obey-robots.txt
03 December 2016, 14:39
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

wegvallende verbinding

Ruud44
Sinds enkele weken valt verbinding om de 5 seconden weg. Na resetten modem (speedtouch 510) is snelheid even redelijk (150 kBts per minuut terwijl 2 Mbts is beloofd) waarna het wegvallen begint.
Na 5 minuten stopt het wegvallen maar is de snelheid nihil (4kBts per minuut).
Heb Orange family ADSL.
Besturingssysteem: Vista home premium.
Helpdesk geeft geen oplossing: 'signaal doorgemeten en goed bevonden'.
Iemand enig idee?
 
vdrijver
misschien een ander modem even proberen,sluit je dat probleem alvast uit
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream
 
Ruud44
vdrijver schreef:
misschien een ander modem even proberen,sluit je dat probleem alvast uit


Dank voor je antwoord. Welke modem is aan te bevelen? Is dat eenvoudig zelf te doen?
 
rrozema
Hoe zit het met je foutentellers? Die heb je ook op de 510 wel, toch? M.a.w. is het je adsl connectie die wegvalt/traag is of is het je LAN?
 
Ruud44
rrozema schreef:
Hoe zit het met je foutentellers? Die heb je ook op de 510 wel, toch? M.a.w. is het je adsl connectie die wegvalt/traag is of is het je LAN?


Dank voor je antwoord.

Hoe kan ik die foutenteller zien/openen?
 
rrozema
Ik wou dat ik het je kon vertellen maar ik heb geen 510. Ik wou graag van jou horen of je kon bepalen of het je adsl connectie is die wegvalt of je lan verbinding.
 
TCP_IP
als het je LAN-verbinding is... even kijken in je event viewer
(start>>configuratiescherm>>systeembeheer>>logboeken
dan links kiezen voor "systeem" ... even kijken of daar dhcp events tussen staat bijvoorbeeld...
 
Ruud44
KnowItAll schreef:
als het je LAN-verbinding is... even kijken in je event viewer
(start>>configuratiescherm>>systeembeheer>>logboeken
dan links kiezen voor "systeem" ... even kijken of daar dhcp events tussen staat bijvoorbeeld...


Dank voor je antwoord.

Ja, daar staan heel veel dhcp events tussen: steeds dezelfde mededelingen; de laatste:

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Dhcp-Client
Datum: 3-3-2008 10:45:25
Gebeurtenis-id:1003
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PC_van_Gebruike
Beschrijving:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 001731611C7F. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te verkrijgen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Dhcp-Client" Guid="{15A7A4F8-0072-4EAB-ABAD-F98A4D666AED}" EventSourceName="Dhcp" />
<EventID Qualifiers="0">1003</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2008-03-03T09:45:25.000Z" />
<EventRecordID>181672</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>PC_van_Gebruike</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>001731611C7F</Data>
<Data>%%1223</Data>
</EventData>
</Event>

Hoop dat je hier iets mee kan. Ben nogal een leek op dit gebied.
 
rrozema
Dank voor de aanvulling mr. knowitall Smile Dat was de spijker op z'n kop.

Blijkbaar kan je machine niet meer 'praten' met je 510. Dat is niet een probleem van je adsl verbinding maar van je LAN.

Er kunnen nog steeds meerdere oorzaken zijn, maar we zijn nu wel iets verder gekomen. Er is een probleem met je netwerkkaart (of z'n drivers), de kabel (of de wireless verbinding) of je 510 loopt vast.

Werk je draadloos of via een netwerkkabel?
 
Peter_L
rrozema schreef:
Dank voor de aanvulling mr. knowitall Smile Dat was de spijker op z'n kop.

Blijkbaar kan je machine niet meer 'praten' met je 510. Dat is niet een probleem van je adsl verbinding maar van je LAN.

Er kunnen nog steeds meerdere oorzaken zijn, maar we zijn nu wel iets verder gekomen. Er is een probleem met je netwerkkaart (of z'n drivers), de kabel (of de wireless verbinding) of je 510 loopt vast.

Werk je draadloos of via een netwerkkabel?


Om te checken of je netwerk kaart het nog doet (draadloos of bedraad) kun je een ping opdrachtgeven naar 127.0.0.1 Dus: ping 127.0.0.1
Als je antwoord krijgt dan doet je netwerk kaart het in iedergeval. Je kunt je netwerk kaart en drivers ook checken via apparaart beheer (netwerk adapters). Er mag geen vraagteken staan

En je zou kunnen proberen of je via je browser bij je 510 kunt komen via het ipnummer. Als dat wel lukt dan kun je vanaf je PC in iedergeval wel praten met je 510
Peter
Gewijzigd door Peter_L op 03 maart 2008, 20:37
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Verbinding valt Storing 8 15 september 2016, 09:25
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:43:11
| Tiger03:04:32
| dutch flash04:08:20
| Roroko04:18:50
| Wanabo04:27:42
| Lutz08:15:06
| Ronsworld15:11:55
| ronald schuit15:17:56
| okkie_199417:13:49
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?