obey-robots.txt
07 December 2016, 17:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

overstappen en opzeggen

jan groen
Ik heb mij aangemeld bij Telfort en laat Telfort de lijn van Orange overnemen. Telfort heeft dit bij Orange gemeld en nu heb ik een mailtje ontvangen van Orange dat mijn abo op 31/5 wordt stopgezet. Ook heb ik gezien in een status pagina van Orange dat ze mijn abo op 31/5 stopzetten.Smile
Ik heb zelf nog geen opzeg brief gestuurd maar zo te zien is dat ook niet meer nodig!
 
Richard
Het beste kun je het toch wel even telefonisch bevestigen.

Ik ben officieel per 31/3 van Orange af maar heb me laten overzetten naar Telfort per 14/3. Orange was echter een dag te vroeg met het uitschakelen van het signaal. Ook geen probleem, liever een dag te vroeg dan 3 dagen te laat, want de Telfort verbinding werkte toch al zo bleek. Modem er aan gehangen en gaan met die banaan.

Tot nu toe ben ik wel tevreden over Telfort.
Greetings, Richard.
 
nokowow
Hallo iedereen.

vraagje Cool

Het zo omkoppelen van de de livebox wat u beschreef naar een ander asdl modem, was dat dan op het andere ader paar of gewoon de draden waar de livebox ook op zat.

Ik snap niet dat het zo kan,dat je asdl op een lijn hebt dat je dan zo een andere aanbieder er op kan zetten.

Maar welicht is er iemand die dat weet.Smile

Groeten.
 
TCP_IP
als bekend is dat Telfort lijn gaat overnemen en alle providers gaan ermee akkoord kan orange gewoon van lijn worden gehaald en kan orange zijn stekkertjes in de wijkcentrale inpluggen
 
guus
Richard, wat voor een snelheden haal je dan bij telfort? Grin
 
Richard
Bij mij zelf is de snelheid hetzelfde gebleven, bij Orange was ik ingetraind met 17.2mbit en bij Telfort nu met 17.4 dus dat scheelt niet zoveel.

Zou ook raar geweest zijn als het anders was want de afstand tot de centrale alsmede bijv. de kwaliteit van de bekaling is toch wel bepalend.

Maar er was er bijv. eentje die een hoop problemen had met orange, snelheden van 57 kbyte etc. Die is overgestapt naar Telfort en zit nu gewoon bij aansluiting op 15 of 16 mbit.

Doch zoals gezegd, dat moet men niet als peil pakken, je moet eigenlijk kijken wat je snelheid zou moeten zijn, en over het algemeen haal je die snelheid ook wel bij Telfort.

Uiteraard zijn er bij Telfort ook mensen met klachten, net als bij Orange en elke andere provider.

Greetings, Richard.
 
guus
Maar richard waarom ben je dan overgestapt als je die snelheid haalt ook bij orange of haalde je die snelheid niet?
 
Richard
De redenen waarom ik ben overgestapt naar Telfort:

1.) Telfort heeft geen starttarief met bellen, scheel me toch al weer vlug tussen de 8 en 10 euro per maand.
2.) Ik wilde mijn externe smtp servers kunnen bereiken, dat kan nu weer.
3.) Telfort modem ondersteunt NAT-Loopback en ook bridgemode. Dat laatste kan ik niet gebruiken gezien de telefonie, maar de nat-loopback is toch al erg handig. Net als uPnP trouwens wat ook standaard in dat modem aanwezig is.
4.) Ik dacht mijn 2 mbit terug te krijgen die ik door Orange verloren was, dit is op zich niet het geval geworden dus, maar toch heb ik geen spijt van de overstap.
5.) Slechte ping bij games, is nu toch wat beter.
6.) Dat is een probleem wat zich de laatste tijd vaker voordoet, minimaal 1x per maand en dat is een routingsproblemen binnen Orange.
Op de meest gekke momenten kon ik de laatste tijd mijn eigen site niet meer bereiken, vaak urenlang niet. Dat moet je niet gebeuren als je aan het updaten bent, alwaar ik de laatste tijd wel veel mee bezig was.

Feitelijk had ik dus qua stabiliteit van de verbinding en de telefonie op zich geen klagen over Orange.

Ik ben dus puur overgestapt uit kostenoverwegingen en wat irritatie over kleinere dingen met name aangezien ik een paar servers beheer en er ook een paar zelf heb draaien en met Orange dus die remote poort 25 niet meer kon benaderen.
Ik wil perse niet afhankelijk zijn van een smtp van de provider. Ben ik nu ook maar gaat die dicht kan ik altijd nog via de smtp an mijn andere domeinen toch doorwerken.
En ik kan remote mailservers weer testen op goede werking.

Het is dat ik telefonie heb maar als TweakDSL niet zo duur was met zijn telefonie zou ik daar weer terug zijn gegaan, dat is het beste waar ik ooit gezeten heb.

Greetings, Richard.
 
Richard
De belangrijkste reden ben ik vergeten zie ik. Ik wilde van die jaarcontracten af want ik wil perse niet telkens voor een jaar weer ergens aan vast zitten. Ook al is het ergens goed toeven is toch vrijheid troef bij mij.
Bij Telfort zit ik er nu dus wel een jaartje aan vast, maar daarna kan men dan ook weer maandelijks opzeggen, dus niet steeds weer een jaar wachten als je minder tevreden zou worden ofzo.

Greetings, Richard.
 
jan groen
Ik stap ook over puur voor het geld!Smile
Ik had nu alleen ADSL extra van Orange en de snelheid en kwaliteit was opzich best wel goed. Ik heb nu nog een budgetlijn en bel uit met voipcheap.
Ik heb nu alleen adsl van Telfort genomen 19,95 pm. Als ik ben overgestapt laat ik mijn KPNnummer porteren naar Budget phone naar een preypaid nummer. Dat kost 10 euro per jaar mijn budgetlijn van KPN vervalt vervolgens. Daarnaast blijf ik bellen met Voipcheap.Smile
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'overstappen en opzeggen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen door storingen Storing 9 19 november 2016, 09:50
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid 6 30 april 2016, 12:13
Digitale TV opzeggen via online.nl account Algemeen 4 28 december 2015, 12:42
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:21:48
| Hans03:42:06
| Memooh05:08:45
| Wanabo09:44:52
| Tiger17:56:13
| ronald schuit18:54:42
| ekhhorlings21:14:26
| Lutz21:21:36
| mRcan22:45:54
| dutch flash23:02:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.