obey-robots.txt
06 December 2016, 20:46
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken

duidelijkheid bij orange

stesan
ik ben op 5 feb 2008 na een slopende affaire en een advocaat afgelosten door orange voor adsl extra , email adres en login op de website was niet meer mogelijk .
tevens krijg ik officiele brieven met afsluiting per 5 2 2008 van orange .

echter na 2 maanden is het account ineens weer actief en alles doet het weer terwijl de opzegging legaal was en ook bevestigd is .
ook schrijven ze gewoon weer geld af , na tel contact duurde weer erg lang is het sorry maar ik kan u niet helpen bel maat terug etc etc .

hebben jullie hier ook ervaringen mee

rrozema
Als je zwart op wit hebt staan dat ze je afgesloten hebben per 5 feb. dan is er toch niets aan de hand? Storneer alle afgeschreven bedragen, laat desnoods zelfs je bank een blokkering op afschrijvingen door Orange zetten zodat er geen nieuwe afschrijvingen meer plaatsvinden (met jouw schriftelijke bevestiging dat je bent afgesloten in de hand zal dat moeten lukken). Je schrijft, wanneer Orange met dreigbrieven komt, 1 keer een aangetekende brief terug waarin je verwijst naar jouw afsluiting per 5 februari, liefst voeg je een copietje van je afsluitingsbrief bij en dan heb jij aan je plicht voldaan. Niet bellen, want dat kost je alleen maar meer geld en als het er op aan komt, dan blijken die gesprekken toch niet geregistreerd te zijn. Laat ze maar komen met incasso bureau's etc, jij staat volledig in je recht en hoeft verder geen actie meer te ondernemen. Een incasso bureau zal op vertoon van jouw schriftelijke bewijs van afsluiting plus het verzendbewijs van de aangetekende brief waarin je e.e.a hebt uitgelegd aan Orange, onmiddelijk afdruipen en hun kosten op Orange verhalen.

Tiger
stesan schreef:
ik ben op 5 feb 2008 na een slopende affaire en een advocaat afgelosten door orange voor adsl extra , email adres en login op de website was niet meer mogelijk .

echter na 2 maanden is het account ineens weer actief en alles doet het weer terwijl de opzegging legaal was en ook bevestigd is .
ook schrijven ze gewoon weer geld af , na tel contact duurde weer erg lang is het sorry maar ik kan u niet helpen bel maat terug etc etc .

hebben jullie hier ook ervaringen mee

Volgens mij hoef jij helemaal niet te reageren want bellen naar de helpdesk en eventueel een aangetekende brief sturen kost alleen maar extra geld en waarom zou je dat verspillen het is toch van de zotte dat jij kosten zou moeten maken voor hun stommiteit.

Gewoon alle afschrijvingen terug laten boeken en verder wacht je maar af wat gaat komen jij hebt toch de officiële brief dus waar maak jij je nog druk om.

En als ze zo stom zijn om een incassobureau te sturen kan jij toch wat rrozema aangeeft toch de officiële brief tonen.

Succes Tiger

Peter_L
Juridisch gezien ligt dat toch wat ingewikkeleder. Je moet in geen geval gebruik maken van het abonnement dat weer werkt. Anders zijn ze ondanks de opzegging wel degelijk gerechtigd (juridisch gezien) abonnements geld te incasseren. Je maakt dat immers weer gebruik van dat abonnement. Ik heb daar ook al eens mee te maken gehad. NIET DAT WERKENDE ABBO GEBRUIKEN!! Anders heb je namelijk weinig recht van spreken voor een geschillencommissie

Je hoeft verder niet te reageren als je alles zwart op wit hebt staan, zolang je dus maar niet gebruikt maakt van het werkende abbo
Peter
Gewijzigd door Peter_L op 22 maart 2008, 20:07

Peter_L
rrozema schreef:
Als je zwart op wit hebt staan dat ze je afgesloten hebben per 5 feb. dan is er toch niets aan de hand? Storneer alle afgeschreven bedragen, laat desnoods zelfs je bank een blokkering op afschrijvingen door Orange zetten zodat er geen nieuwe afschrijvingen meer plaatsvinden (met jouw schriftelijke bevestiging dat je bent afgesloten in de hand zal dat moeten lukken). Je schrijft, wanneer Orange met dreigbrieven komt, 1 keer een aangetekende brief terug waarin je verwijst naar jouw afsluiting per 5 februari, liefst voeg je een copietje van je afsluitingsbrief bij en dan heb jij aan je plicht voldaan. Niet bellen, want dat kost je alleen maar meer geld en als het er op aan komt, dan blijken die gesprekken toch niet geregistreerd te zijn. Laat ze maar komen met incasso bureau's etc, jij staat volledig in je recht en hoeft verder geen actie meer te ondernemen. Een incasso bureau zal op vertoon van jouw schriftelijke bewijs van afsluiting plus het verzendbewijs van de aangetekende brief waarin je e.e.a hebt uitgelegd aan Orange, onmiddelijk afdruipen en hun kosten op Orange verhalen.

Rrozema dat klopt (juridisch gezien) niet helemaal. Op het moment dat hij namelijk weer gebruik maakt van het abonnement is Orange gerechtigd om weer abbo geld te incasseren. Het abbo wordt daarmee min of meer automatisch weer geactiveerd. Je hebt gebruik gemaakt van een dienst, dus zul je daar alsnog voor moeten betalen. Dit ondanks de eerdere opzegging en brieven. Niet gebruik maken van het werkende abbo dus!!! Anders sta je juridisch gezien bijzonder zwak.

Geloof me ik heb er ook mee te maken gehad (niet bij Orange) en ik had geen poot om op te staan bij de geschillencommissie

Dus: niet dat abbo gebruiken !!!!
Peter
Gewijzigd door Peter_L op 22 maart 2008, 20:04

Tiger
Peter_L schreef:
Juridisch gezien ligt dat toch wat ingewikkeleder. Je moet in geen geval gebruik maken van het abonnement dat weer werkt. Anders zijn ze ondanks de opzegging wel degelijk gerechtigd (juridisch gezien) abonnements geld te incasseren. Je maakt dat immers weer gebruik van dat abonnement. Ik heb daar ook al eens mee te maken gehad. NIET DAT WERKENDE ABBO GEBRUIKEN!! Anders heb je namelijk weinig recht van spreken voor een geschillencommissie

Je hoeft verder niet te reageren als je alles zwart op wit hebt staan, zolang je dus maar niet gebruikt maakt van het werkende abbo
Peter

Peter ik weet niet of jij goed kan lezen;

stesan schreef:

En dat betekent dan ook dat Orange niet meer het recht heeft om de lijn na afsluiting die ook nog eens schriftelijk bevestigd is niet meer te activeren en in dit geval hebben ze geen poot om op te staan omdat ze de lijn zonder toestemming dus illegaal geactiveerd hebben.

Tiger

Peter_L
Tiger schreef:
Peter_L schreef:

Peter

Peter ik weet niet of jij goed kan lezen;

stesan schreef:

En dat betekent dan ook dat Orange niet meer het recht heeft om de lijn na afsluiting die ook nog eens schriftelijk bevestigd is niet meer te activeren en in dit geval hebben ze geen poot om op te staan omdat ze de lijn zonder toestemming dus illegaal geactiveerd hebben.

Tiger

Tiger ik kan wel goed lezen hoor.
Maar het ligt juridisch wel degelijk anders. Ik heb het namelijk zelf ook meegemaakt. (niet bij Orange)
Ik had opgezegd, brieven hierover ontvangen, lijn afgesloten. Abbonement werd toen op de een of andere vreemde manier weer werkend gemaakt. Ik dacht ha, dat is mooi, lekker nog 2 maanden gratis internetten. Nou, mooi niet. Ik moest - ondanks de opzegging - gewoon nog 2 maanden extra abbo betalen omdat ik er weer gebruik van gemaakt had. Ze hadden net als bij Orange de lijn weer onterecht werkend gemaakt maar omdat ik er weer gebruik van maakte moest ik alsnog betalen.

Dit is voor de geschillencommissie (met advokaat) geweest en heb ik verloren. Vandaar dat ik even wilde waarschuwen hiervoor. Maar als jij vind dat het anders is dan hoor ik graag waarop jij dat baseert (info moet wel verifierbaar zijn) Want dan heb ik nog een appeltje te schillen met mijn advokaat WinkWink

peter
Gewijzigd door Peter_L op 22 maart 2008, 22:28

rrozema
Ik zou peter in deze maar geloven. Ik was er eerlijk gezegd automatisch van uit gegaan dat je de verbinding niet zou gebruiken. Dus goed punt van P.
Gewijzigd door rrozema op 23 maart 2008, 01:49

stesan
verbinding is niet meer gebruikt heb zelfs geen kpn lijn meer dus is onmogelijk .
dank jullie wel voor jullie advies en ik ga zoals jullie stellen afwachten op wat evt komen gaat de bank laat geen afschrijvingen meer toe dus dat is ook opgelost .

bedankt allemaal en veel sucecs met dit forum

DaOtH
Heb mijn abonnement na langdurig niet opleveren van verhuizing in gebreke gesteld, en middels tweede brief 2 weken later eenzijdig het abbo ontbonden en het abonnementsgeld van maart laten storneren.
Nog geen reactie gezien van orange..

Heb ikmiddels iedereen mijn nieuwe mailadres gegeven, maar haal nog wel via POP mijn orange mail op. Aansluiting gebruik ik niet (hij werkt niet eens wat dat betreft)

Zou pop of webmail gebruik ook zulke problemen kunnen geven ?, formeel heb ik dus inderdaad gezegd geen abbo meer te hebben, en haal ik mijn mail enkel op om te controleren of iedereen het nieuwe mailadres gebruikt.

Arjan

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'duidelijkheid bij orange', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? 8 21 november 2011, 16:12
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen 2 29 december 2010, 18:26
Orange Live box vraag Algemeen 14 15 december 2010, 23:04
Duidelijkheid mbt ‘re-set’ op de Thomson TG 712 Thomson configuratie en problemen 7 24 november 2010, 01:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:40:58
| Lutz00:48:08
| mRcan02:12:26
| dutch flash02:28:51
| Memooh03:01:46
| Wanabo04:37:26
| Ano06:03:46
| dutch106:54:25
| Tiger07:34:44
| earlgrey7207:45:13
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?