obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
wireless beveiliging via MAC en niet WEP
remichi
sorry dat ik jullie weer stoor.

heb nog steeds last dat als ik een tijdje de pc niet gebruik het internet weg valt, torrent of geen torrent. als ik pc aanzet en 192.168.1.1 intyp krijg ik livebox instelling. als ik na tijdje terug kom, en hij zegt dat er verbinding is (maar die is er dan niet) 192.168.1.1 intyp krijg ik de e-tech router instelling pagina.

nu heb ik ook nog eens besloten dat ik mijn wireless wil beveiligen. heb wep geprobeerd, maar daar kom ik na een keer computer aan en uitzetten dan ook niet meer in, ondanks dat ik wep key en alles invul.

ik zou graag ergens in de router instellingen de mac adressen van bepaalde computers toegang geven tot internet, dus zonder gebruik van wep. er stond bij de wep key in de instelling bladzijde ook iets over default TX key.

heb een printscreen van een pagina van mijn router gemaakt, snap niet helemaal waar ik wat moet veranderen.

het hele wep key werkt dus niet zo goed, daar wordt ik alleen van internet mee gegooid.

iemand ideeen hoe ik een goede constante verbinding kan krijgen en hoe ik het goed wireless kan beveiligen met de e-tech router??
 
rrozema
ok, je e-tech en je livebox lijken hetzelfde ip-adres, 192.168.1.1, te hebben. Zou dat kunnen kloppen? Het ip adres van de livebox is (vrijwel) niet aan te passen, dsu je zult dat van je e-tech moeten aanpassen. Zoek de handleiding van je e-tech op en vind uit hoe je het LAN adres verandert naar bijv. 192.168.1.2. Ik doe even de aanname dat je jouw e-tech als access-point gebruikt. De netwerk kabel loopt dan vanaf de livebox naar een LAN-poort van de e-tech, niet naar de WAN-poort. Dit is belangrijk, dus als mijn aanname niet klopt, volg dan onderstaande instructies NIET op! Maar reageer in plaats daar van even op dit bericht.

Om het ip adres te veranderen kun je het beste eerst een netwerk kabel tussen je pc en de e-tech plaatsen, verder geen kabels naar de livebox o.i.d. Geef je pc een avst ip adres, bijv 192.168.1.100. netmask maak je 255.255.255.0. De rest van de velden kun je wel leeg laten (dns, default gateway, etc). Open nu een internet explorer en ga naar http://192.168.1.1. Als het goed is kom je nu in het configuratie scherm van de e-tech. volg de handleiding van je e-tech om van 192.168.1.1, 192.168.1.2 te maken. Controleer ook gelijk of de dhcp server in je e-tech wel uit staat. Zo niet, doe dat dan alsnog. Bewaar de instellingen. Trek dan de netwerk kabel achter uit je pc en sluit die weer aan op de livebox (dus er loopt nu weer een kabel vanaf de livebox naar de LAN poort van de e-tech). Verander de TCP-ip instellingen van je pc weer naar 'automatisch verkrijgen' en je moet nu een stabiel netwerk hebben.

Hoogstwarschijnlijk zijn nu ook je problemen met wireless al verholpen. Is dat niet zo, plaats dan ook nog even een berichtje.
 
remichi
vast bedankt voor antwoord. mijn neef dacht laatst ook dat van ip-adres. maar veranderen lukte toen nog niet. zal eens kijken of het lukt met de e-tech manual erbij.
 
remichi
ik heb de aanwijzingen opgevolgt, hoe check ik of het nu allemaal klopt? als ik 192.168.1.1 intyp krijg ik de livebox instellingen.

las vandaag over oost-europeanen die in woonwijken rondrijden op zoek naar gratis wireless, zou dus nu toch snel maar eens het wireless gaan beveiligen zodat alleen ik er nog op kan.
 
rrozema
Bveiligen zou ik sowieso maar doen, oost-europeanen of niet. Er zijn mensen die nog veel meer vervelende dingen met jouw wireless verbinding willen en kunnen doen.

Je kunt kijken of het nu goed is door in je internet explorer naar het adres van je e-tech te gaan. Dan moet je op het configuratie scherm van je e-tech terecht komen.
 
TNW
MAC adres filtering is vrij waardeloos. Het is makkelijker door MAC filters heen te komen dan een WEP key te kraken.
Ik zie deze redenering helaas vrij vaak bij mensen die hun netwerk willen beveiligen. Men denkt dat MAC adres filtering moeilijk te omzeilen is, wat dus niet zo is.

Gebruik op zijn minst een soort encryptie. Zonder encryptie gaat je data gewoon onversleuteld door de lucht, zelfs met MAC filtering.

Eigenlijk zou iedereen gewoon WPA moeten gebruiken en niet blijven rotzooien met verouderde troep als WEP en MAC filtering.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wireless beveiliging via MAC en niet WEP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie