obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
8 April, plotseling ontzettend hoge ping
CrossY
Ping heeft vrijwel niets te maken met je download/upload snelheid.

Edit: ik heb zojuist gemerkt dat de slechte ping servers er steeds meer worden, waar ik vanmiddag nog normaal kon spelen zijn nu naar ping 100-120 Sad
Gewijzigd door CrossY op 09 april 2008, 22:12
 
1984

Quote

CrossY schreef:
Ping heeft vrijwel niets te maken met je download/upload snelheid.

Edit: ik heb zojuist gemerkt dat de slechte ping servers er steeds meer worden, waar ik vanmiddag nog normaal kon spelen zijn nu naar ping 100-120 Sad

Bij mij zijn ze altijd vrij hoog, is dit nu iets om mij zorgen om te maken..?

257347083
 
XaTu-nl

Quote

puntnub schreef:
Hier precies het zelfde probleem. Gisteravond al rond deze tijd (8 uur 's avonds) een ping die ineens omhoogschiet naar +- 130 ms. Normaalgesproken heb ik een ping van rond de 45 naar een server in nederland. Is het al bekend waar dit aan ligt? Shock

Ik hoor van anderen dat die normaal een ping van ongeveer 25 hebben (ikzelf 45). Weet iemand of het er aan liggen dat ik een oud speedtouch modem hebt die geen ADSL2+ ondersteunt terwijl ik dat dus wel heb met ADSL Extra?


Ik heb een gewone livebox van wanadoo en ook ik heb altijd een slechte ping, die sowieso altijd 55/60 of hoger is op NL servers en nog wat hoger op buitenlandse servers. Zal waarschijnlijk komen omdat ik 2600meter van de telefooncentrale af zit??!?!?

Ik heb zojuist cod4 gespeeld met een ping van 130, maar zag absoluut geen enkel spoor van vertraging. Leek net of ik speelde met mijn normale ping van 60. Daarnaast is mijn downloadsnelheid nog steeds hoger op dit moment.
 
CrossY

Quote

1984 schreef:

Quote

CrossY schreef:
Ping heeft vrijwel niets te maken met je download/upload snelheid.

Edit: ik heb zojuist gemerkt dat de slechte ping servers er steeds meer worden, waar ik vanmiddag nog normaal kon spelen zijn nu naar ping 100-120 Sad

Bij mij zijn ze altijd vrij hoog, is dit nu iets om mij zorgen om te maken..?

257347083


Je download/upload speed heeft weinig te maken met je ping. Je ping geeft aan hoe lang de reactietijd van een server is (denk aan vleemuizen/dolfijnen met geluidsignalen). Als je een spel online speelt stuur je heel veel kleine bestandjes naar de server, en als je daar vertraging in krijgt duurt het langer voordat je schiet etc.

Aangezien die bestandjes heel klein gebruik je maar weinig van je download/upload snelheid, zo kun je in feite met traag internet net zo'n goede ping halen als met goed internet (tot op het punt waar je internet niet snel genoeg is om alle bestandjes te kunnen sturen en ontvangen).

Edit: verkeerd begrepen. Of je je er zorgen over moet maken? Nee niet echt, tenzij je een actieve 'gamer' bent (kan me zo snel niets anders bedenken waar dit een noodzaak is). Je websites laden misschien 0,1 seconde later, verder heeft het weinig effect op normaal internet gebruik.

Toevoeging: Mijn pings zijn nu op de meeste (alle?) servers weer normaal, maar het is vrij laat. Even morgen in de gaten houden tijdens piek-tijden Wink
Gewijzigd door CrossY op 10 april 2008, 01:45
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '8 April, plotseling ontzettend hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blizzard servers Online.nl 150ms ping Storing : 4 20 aug 2017
Hoge ping Storing : 10 15 jun 2016
Hooge Ping, Latency - wat te doen? Huawei configuratie en problemen : 22 11 apr 2016
Hoge ping huawei. Huawei configuratie en problemen : 4 05 okt 2015
Webmail werkt plotseling niet meer Storing : 4 04 jan 2015
Advertentie