obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Telefoon via je pc?
Richard
Momenteel heb ik aan mijn LB een telefooncentrale aangesloten. Analoog uiteraard.

Maar ik was me nu iets aan het afvragen, de telefonie komt eigenlijk via de LB binnen maar zou er op een of andere manier het ook mogelijk zijn om de telefoon met je headset op te nemen middels je pc?

Ik weet dat als je ISDN hebt en een ISDN kaart dat je dan een stukje software kunt laten draaien op je pc, en dan kun je ofwel met je telefoon opnemen of met je headset middels dat programma.

Nu doe ik dus niet op dat andere topic waar je 140 euro ofzo voor een kaart kwijt bent want voipbuster enzo doe ik wel via m'n pc, daar hoef ik geen centrale voor.
Maar zuiver dus de vraag of het mogelijk is middels een stukje software gewoon je telefoon op de pc op te nemen.
Of word die telefonie uitsluitend naar die telefoonuitgang op de LB geroute en is het daarmee afgelopen?
Greetings, Richard.
 
rrozema

Quote

Richard schreef:
... Of word die telefonie uitsluitend naar die telefoonuitgang op de LB geroute en is het daarmee afgelopen?



Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit toch?

Op de livebox draait een programmaatje qt823Tsk (of zoiets) dat luistert op o.a. poort 4720. Dit programma regelt de verbindingsopbouw voor de gesprekken via Orange. Bij mij zijn dat enkel uitgaande gesprekken, maar als jij wel gebeld wordt op je Orange nummer, zal het ook voor die inkomende gesprekken zijn. Inkomende gesprekken via de vaste lijn worden, door het op dit forum al veel genoemde relais, direct doorgeschakeld naar je telefoontoestel.

Nu terug naar jouw vraag, die nu is opgesplitst in 3-en:

1 - de inkomende gesprekken vanaf de vaste lijn worden niet omgezet in digitale vorm, m.a.w. deze kun je niet op je pc krijgen anders dan via bijvoorbeeld een modem kaartje/geluidskaart.

2 - inkomende gesprekken op je Orange nummer komen digitaal binnen aan de WAN kant van de livebox. In theorie zou je die kunnen onderscheppen. Er zijn echter een paar problemen: Orange heeft het formaat van het telefonie verkeer niet vrijgegeven en ik heb nog niemand gehoord die andere hardware/software dan de livebox werkend heeft met Orange telefonie (of zelfs maar een idee heeft of het wel standaard is). Verder zit alle communicatie aan de buitenkant van de NAT router, wat het nog eens veel lastiger maakt om bij het verkeer te komen. Ook dit is voorlopig dus niet mogelijk.

3 - uitgaande gesprekken over je Orange 'lijn'. Deze gesprekken worden in de livebox gedigitaliseerd en rechtstreeks door de livebox via de WAN kant van de livebox naar de centrale van Orange gestuurd. Hier gelden dezelfde problemen als bij 2 en ook dit is dus voorlopig niet mogelijk.

Kortom, nee, dit is niet mogelijk, Tenzij je zo'n ouderwets zuignap microfoontje op je telefoon plakt, deze in je geluidskaart drukt en audiorecorder opstart bij elk gesprek... Wink

Als iemand wel informatie heeft over de door Orange gebruikte protocollen voor Orange telefonie, dan houd ik me warm aanbevolen!
 
Richard
Het maakt mij niet uit als het antwoord wat later is, belangrijk is dat er ooit eentje komt want in dit geval had het sowieso geen haast.Smile

Daarom ook hartelijk bedankt voor je professionele antwoord. Ik had al zo'n vermoeden dat het zo in elkaar zou steken, da's ook de reden dat ik niet zo happy ben dat er geen externe splitter word gebruikt.

In elk geval ben ik weer geholpen en is me nu ook 100% duidelijk dat ik gewoon zal moeten wachten tot er ooit eens iets voor uitgevonden word. Tot die tijd dan maar Skype ofzo gebruiken voor het soort gespreken waarvoor ik die optie nodig had.Wink
Thanks!
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon via je pc?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen : 2 13 dec 2017
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen : 2 20 jul 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Geen telefoon verbinding Algemeen : 9 12 dec 2015
Advertentie