obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox icm Acer(Vista)
kevin
Beste Orange gebruikers,

in mijn zoektocht om mijn probleem op te lossen ben ik op deze site terecht gekomen. Ik heb al rond zitten kijken, maar heb de oplossing op mijn probleem nog niet gevonden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het gaat om het volgende:
Ik heb al een jaar of 3 ADSL van Wanadoo (orange) met de livebox met de draadloze optie. Staan tot nu toe altijd 2/3 systemen op.
- PC met wifi usb stick;
- Laptop met Windows XP, ingebouwde wifi;
- PC met vista, ingebouwde wifi.

Nu heb ik ipv de pc met de usb stick een laptop gekocht. Deze wil ik als het kan naast alle andere systemen op het internet aansluiten. Dit lukt me echter niet, welke mogelijkheid ik ook probeer.
De laptop werkte met een Acer E-net management systeem voor netwerken, deze is er inmiddels af (kreeg ik als tip). Maar nog lukt het me niet.

De pc met vista deed het vrij snel met de juiste instellingen, maar als ik precies dezelfde instellingen op de laptop gebruik (juiste SSID, versleuteling WEP met juiste Wep-key) dan maakt hij maar geen verbinding. De laptop geeft ook geen oplosmogelijkheid. Met de laptop kan ik wel inloggen op de onbeveiligde netwerken van de buren (even als test).

Ik hoop dat dit probleem voor jullie bekend voorkomt en dat jullie mij kunnen helpen, want een laptop om te internetten waar ik nu niet meer kan internetten is niet waar ik op zit te wachten.

Bij voorbaat dank voor het meedenken, de helpdesk van Orange laat 0,0 van zich horen..

Groeten,

Kevin
Gewijzigd door kevin op 09 maart 2008, 18:42
 
rrozema

Quote

artware schreef:
heb je wel een opeenvolgend ip genomen voor je nieuwe laptop

pc 1 bv xxx.xxx.x.10
lap1 bv xxx.xxx.x.11
lap2 bv xxx.xxx.x.12

misschien pakt hij de oude van je pc of maakt hij er zomaar een die niet in je livebox staat


Sorry, maar waar slaat dit op? De laptop krijgt automatisch een beschikbaar en correct ip adres van de dhcp server in de livebox. Begin a.u.b. niet zelf dingen in te stellen zolang dat niet nodig is.
 
rrozema
@Kevin: Je bent waarschijnlijk vergeten dat je in het verleden bij het aanmelden van de andere pc's het 'REG'-knopje onderop de livebox hebt gebruikt. De livebox gebruikt niet alleen WEP-beveiliging maar ook MAC-filtering. Door het 'REG' knopje in te drukken vlak voordat je je nieuwe client (=je nieuwe laptop) verbindt met het draadloze netwerk, zorg je er voor dat de livebox het mac adres van jouw nieuwe laptop in z'n lijstje met toegestane MAC adressen toevoegt.
 
kevin

Quote

rrozema schreef:
@Kevin: Je bent waarschijnlijk vergeten dat je in het verleden bij het aanmelden van de andere pc's het 'REG'-knopje onderop de livebox hebt gebruikt. De livebox gebruikt niet alleen WEP-beveiliging maar ook MAC-filtering. Door het 'REG' knopje in te drukken vlak voordat je je nieuwe client (=je nieuwe laptop) verbindt met het draadloze netwerk, zorg je er voor dat de livebox het mac adres van jouw nieuwe laptop in z'n lijstje met toegestane MAC adressen toevoegt.


Dit is inderdaad het geval geweest. De laptop is gekocht op 30-12-07 en eindelijk heb ik nu internet zoals het hoort!

Heel erg bedankt voor het meedenken.

Gr, Kevin
 
rrozema
@kevin: Graag gedaan.

@artware: nu ik mijn reactie terug lees denk ik dat ik misschien wat te bot tegen je was. Mijn excuses daarvoor. Het is niet mijn bdoeling om andere vrijwilligers voor het hoofd te stoten. Jouw suggestie zou echter gemakkelijk mensen op het verkeerde pad kunnen zetten, dusdanig dat ze nog verder van huis zijn. Probeer a.u.b. zo veel mogelijk bij de standaard instellingen te blijven, dan zul je -over het algemeen- het minste problemen ondervinden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox icm Acer(Vista)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
PC met Vista aansluiten met dongle Thomson meer apparaten aansluiten : 6 05 mei 2014
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Advertentie