obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Opgelost - ADSL verbinding en telefonie werken niet
Semoi
Begindatum - 28-03-08
Opgelost - Nee
Omschrijving
Ik heb helemaal geen verbinding meer. Dit lijkt te zijn ontstaan na de beloofde snelheidverhoging. @Lampje gaat na opstarten (langzaam) knipperen.
Antwoord HD
Alles gecontroleerd (software versie, bekabeling, afstand ISRA - Livebox, etc, harde reset) en het lijkt de HD zeer onwaarschijnlijk dat het aan mij ligt. Metingen geven vreemde waardes, dus TD moet ernaar kijken. Volgens HD heeft dit niks te maken met snelheidsverhoging.

Edit (4-4-2008)
Aangezien de storing op dit moment een week loopt, heb ik de helpdesk gebeld. Er is een achterstand bij de TD en het kan tot 8 werkdagen duren voordat ze er uberhaupt naar gaan kijken. Ik heb op niet vriendelijk toon laten weten dat ik dit belachelijk vind en dat ik iemand van TD wilde spreken om dit direct met hun te bespreken, maar dat is (uiteraard) niet mogelijk. Daarnaast gevraagd naar de compensatie en volgens hem doet Orange daar nooit moeilijk over, het enige wat ik ervoor hoef te doen is zelf bellen wanneer de storing is opgelost om het aantal dagen door te geven dat de storing heeft geduurd en dat wordt dan zonder probleem gecrediteerd. Blijkbaar zijn ze te lui om zelf het aantal dagen uit te rekenen. Ow wacht, als ze dat zelf moeten doen ontstaat er natuurlijk nog meer achterstand..
Gewijzigd door Semoi op 17 april 2008, 00:20
 
Semoi
Toevoeging 8-4-2008

Gisteren (8-4-2008) was de 8e werkdag dat ik zonder internet zat. Volgens eerdere uitspraken zou het 5 tot 8 werkdagen duren voordat de TD er naar zou kijken. Ik heb dus wederom naar de helpdesk gebeld. De TD heeft er echter nog niks mee gedaan en ik "moet maar weer een paar dagen wachten". Hierop ben ik uitgevallen en heeft de helpdeskmedewerker de verbiding verbroken.

Daarnaast is de klachtenbrief ook al verzonden.
 
Semoi
Toevoeging 10-4

Ik heb maar weer eens gebeld en er is nog steeds niks met m'n melding gedaan. In tegenstelling tot vorige gesprek nu maar weer correct gebleven, maar je kan echt helemaal niks met met die lui.

Ik heb gevraagd naar de TD doorverbonden te worden: kan niet
Ik heb gevraagd om zijn chef aan de telefoon te krijgen: kan niet
Ik heb gevraagd om naar de afdeling klachten doorverbonden te worden: hij kan het noteren en dan wordt ik binnen een week teruggebeld

Toen heb ik gemeld dat ik afgelopen zondag al een klachtenbrief heb verstuurd. Die was aangekomen, maar niet alszijnde een klacht behandeld en daarom gewoon bijgevoegd bij de storing. Hij kon me geen antwoord geven toen ik vroeg waarom niet, omdat ik de brief tav de "Afdeling klachten" heb verstuurd en de brief begon met "ik heb een klacht".

Daarna heb ik nog verwezen naar de aflevering van Kassa waarbij vanalles beloofd is, maar dat er blijkbaar nog steeds niks veranderd is. Hij gaf toe dat er nog steeds zaken niet goed lopen.

Toen heb ik maar de verbinding verbroken. Wat een stumpers bij Orange.
 
Semoi
Nog een toevoeging

Inmiddels heb ik, nadat ik het klachtendingetje op de site van Orange in had gevuld, een mailtje gekregen dat m'n brief niet behandeld is omdat ze m'n klacht ongegrond vinden omdat ze volgens hun AV niet aansprakelijk zijn bij storingen.

Net voordat ik dat mailtje las, heb ik een brief aangetekend en via normale post verstuurd waarin ik nogmaals klaag en de nadruk heb gelegd op de niet aanwezige service en niet zo zeer de storing zelf.

Daarnaast heb ik gisteren mijn rechtsbijstand gebeld, maar het was nogal druk, dus ik word hopelijk vandaag teruggebeld en dan leg ik daar alles voor. Misschien dat ze iets voor me kunnen betekenen.

Bellen ga ik sowieso niet meer doen, want het kost alleen geld en je schiet er helemaal niks mee op.
Gewijzigd door Semoi op 16 april 2008, 10:45
 
Semoi
M.b.t. de storing is dit voorlopig mn laatste toevoeging.

Eerder vandaag werd ik namelijk gebeld, maar omdat ik voor m'n werk onderweg was, kon ik niet opnemen. Ik dacht dat het of de rechtsbijstand zou zijn geweest, of Orange. Helaas was er geen voicemail ingesproken en ik werd de rest van de dag ook niet meer gebeld.

En tot mijn grote verrassing kwam ik net thuis en wat bleek, Internet doet het weer Smile Alleen jammer dat de snelheid zwaar brak is:

260284372

Morgen maar weer in mn toetsenbord kruipen om te gaan klagen vanwege de snelheid.
 
Semoi
Het moet niet gekker worden bij Orange.

Na het vorige berichtje ben ik nogmaals gebeld en werd de voicemail ingesproken. Het bleek iemand van Orange te zijn die me wilde laten weten dat volgens de technische dienst internet het weer moest doen. Of ik dat wilde controleren en evt wilde bellen bij problemen en/of een vergoeding.

Gezien die verbinding en de vergoeding maar weer eens in de telefoon gekropen. Er werd toen helemaal niet moeilijk gedaan en er werd zowat niks gevraagd over kabeltjes en weet ik wat nog meer. Het was eigenlijk vrij snel beklonken dat de snelheid gewoon bagger is. Daarnaast nog kort gesproken over een vergoeding en die hield in dat ik de abonnementskosten gedurende de periode van de storing terug zou krijgen. Omdat ik verder geen zin had in gezeur, ging ik daar mee accoord.

Werd ik vandaag weer gebeld, maar nu door iemand van de klachten afdeling en dit n.a.v. m'n brieven. Hij vroeg zich af in hoeverre dat m'n klacht nog overeind staat nu alles opgelost is. Toen heb ik even haarfijn uitgelegd wat mijn daadwerkelijke probleem met Orange is, namelijk de manier waarop je behandeld wordt.

Toen volgde een hele uitleg over het hoe en waarom. Ikzelf heb ook op een klantenservice gewerkt (Telfort) en ik weet dat ze best een punt hebben als ze zeggen dat het in een periode zoals de afgelopen heel zwaar hebben. Maar ik heb tegelijkertijd ook benadrukt dat er een groot verschil is tussen "ik weet niet hoelang het gaat duren, wacht nog maar een paar dagen" en "het duurt inderdaad langer dan normaal, ik ga navragen wat de achterstand is en ik bel terug".

Om een lang verhaal nog langer te maken, hij zag dat de melding van de trage verbinding ook al weer bijna een week openstaat en gaat die in de gaten houden. Wanneer het te lang gaat duren, gaat hij proberen het te versnellen. En daarnaast vertelde hij ook nog even dat ik, gezien ik al die tijd met m'n mobiel heb moeten bellen, de rekeningen van de telefoontjes naar de klantenservice op mag sturen wanneer alles opgelost is en dan krijg ik die ook vergoed.

The story continues....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opgelost - ADSL verbinding en telefonie werken niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie