obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Poort 25 blokkering

rrozema
Zijn jullie ook al tegen de muur van onkunde aangelopen bij de helpdesk m.b.t. het blokkeren van tcp poort 25 (smtp)?

Ik kom van xs4all, maar ben vanwege de lagere kosten voor adsl en de combinatie met telefonie toch gezwicht voor Wanadoo. Bij xs4all draaide ik al jaren mijn eigen mail server, maar bij Wanadoo zijn alle klanten per definitie dom (volgens Wanadoo), dus die mogen dat niet.

Ik heb anders wel een paar goede redenen, ondanks dat ik niets illegaals van plan ben, om mijn eigen server te willen draaien:
1 - de smtp server van Wanadoo ondersteunt geen ssl beveiligde verbindingen; alle mail verkeer gaat dus onversleuteld over het internet.
2 - volgens de bewaarplicht voor isp's moet Wanadoo elk mailtje voor een bepaalde periode opslaan en klaar hebben liggen voor de eerste de beste overheids instantie die zin heeft om daar in te kijken. In tegenstelling tot xs4all heeft Wanadoo niet de reputatie dit soort verzoeken te weigeren.
3 - de mail servers van Wanadoo zijn niet echt betrouwbaar.
4 - ik wil nog wel eens heel erg grote mails versturen, ik weet nog niet wat de limiet is bij Wanadoo, maar die zal als bij de meeste providers, niet zo hoog liggen.

Als meer mensen met gegronde klachten komen, is Wanadoo misschien wel genegen, de technisch eenvoudige, aanpassing te maken om op verzoek de blokkering op te heffen. Wie heeft meer goede redenen? Of misschien zelfs, wie is het al wel gelukt de blokkering opgeheven te krijgen?
 
phoenicatix
Howdy rrozema,

Ik ben zelf al meerdere jaren bij wanadoo en heb ook sindsdien een mail server en nooit problemen gehad.
vanuit mijn domain provider wordt doorgewezen naar mijn server en vanuit mijn server wijs ik naar een dns van wanadoo: (194.134.5.5) en dit werkt prima.
Groeten van Phoenicatix.
__________________________________________________
Verbonden via Orange Family totaal.
 
rrozema
phoenicatix schreef:
vanuit mijn domain provider wordt doorgewezen naar mijn server en vanuit mijn server wijs ik naar een dns van wanadoo: (194.134.5.5) en dit werkt prima.


Wat bedoel je met "vanuit mijn server wijs ik naar een dns van wanadoo"? Probeer je me te vertellen dat de blokkering in de dns server van wanadoo zit, m.a.w. dat ze de mx records er uit gefilterd hebben? Dat ga ik gelijk proberen.

edit:
hmmm, 194.134.5.5 is de dns server die door wanadoo wordt ingesteld op mijn livebox, dus dat kan het verschil niet zijn. Begrijp ik je wel goed?
Gewijzigd door rrozema op 20 februari 2006, 22:57
 
phoenicatix
Hmmmm en dat was mij nog niet opgevallen.

Ik wijs in iedergeval niet naar mijn eigen router die mij weer door moet verwijzen maar in de mail server bijn smtp instellingen wijs ik rechtstreeks naar deze DNS en ik heb geen probleem.
Wel zie ik dat e.e.a op mijn roouter geactiveerd is mogelijk maakt dit nog iets uit?
Groeten van Phoenicatix.
__________________________________________________
Verbonden via Orange Family totaal.
 
rrozema
Ik wil je graag geloven, want ik ben die smtp van Wanadoo nu al flink zat: "message size exceeded limit". Maar, wat ik niet begrijp, hoe kan de dns server die je gebruikt invloed hebben op verkeer dat uitgaat naar poort 25 van externe machines?

dns is voor het vertalen van een url naar een ip adres (of andersom), wat heeft dat met tcp verkeer uitgaand naar poort 25 (=smtp) te maken? Heb je hier een onderbouwing van, verklaring voor, c.q. een idee wat het verschil kan zijn?
 
phoenicatix
Het komt er in het kort op neer dat ik helemaal geen gebruik maak van de Wanadoo mail servers om mijn mail te routeren.
Mijn domein naam is op internet bekend en ergens wordt dit domeinnnaam gekoppeld aan mijn ip adres waarna het via de livebox naar mijn mail server wordt gestuurt.
Voor het versturen van mail gaat de smtp service van mijn mail server bij de genoemde dns van wanadoo ter rade om de juiste domein informatie te achterhalen, waarna emails vervolgens linea directa naar de juiste mail servers gestuurt worden.

Extra reden om niet mijn livebox als DNS te gebruiken is dat ik deze niet vertrouwWink maar vooral dat mijn vorige router geen DNS functie had.

Extra voordeel is dat mijn eigen server geen datalimiet kent en ik zo de datalimiet van wanadoo omzeil.Grin Aangezien mijn mailserver ook nog eens benaderbaar is voor pop3 en smtp verkeer (via de domain verwijzingen) kan ik ook remote mijn mail lezen of email adressen uitgeven aan anderen zodat ook zij de grote emails kunnen versturen en ontvangen.
Gewijzigd door phoenicatix op 22 februari 2006, 14:24
Groeten van Phoenicatix.
__________________________________________________
Verbonden via Orange Family totaal.
 
rrozema
Dank je wel Phoenicatix, maar wat jij beschrijft is precies mijn situatie en die werkt nu niet meer omdat Wanadoo alle verkeer uitgaand vanaf de livebox naar alle smtp servers, behalve die van Wanadoo zelf, blokkeert.

Ik heb net als jij ook mijn eigen domein naam, welke verwijst naar het WAN adres van mijn livebox, en in de livebox de portmappings die er voor zorgen dat het verkeer bij mijn server terecht komt. Het maakt niet uit aan wie mijn server de adressen vraagt (m.a.w. welke dns server ik gebruik); al mijn uitgaande smtp verkeer wordt geblokkeerd, tenzij ik het via de smtp.wanadoo.nl stuur. Zelf het MX record van het domein van de geadresseerde ophalen en de post vervolgens rechtstreeks versturen aan zijn/haar smtp server is onmogelijk gemaakt door Wanadoo.

Dus ik vraag me echt af hoe het bij jou wel kan werken. Jij hebt ook je smtp server bij jou thuis staan -achter je livebox- toch?

Welk abo heb jij van Wanadoo? Ik heb Family + telefonie. en krijg een nummer uit de reeks : 85.145.52.0 met mask 255.255.252.0. En jij?
 
phoenicatix
Rrozema, Ik heb inderdaad mijn server achter de livebox staan en zit in de range 81.69.136.* het mask zal ik moeten controleren maar zo uit m'n hoofd is dat 255.255.255.0.

Ik vraag me ff af hoe jij je mail verstuurt. Ik lees jouw tekst " tenzij ik het via de smtp.wanadoo.nl stuur." en concludeer daaruit dat jij vanaf je client je emails direct naar de smtp server van wanadoo stuurt.
Ik doe dit niet. Mijn local mail server handelt zowel de inkomende als de te versturen emails voor mij af. Emails onder mijn eigen domein naam zien dus geen enkele wanadoo mail server.

Groeten van Phoenicatix.
__________________________________________________
Verbonden via Orange Family totaal.
 
rrozema
Nee, mijn clients versturen natuurlijk ook naar mijn server. En pas vanaf daar begint het probleem. Mijn server kan zijn uitgaande smtp verkeer enkel kwijt aan de smtp.wanadoo.nl, alle andere bestemmingen worden geblokkeerd door Wanadoo. Blijkbaar is jouw ip range niet geblokkeerd en de mijne wel. Dat is mooi, want dan heb ik iets om over te zeuren bij Wanadoo, mijn helpdesk vraag is inmiddels ge-escaleerd tot 'klacht' en 'naar de juiste afdeling' doorgestuurd. Ik zal trouwens jouw specifieke voorbeeld niet noemen want anders word jij straks misschien ook geblokkeerd en heb ik het tegenovergestelde bereikt van wat ik wou bereiken...
 
phoenicatix
rrozema, Zoals ik al meldde stuur ik mijn mail niet naar smtp.wanadoo.nl. Mijn smtp server stuurt deze direct naar de smtp server van het domain waar het bericht naar toe moet. Natuurlijk is het wel zo dat emails die naar *@wanadoo.nl gaan via de smtp van wanadoo gaan. Dit zal waarschijnlijk wel open staan. Als ook dit niet lukt moet hier iets anders aan de hand zijn.
Groeten van Phoenicatix.
__________________________________________________
Verbonden via Orange Family totaal.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 25 blokkering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten 7 10 september 2016, 11:29
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 18 februari 2016, 23:28
Tabplad Poort toewijzing ontbreekt Algemeen 3 01 februari 2015, 13:15
poort 53 dicht? Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 11 26 oktober 2013, 16:46
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:12
| Tiger03:00:33
| dutch flash04:04:21
| Roroko04:14:51
| Wanabo04:23:43
| Lutz08:11:07
| Ronsworld15:07:56
| ronald schuit15:13:57
| okkie_199417:09:50
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?