obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Bedrog?
rene84
Beste lezer, graag leg ik je het volgende voor.

Wegens een verhuizing zeg ik het adsl abonnement op van Orange. Volgens de algemene voorwaarden gebeurt dit 2 dagen te laat. De opzegtermijn is 1 maand. Hierdoor zit ik nog 12 maanden aan het abonnement vast.

Omdat dit voor een ongebruikt abonnement erg zuur is, heb ik een briefje geschreven naar Orange. In de reactie van Orange het volgende:

Geachte Rene,

U ontvangt dit schrijven naar aanleiding van uw brief op 22 mei 2007. In deze brief geeft u aan het niet eens te zijn met de beslissing dat uw opzegging te laat was en dat daardoor het contract dat u bij ons heeft met 12 maanden wordt verlengd.

Uw opzegging is na de contractvervaldatum ontvangen. Daarom is uw contract verlengd. Uit coulance zullen wij uw abonnement toch per eerst volgende gelegenheid stopzetten. De bevestigingsbrieven zullen naar het adres gestuurd worden waarop het abonnement is geleverd, deze zult u dus niet op het nieuwe adres ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Guido Boogert
Orange Nederland Breedband B.V.

Nu krijg ik 1 jaar later op mijn verhuisadres een incassoburo op mijn dak vanwege de niet betaalde rekeningen van Orange. Blijkt dat Orange "Uit coulance zullen wij uw abonnement toch per eerst volgende gelegenheid stopzetten" nu uitlegt als het uitdienen van het jaarcontract. De herinneringen zeggen ze verstuurd te hebben naar mijn oude adres, terwijl ik per brief meerdere malen heb aangegeven vooral ook contact te onderhouden met mij via mijn nieuwe adres, omdat de post niet eeuwig doorgestuurd wordt.

Dit is voor mij pure oplichting om per brief te suggereren dat je coulant bent en vervolgens na 1 jaar radiostilte een incassobureau in te huren om de kosten te verhalen.

Orange blijft trouwens bij hun standpunt dat dit helder was in hun eerste brief. Vinden jullie dat ook?
 
rrozema
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zet die er dan op. Ga anders naar een van de rechtswinkels. Zij kunnen je wellicht aanwijzingen geven hoe je dit het beste aanpakt: http://www.st-ab.nl/ad01c.htm.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bedrog?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie