obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?
WitteKat

Quote

Lutz schreef:

Het hangt ervaan af of je een ADSL(2+) of VDSL2 aansluiting hebt. Dat kan je zelf controleren op je Huawei. Kijk bij WAN welke verbinding aktief is.


Verbindingstype: ADSL2+ staat er bij Status -> WAN -> xDSL ik heb alleen internet en geen telfonie.
 
I R Baboon
Dan is die geschikt voor je verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Dan moet dat lukken. Ik zal alleen het WLAN op een kanaal (20MHz) respectivelijk tot een downloadsnelheid van 150Mb beperken.

Je kan ook nog de instellingen uit de Huawei halen of in de FAQ aan de linker kant nalezen.

Succes ermee!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
WitteKat
Wil een aantal van jullie die een andere modem hebben aangeschaft de reden posten? Want hier ben ik wel benieuwd naar.

- Waren er problemen met de Huawei modem?
- Zijn deze problemen verholpen met een eigen modem?
 
Lutz
Tja,

uit mijn eigen ervaring vond ik het gebruikersinterface van Huawei niets. Je wijzigd iets, maar het wordt pas na een herstart aktief.

Eigen modems zijn ook veel makkelijker met port forwarding intestellen.

Een derde punt, die hier vaak op het forum wordt genoemd, is het slechte WLAN bereik.

Wij hebben op dit forum ook een zoekfunctie. Je zult wijzer worden indien je deze functie gebruikt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
bulentm
De allernieuwste Fritsboz 7490 werkt ook, en zorgt voor een heerlijke thuisnetwerk. Vele malen stabieler dan de Huawei. Al een maand geen enkele hikup gehad. Helaas de snelheid niet vergeleken met de Huawei.

Aandachtspuntje is dat je goed oplet bij de setup:
onder internet / account information / is accountinformation required "no selecteert". Anders zit je hopeloos te pielen met spaties en leeg laten (wat niet mag) om de account informatie te omzeilen.

Succes!
Bulent
 
I R Baboon
Hij staat in de openingspost.

Bedankt!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Rikkemans
Kan ik probleemloos een router aansluiten op mijn Huawei modem? Zit te denken aan de TP-Link TL-WDR3600. Goedkoop en goed beoordeeld.
Ik wil dit doen, omdat ik graag een gigabit verbinding wil leggen met mijn nieuwe NAS.
 
I R Baboon
Kan zeker.

Als je geen telefonie hebt, kan je de Huawei als bridge modem instellen.
Dan kan je de router zo aan de Huawei hangen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Rikkemans
Kun je me ongeveer uitleggen hoe je de Huawei in bridge modus zet? En ik kan de router gewoon op de LAN poort aansluiten?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie