obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
eminent modem
carcom
en nu wat later 747 kbps
 
carcom
.. Na een paar maanden gewerkt te hebben werkt het nu weer niet meer..
Er schijnt iets bij ons in de buurt in de centrale te zijn veranderd, en na 3 weken zonder internet heb ik weer signaal,
maar nu krijg ik mijn eminent, (om men livebox draadloos te maken) niet meer aangesloten. Zodra ik men eminent aansluit op men livebox valt de verbinding weg.
Iemand suggesties?
 
TCP_IP
stel je eminent router als accespoint/switch in Wink


Volg link naar FAQ

Lees eerst dit door en probeer het uit, als het echt niet lukt pakken we handleiding erbij en zoeken we het uit Wink (ivm mogelijkheden eminent en waar instellingen gedaan moeten worden)
succes !
Gewijzigd door TCP_IP op 21 oktober 2008, 23:27
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Wat daar staat klopt verder, die configuratie aanhouden.

Heb je de kabel die tussen livebox en eminent zit wel in een LAN poort van je eminent gedaan (NIET WAN poort !! )

Krijgt je PC overigens een ip adres ? zo ja welke ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
heb je zelf een ip ingesteld of krijg je die van de je livebox ?
Indien vastgezet, heb je wel standaard gateway ingevuld ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

Fons schreef:
ligt eraan welk ip je bedoelt maar heb ff gekeken!

uhhh! de IP van

de livebox is 192.168.1.0

de router is 192.168.1.200

ja hij zit in me LAN socket 1 voor me liveboz en socket 2 voor de PC


De ip van de livebox kan niet 192.168.1.0 zijn. Dat moet 192.168.1.1 zijn.

En je hoeft niets aan de instellingen van de livebox te veranderen zolang je de livebox en jouw router via de LAN poort aansluit. Het ip adres van je router 192.168.1.200 is prima en past ook bij de manier van aansluiten van de kabels. Maar, heb je ook de dhcp server in je router uit gezet (stap 7)? Zolang die nog aan staat zul je inderdaad geen goede verbinding kunnen krijgen, zelfs terwijl je wel een geldig ip adres hebt op je pc. Je default gateway zal nu namelijk 192.168.1.200 zijn en niet 192.168.1.1. Zo gauw je de dhcp server in je router hebt uitgeschakeld en je ip adres hebt vernieuwd op je pc (je pc opnieuw opstarten is ook goed) zal je verbinding het gewoon doen.

N.B. Zou je niet weer in meerdere threads willen spammen? Het is de bedoeling dat je een eigen thread opent en niet andermans threads kaapt; zo worden de verhaallijnen erg slecht te volgen. Plus je loopt op deze manier juist het risico dat er helemaal niemand meer reageert op jouw vraag.
Gewijzigd door rrozema op 17 november 2008, 00:20
 
Barney
Hey Fons,
heb je instellingen doorgenomen en er zit 1 fout in: De DSL modulatie moet G.992.5 (ADSL2+) zijn.
Je kunt de modulatie ook op Automatic zetten de modem die optie heeft.

Hopelijk werkt ie op deze manier wel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eminent modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie