obey-robots.txt
06 December 2016, 13:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

livebox snr-marge

wampie
weet iemand of de snr marge zo hoog mogelijk, of zo laag mogelijk moet zijn

een medewerker van orange zegt het moet rond de 10 db zitten
maar op sommige sites lees ik dat de snr marge zo hoog mogelijk moet zijn

mijin ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
Afname Dichtbij : 42.0 dB
Ver weg : 21.6 dB
SNR-marge Dichtbij : 21 dB
Ver weg : 25 dB
HEC-teller 2
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

ik wil dit weten omdat ik laatse weken wat krakende telefoonverbinding heb
nu heb ik het kabeltje van de livebox naar het isra punt nog korter gemaakt, nu is de snr marge nog iets hoger geworden
Gewijzigd door wampie op 11 maart 2008, 15:05
 
rrozema
hoger is beter. de SNR marge is de 'afstand' tussen de hoogste top van de ruis op je lijn en het laagste punt van het bruikbare signaal.
 
mesa57
Moet je upstream niet rond de 1000 liggen ?
Als dat niet zo is duidt dat volgens mij op lijnproblemen ...
Vertel dat de helpdesk maar eens.
 
erwinvos
De lijnproblemen zijn sinds een tweetal weken algemeen. Ook ik heb er last van en voorheen nooit problemen.

er zit nog steeds een probleem in de centrale die nog niet opgelost is
 
wampie
mesa57 schreef:
Moet je upstream niet rond de 1000 liggen ?
Als dat niet zo is duidt dat volgens mij op lijnproblemen ...
Vertel dat de helpdesk maar eens.


ja dat zou ook moeten
ook de downstream zou het dubbele moeten zijn

heb vandaag gebeld met orange

ze zeiden dat deze maand waarschijnlijk alles geregeld zou worden
niet dat ik dat geloof of zo , maar ja je weet het nooit he
kan altijd zijn dat ze daar per ongeluk iets goed doen :p
 
xsjado
SNR marges zijn ook af te lezen vanuit de LB pagina via 192.168.1.1

de ruisverhouding ook wel te noemen.

deze waardes moeten rond de 10.0 liggen.
ligt dat niet ? dan kan dat duiden op een bekabelingsprobleem of een storing in het ISRA punt.
dat is het hoofd-aansluitpunt van de KPN.
hier kan stof in zitten en/of een draadje los zitten.

men zegt vaak ' het heeft altijd gewerkt'

een wasmaschiene werkt ook al 3 jaar non stop goed en kapt er ook in 1 keer mee.

laten wel voorop houden dat het hier gaat om een stukje electronica en dat werkt niet altijd naar wens.
 
Richard
SNR marges zijn ook af te lezen vanuit de LB pagina via 192.168.1.1

Alleen in het geavanceerde deel onder statistieken, zoals Wampie al schreef. Niet in het standaard menu.

Van is de waarde wel redelijk ligt hier op 14dB dus da's wel in de buurt van de 10.0.Smile


Greetings, Richard.
 
wampie
nu zeggen jullie weer dat snr marge rond de 10 moet liggen

en RRozema zegt , hoe hoger hoe beter

wat is het nou

orangemedewerker zei ook dat het rond de 10 moet liggen

maar op heel sites las ik dat hoger beter is

ik ga er vanuit dat het probleem gewoon bij orange in de centrale zit
en dat het deze maand word opgelost, de kabels zijn allemaal goed hier


maar ik vraag me nog 1 ding af he

wat gebeurd er in de orange centrale als ik krachtstroom op het isra punt zet ?
Grin
mischien gaan ze dan es echt daar aan het werkAngry
Gewijzigd door wampie op 12 maart 2008, 00:18
 
xsjado
wie geloven jullie ?

medewerkers of iemand die er niet werkt ?

maakt mij vrij weinig uit probeer aleen maar te helpen Wink

rond de 10 is goed hoe hoger hoe slechter
hoe lager hoe slechter

gewoon zorgen dat die marges rond de 10 liggen

9 mag
11 mag ook

is dit niet het geval ? dan kabels israpunt etc nakijken mocht u hier storing van ondervinden
 
vdrijver
ik geloof mensen uit de praktijk,niet iemand van een helldesk die wat doms van een blaadje af leest.heb echt de meest domme dingen gehoord op de helldesk van orange.kabels vervangen(die cat5e gecertificeerd zijn en al jaren goed werkte met wanadoo over kpn),nu gebruik ik de zelfde kabel met xs4all over kpn en het werkt 10x beter dan met die shit livebox.prutszooi levert orange,kijk daar eerst maar na,voordat je domme dingen op dit forum verteld
Gewijzigd door vdrijver op 12 maart 2008, 00:53
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox snr-marge', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
livebox , tvix 6500a mediaspeler, netwerk. Algemeen 7 01 december 2012, 06:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:14:11
| Tiger02:55:22
| dutch flash03:12:50
| Ano03:20:13
| RichieB04:50:26
| funkyduck05:00:40
| frankvdz12:55:27
| Hans13:16:15
| mountainmaster14:09:00
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?