het aangesloten en dan knippert de @ 2x per seconde. Ik heb hier 10 setjes van 4 kleuren. Daarvan zit er op 2 veel stroom en op 2 weinig.
 
TCP_IP
toch weer lastige dit eigelijk...
ehh je hebt ook alle setjes uitgeprobeerd??
eerst rood/blauw dan orange/wit enz enz. ??
 
SoNiC
ff ter verduidelijking:
heb je nog een kpnlijn ? dus met nummer en alles ?
of ben je voledig over op orange ?

op een pstn lijn zit 12 volt(kpn)
op een isdn lijn zit 24 volt (kpn)
op een adsl lijn zit nagenoeg geen spanning!
btw als je de draaden kortsluit kan je 10 min geen gebruik maken van dat aderpaar.. beveiliging in de centrale

 
TCP_IP
adsl lijn geen spanning? nooit geweten eigelijk, goeie tip eigelijk.
maar toch Georgette, probeer even alle combinaties om uit te sluiten dat er geen signaal op de lijn zit...
blijkt dat NERGENS signaal op zit, orange helpdesk bellen en met volgende woorden beginnen... ik heb een 'no line sync'

weten ze genoeg
 
Richard
Ik vindt het wel grappig te lezen over die voltages.

Want 12v is erg weinig, ook voor pstn. Lijkt me 24volt toch eerder.
De maximale spanning kan namelijk oplopen tot 60v.

Van ISDN hoorde ik echter weer op meerdere plaatsen dat dit normaliter tussen de 40 en 60 volt is, dan lijkt 90v me toch weer wat veel van het goede. Doch voor zover ik begrepen heb zit ISDN op 96v doch wordt door de NT1, wat feitelijk dan je ISRA punt is, omgezet naar een andere waarde en er zit dan normaliter niet meer dan 40v verschil tussen receive en transmit.
Dus tussen de 40 en 60 volt blijkt dan toch eerder te kloppen want je gaat niet -voor- je NT1 meten normaliter.
Wel kan de spanning op ISDN tot 90v oplopen.
Zowel bij analoog alsook bij ISDN wordt de spanning namelijk een stuk hoger als er gebeld wordt, dus voor de "ring" zal ik maar zeggen.

Volgens mij is Puma hier goed in thuis, misschien dat die er wat meer over kan verduidelijken hoe dat nu precies zit.
Greetings, Richard.
 
georgette
De monteur van KPN is geweest . Hij had binnen 2 minuten het signaal gevonden. Hij zei dat het meestal de middelste rode en blauwe zijn van de hele bos draden. In mijn geval 10x4 draden. Het signaal vind je niet met een spanningsmeter maar wel als je de draden op de livebox aansluit en dan kijkt of het @ lampje blijft branden.
 
TCP_IP
en als je pech hebt, het kan soms half uur duren voordat modem online komt Pfft (met nadruk op SOMS )
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wacht al 4 weken op monteur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
3 weken zonder tv Klacht over Online : 15 09 jun 2015
snelheid ingestort sinds paar weken Algemeen : 2 28 okt 2009
KPN monteur sluit verkeerde aders aan Opleveringsproblemen : 7 15 jun 2009
Monteur namens Orange Algemeen : 2 13 jun 2008
na 2 weken de stekker eruit..... Algemeen : 3 12 feb 2008
Advertentie