obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Plaatsing livebox
Richard

Quote

Het modem traint op 20400 mbs in en ik kan downloaden met 2,05 mb/sec. Topsnelheid dus en dat geeneens op het isra punt.

Ja wacht even, maar als jij zo snel intraint zit je heel kort bij de centrale. Het gaat om de afstand.
Ik zit 1900 meter van de centrale en heb dus feitelijk mijn punt verlengt naar 1915 meter door die 15 meter kabel.
Bij jou is dat misschien van 500 meter naar 520 meter dat is niet zo'n grote afstand.

@Rrozema: Ik geloof Orange niet zonder meer op dat punt. Ik heb er ook een technicus over gesproken en die stelt ook dat er in de oude wantcontactdozen die als ISRA punt dienen geen extra electronica zit wat nog iets met het signaal doet.
Verlenging betekent dus alleen verlenging van de afstand naar de centrale in die gevallen.

Dat betekent overigens niet dat het dichterbij plaatsen geen verbetering zou kunnen brengen. Bij mensen met problemen is het altijd de moeite waard om het even te proberen.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Prima, doe wat je wil. Ik zorg dat mijn modem dicht op mijn ISRA zit, omdat dat gewoon logisch klinkt, wat jij met jouw modem doet maakt mij geen bal uit. (en ja, ik heb een pest-bui vandaag...)
 
Richard
Als ie dicht bij de ISRA kan, dan kan men hem het beste daar ook gewoon plaatsen, logisch.

En een pestbui... ach dat hebben we allemaal wel eens.Wink
Greetings, Richard.
 
TCP_IP
tja je hoort wel vaker deze tegenovergestelde verhalen... maar mijn punt blijft toch bij die van Rrozema...
HET KAN idd 15m van ISRA, maar raad toch aan zo dicht mogelijk...

ben blij toch even mee te kunnen lezen met deze gesprekken, ook wat meer op de hoogte van dit
 
Richard

Quote

HET KAN idd 15m van ISRA, maar raad toch aan zo dicht mogelijk...

Logisch, dat zeg ik zelf ook, als het kan is het beter dichterbij. Alleen leg ik er zelf minder nadruk op.

Alleen probeer ik aan te geven dat er geen goede technische argumenten zijn die Orange (of een andere provider) kan aandragen dat het zou -moeten- en dat het klaarblijkelijk (ook volgens een technicus op dat gebied) puur verlenging van de afstand naar de centrale is. In OUDE situaties (zoals aangegeven)!

Technisch gesproken vraag ik me dus zelf af (alleen dat krijg ik niet boven water) of er in die nieuwere ISRA punten, waarbij het ISRA punt dus niet de wandcontactdoos in de kamer is, wellicht wel bepaalde elektronica aanwezig is die iets met het signaal doet, wat dus wel een meer technisch argument zou kunnen zijn bij de nieuwere aansluitingen.
Gewijzigd door Richard op 28 maart 2008, 03:06
Greetings, Richard.
 
rrozema

Quote

Profiler schreef:
Even een opmerking van mij: ik heb net mijn isra punt gevonden en opengemaakt, wat een draden zeg..ik heb vanuit het israpunt 3 kabels die mijn huis inlopen zag ik en heb dus 3 telefoonaansluitingen in huis. Ik gebruik er echter maar 1tje waaraan mijn livebox hangt en daarin ook mijn tel.aansluiting.
Maakt dit nog uit of het wel/niet werkt ?


Ik zie nog geen expliciet antwoord op dit stuk van je vraag staan, dus voor de zekerheid alsnog even: Ja, het is heel belangrijk dat je alle draden van het ISRA los maakt en enkel de draad naar je livebox aangesloten houdt. Extra aftakkingen zorgen voor echo's in het adsl2+ signaal die zeer verstorend werken. Zelfs dusdanig storend dat je verbinding er in het geheel niet door kan werken. Loshalen, dus!

Oh ja, 1 setje draden is natuurlijk de KPN leiding waar het signaal je ISRA op binnen komt, die moet natuurlijk wel blijven zitten Smile
Gewijzigd door rrozema op 28 maart 2008, 07:35
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Plaatsing livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie